|
|
||||||||||
Debutní deska projektu De Arma se mi dostala k uším zcela naplánovaně a v tomto ohledu se podobá něčemu, co naleznete za zavřenými dveřmi, když za nimi hledáte něco úplně jiného. Celá anabáze začala u Frankových FEN a vyústila v desku “Lost, Alien and Forlorn”; cesta opět klikatá.
Duchovním otcem projektu je jistý Andreas Petterson, kterého možná budete znát z působení v black metalových Armagedda či LIK. Tento žánr se otiskl i zde, jen odhodil škrobené pózy, za sebou nechal silácké řeči o nadřazenosti krtka nad ponravou a vrhnul se vstříc rozlehlým melodiím a kytarovým plochám, druhdy zvaným post cosi či shoegaze. Podobnost s Neigeho Alcest (či s projektem Old Silver Key) bude možná první, co vás trkne do čela. Z onoho black metalu se zachoval především zvuk kytar (i když přeci jen s poněkud kultivovanějším přednesem) a pak jejich nepříliš výrazná nápaditost. Bagatelizovat jejich invenci na úvodní nasazení akordu a následné drhnutí tremolo picking až do konce by bylo lehce nefér, ale pokud jste uvyklí na barevnost a nápaditost, při poslechu téhle desky na vás jistě padnou chmury, následované levostranným hákem “jednotvárnost”. Ostřejší dívky a hoši klidně použijí slovo nuda.
Celý poslech lze strávit v lehkém limbu bez jediného vyrušení, album totiž plyne a to unyle a bez náboje. Bicí jsou spíše do počtu a nezbytné minimum, které předvádí, našince ze židle určitě nezvedne. Rytmicky je tahle nahrávka ztrápená a lenivá a pravděpodobná snaha o vytvoření snivé atmosféry zůstává jen na papíře s poznámkami o zamýšlených cestách.
Nejsmutnější záležitostí jsou ale zpěvy. Frankovy vokály ve FEN jsou skvělé, v De Arma tragické. Pokus o čistý zpěv má potenciál uvést posluchače do hluboké deprese a jediná záchytná místa představují party svou barvou se blížící právě FEN. Zbytek je buď zcela plytká kaše bez definice a nebo v podstatě falešná písnička o tom, jak má fungovat čistý zpěv.
Nechci působit přehnaně tragicky, ale v dnešní záplavě muziky bude mít De Arma těžké pořízení. Na albu nenacházím skoro nic zajímavého a už dlouho se mi nestalo, že bych si digitální promo alespoň nevypálil. Dnes je mi ale líto i pěti korun za CDčko a těch 42 minut věnovaných soustředěnému poslechu, které můžu strávit ve společnosti něčeho podstatně lepšího. Jsem s omluvou, ale album se mi nelíbí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Victimer / 20.3.13 6:40odpovědět
Dávám pětašedesát s tím, že zpěv je fakt nejslabší stránka alba, ale na druhou stranu mě to hudebně místy baví. Na stranu třetí místy sere. Je to takové nijaké, prázdné a přitom sem tam podmanivé. Pak se v tom vyznejte...
Label:Troll music
Vydáno:Únor 2013
Žánr:atmospheric / post black
Andreas Petterson - kytary, baskytara
Johan Marklund - bicí
Frank Allain - zpěv
1. The Tower
2. Left to Hide
3. Watching the Walls Come Down
4. Fires of Hope
5. Behind These Filthy Panes
6. Wretch
7. Dislocated
Deftones
Ohms
Cris Luna
Phoenix
Les Discrets
Ariettes oubliées...
Anaal Nathrakh
A New Kind Of Horror
Gray Dog
The Deal (EP)
Echoes Of Yul
The Blessing Bell
Spreading Dread
Sanatorium
Voidhanger
Dark Days of the Soul
Skrika
Fifth Nature
Disbelief
Protected Hell
Shrine Of Insanabilis
Disciples Of The Void
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.