|
|
||||||||||
Embrace The Darkness (ETD) vznikli během roku 2012 a po čtyřech letech fungování tady máme první echo v podobě EP The nameless, které přišlo jako promo CD přímo od kapely. Nejde o žádnou šizenou formu dobrou tak jen pro přísný komentář. Je to hezký, čtyřpanelový digipak s trochu kýčovitým motivem na obalu, ale jinak slušně vyvedený, s vlepenými texty a informacemi. CD obsahuje pět skladeb nabízejících zábavu skoro na půl hodiny. Tančí se ve středním až pomalejším tempu, které vede většinu nahrávky. I když bubeník rád rozjede kopákovou palbu, zůstává osamocen a udržuje dojem skryté energie klokotající v hlubokém stínu.
Stylově míříme do doom/deathového povodí, kde se inspirace míchají ze dvou silných proudů. Jedním je teskný, melodický death, jaký hrají například finští Insomnium. Pomalu, s důraznými údery bicích a se zvučným chropotem za mikrofonem. „Zpěv“ se mi líbí, k téhle hudbě mi pasuje a jsem moc rád, že nedošlo k angažmá nějaké prsaté valkýry s dvěma semestry operního zpěvu. Divokým kytarovým sólům pšenka moc nekvete, mnohem větší význam má rytmická kytara. O melodie se starají, kromě příjemných houslí, jen decentní vyhrávky a časté akustické vybrnkávačky, které se střídají s elektrikou a naopak.
Druhým, stejně důležitým pramenem je doom metal, který vyvěrá v našich končinách. Použití houslí a výrazné melodie spolu s hrubým zpěvem mi oživují vzpomínky na staré dobré Silent Stream Of Godless Elegy v dobách, kdy moc nehopsali a spíš se utápěli v podzimních splínech. Poslouchá se to moc příjemně, zvuk je měkký jako spadané listí a zvukomalebné housle doslova hladí po duši. Jejich pán na albu nemusí předvádět velké umění, aby se mu podařilo vetknout nahrávce tesknou náladu. Čardáš se nekoná, jemné tahy smyčce přes struny vlají jako ohnuté šlahouny smutečních vrb a vnášejí do hry specifickou atmosféru. Sem tam zavane prudší větřík a šmidlání nabere na naléhavosti, která však nemá dlouhého trvání. Poslední skladba na albu se od předchozích drží stranou. Je znatelně tvrdší, rychlejší a víc si bere vodu z přítoku smrti. Kytary hoblují tvrdší materiál, ze kterého se skládá i houslová linka. Tu bych v tomto případě i oželel a jen se oddal sypanici ostrých riffů, tak to pěkně odsejpá.
The Nameless je mimořádně povedený debut. V porovnání s většinou, která se objevuje a poté záhy po právu zaniká, je tohle nadprůměr. Líbí se mi skladby jako takové, je to dobře zahrané a má to pěknou atmosféru. Doporučuji se seznámit.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní náklad, město Kuřim
Vydáno:Únor 2016
Žánr:death/doom
Aleš ( Seth ) Krupica - growl
Jindra Bubeník - kytara
Martin Zejda - kytara
Jan Šmerda - basa
Petr Hejč - bicí
Stanislav ( Thar ) Žoldak - housle
1. The Nameless One
2. Falling Snow
3. For The Salvation
4. Victim Of Myself
5. Suffered Life
Waiting for the Summer s vyhlášením cen Břitva 2016
12.5.17, Brno - Melodka
One Morning Left
Panda Loves Penguin Vol.2
Talbot
Scaled
Ragnarok
Malediction
Suffocation
...of the Dark Light
Candlemass
Psalms For The Dead
Oranssi Pazuzu
Värähtelijä
Iron Maiden
The Book of Souls
Floex & Tom Hodge
A Portrait Of John Doe
November Might Be Fine
South
Der Weg Einer Freiheit
Noktvrn
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.