|
|
||||||||||
Chlapíci z Bristolu mají na svém kontě už sedm desek. O žádné z nich na Echoes dosud nepadlo ani slovo, tak si teď řekneme něco málo o té poslední. The Outpost bylo v první fázi zamýšleno jako album pro boční projekt, kterým si pánové Attwood a Sadler chystali zahojit své elektronické dušičky. Během rok a půl trvajícího procesu však bylo rozhodnuto jinak. Takhle budou znít Blueneck roku 2016.
A bylo to dobré rozhodnutí. Na novém albu je to řešeno kompromisem, který nemůže nikoho urazit. The Outpost není tak svéhlavě elektronické album, aby to přivádělo post rockovou komunitu do úzkých a zase naopak. Spíš by mi přišlo divné, kdyby tahle deska patřila někomu jinému a ani by vlastně neměla proč. Elektronické vlivy se nedržely zpět ani dříve a dnes jsou jen trochu víc na očích.
Nedá se nezmínit skladba Ghost, která nad ostatními ční svou chytlavostí a chtě nechtě se z ní stává ta, kterou si okamžitě zapamatujete a nejde z ní spustit oči. Je to jasný lídr a i když by asi nechtěla, aby se ty další držely v jejím závětří, celkem logicky se tak děje. Její otisk je prostě silnější. Dál The Outpost spíš jen tiše pluje na vlnách synteticky zasmušilých atmosfér a rázněji promluví jen někdy. Například ostrým vzbouřením kytary v úvodní From Beyond. To hlavní ovšem tkví v náladě a schopnosti s ní pracovat a měnit ji, aby nezůstalo jen u nafouklé bubliny, do které se hezky ulehá, ale dál je docela nevyužitá. I přes tišší chod a snivé zatmění je novinka bublinou, kde se dá v klidu popřemýšlet a přitom se do této činnosti nijak nenutit.
Na konci zapadákova svítí pouliční lampa. Je vidět už z dálky a můry na ni sedají jako vždycky. Z domu na kraji silnice se ozývá tichá hudba, která se dramaticky mění jen výjimečně. Někdo vydrží zevlovat pod sloupem, někdo jde dál do tmy a někdo pootevře dveře domu a jde dál. Já jsem šel a Blueneck mi zahráli svou novou zpověď hned několikrát. Byl to mile strávený čas.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
-Ruadek- / 31.1.17 8:23odpovědět
Naprosto výtečná nahrávka, kterou poslouchám už dobré tři týdny a stala se tak opožděně další deskou z minulého roku, kterou bych dal do svého žebříčku poměrně vysoko. Ta její elektronická zasněnost připomíná Archive a celou tu elektrárnu, špinavou a industriální, jako celá Bristolská scéna. Není divu že odtud kapela pochází, je to slyšet po celou stopáž.
Label:Denovali Records
Vydáno:Listopad 2016
Žánr:electronica / post rock
Duncan Attwood - zpěv, kytara, elektronika
Rich Sadler - kytara, elektronika
Ben Paget - baskytara
1. From Beyond
2. Ghosts
3. Hypnos
4. Rats in the Wall
5. The White Ship
6. Glades
7. Hive
8. Other Gods
Forgotten Tomb
Under Saturn Retrograde
Wrekmeister Harmonies
The Alone Rush
Universe217
Never
Hour of Penance
Regicide
Snowy Shaw
Snowy Shaw Is Alive!
The Squirm
Unspoken
Solefald
Norrøn Livskunst
Infer
Aeon of Deathless Blight
Korn
The Paradigm Shift
Colosalist
Pass Into Oblivion (EP)
Continuum of Xul
Falling into Damnation (EP)
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.