F.O.B. - ...And The Foes Have Become Our Masters

F.O.B....And The Foes Have Become Our Masters

-krusty-21.5.2015
Zdroj: CD v 6-panelovém digipaku // promo od vydavatele
Posloucháno na: SONY CDP-270 / JVC AX-70
VERDIKT: Táborští nám na podnose přinášejí kvalitní porci deathcorové rubanice, která ničím nevybočuje z řady jiných kvalitních deathcorových rubanic ... což možná není žádná výhra, ale taky to není málo!

Pro našince F.O.B. mám svým způsobem prapodivnou slabost, přestože jsou v současné době představiteli žánru, bez kterého se pravděpodobně mohu obejít. F.O.B. byli v pra-začátcích vždycky těmi undergroundovými dříči, kteří v podpalubí přikládali a jejichž místo v kotelně českého undergroundu se neměnilo, ač nahoře kraloval jednou ten a podruhé onen. To mi na nich bylo vždycky sympatické. Jejich demáče si spojuji s jistou nostalgií a s dobou, která se nevrátí. Stejně jako se nevrátí jejich hudební styl, se kterým parta kolem Corbowa začínala. Dnes je vše jinak a já to pochopil před nějakým tím pátkem, kdy jsem shlédnul jejich natlakovaný brněnský koncert.

fob crew

Leckdo je může nařknout z trendovosti a převlíkání kabátů…ale já s tím problém nemám. Ano, F.O.B. jsou dnes jedněmi z našich nejvýraznějších a pravděpodobně nejkvalitnějších představitelů populárního deathcoru. Tedy stylu, jehož zástupce například na Brutalu buď zaspím nebo velkoryse přerazím budvarem ve stínu stanu.

Angažmá u aktivních Metalgate Records vlilo kapele novou krev do žil a F.O.B. jedou naplno. I hudebně máme co do činění s agresivním zvířetem, které kolem sebe seká a kouše dle nejlepších zahraničních tradic. Zvukově máme před sebou velice natlakované album (mastering Empire Studio Petrohrad), na kterém nehledejme nějaké dynamické megaspektrum, poněvadž tohle je deathcore, vážení. Vadit může strojový zvuk bicích, ale styl to žádá. X-strunné kytary jsou jak brusky a neustále v pohybu, což zní dost dobře. Ovšem nahrávce i koncertním pódiím kraluje vokalista Mára. Ukradl si celé album víceméně pro sebe, jeho hlas se pohybuje od nejnižších growlových hlubin až po velice jistý melodický „numetal“ vokál.

Již dopředu kluci avízovali částečný návrat k deathmetalovému výrazivu a po několika posleších jim přecejen musím dát za pravdu, že ač se to při prvním poslechu a prvotním návalu melodií může zdát takřka nemožné, slyším to. V několika pasážích opravdu zmizí veškerá zpěvnost a sladký vokál a kapela sešlápne pedál k podlaze.

Mohu se tady sebestředně ošívat nad not-my-cup-of-tea stylem, ale bylo by krátkozraké šmahem smést nové F.O.B. ze stolu, poněvadž i hluchý musí slyšet, že tohle je ve svém stylu kvalitní práce se vším pozitivním i negativním. Pokud tedy chcete ochutnat deathcore, tvrdý metal se spoustou melodií a nevadí vám jistá repetitivnost a předvídatelnost, nešilhejte po zahraničí a dejte si nářez „made in Tábor“.