High Purity - Mínus 13 Lumenů

High PurityMínus 13 Lumenů

Garmfrost21.9.2016
Zdroj: CD, 4-panelový digipak // promo od kapely
Posloucháno na: Philips MCD183
VERDIKT: High Purity jsou grindová horda z Brna, která ráda okoření svůj styl i hard corem. Do světa díru zatím neudělali, ale zatřepat hlavou se na to dá.

High Purity je poměrně čerstvé jméno na poli grindovém, ale má se čile k světu. Letošní nadílka Mínus 13 Lumenů je jejich třetí fošna s tím, že každá má stopáž delšího EP, jak se na tento žánr sluší a patří. Zhruba dvouminutové vypalovačky se proženou vaší hlavou jako zničující bouře a zbude po nich jen pomlácené okolí.

Ale zpět. High Purity jsou brněnská grind smečka se silným hardcorovým ocasem. Ocenit je třeba zejména ostrý zvuk, kde je hezky slyšet každý nástroj. Myšleno v mezích hlubokého undergroundu. Kapela vsadila na vyškovské studio Davos, kde už v minulosti nahrávala. Takže sázka na jistotu. Stále se dá na čem pracovat, vyvíjet se, zdokonalovat, ale rozhodně to není špatné. Rovněž je nutné upozornit na zajímavou grafiku digipaku. Působivé obrázky jsou doplněny o všechny nutné informace, tedy texty, sestava, kde se natáčelo atd. Nemuselo to být drahé, stačilo kreativně myslet.

garm

Hudebně se nacházíme v „progresivněji“ naladěném grindu, kdy se muzikanti nespokojí s jedním dvěma nápady, ale občas i zvolní, proženou řezbu akustickým výletem, někdy i příjemnou melodií, která pak hodí song do zajímavých sfér. Zatím sice postrádám potřebnou dávku osobitosti a něčeho, proč bych začal High Purity vyhledávat, ale tuším, že si své místo na scéně mohou vybojovat a že kapelní fans budou věrně chodit na jejich divoká vystoupení, ať už jim to hraje, jak jen chce. Potud by vše bylo v pořádku. Myslím, že v Brooklynu můžou rozpoutat pěkný bordel.

Výhrady a ne malé mám k vokálu. Nezpívá. Nepouští se ani do žádného extrému, žádné kvákání a kvičení. Neslyším growl a vlastně ani pořádný hardcorový řev. Slyším jen nepříjemně zabarvené křičení v jedné linii. Postrádám náznak emoce, melodie nebo třeba riffování. Hudba High Purity je razantní i pestrá s průblesky atmosféry. Forma textů je taky v rámci scény v pořádku. Rytmicky i textově vše zapadá do energického celku. Témata textů jsou zaměřena proti drogám a podobným „zlořádům“ a tomu, co vše se pod jejich vlivem dá napáchat za zvěrstva. Nemusí se mi zamlouvat jednostranné zaměření názoru, ale to je jen můj problém. Drogy jsou špatné, áno?!

Český grind core má po světě slušné renomé. V tomhle žánru nejde o mistrovské výkony kapel, ale o pořádnou porci kruté zábavy, hnusu a rambajzu. Jak si v tomhle vedou High Purity? Zatím do světa díru neudělali. Oceňuju ale chytře vymyšlené skladby i poměrně čitelný zvuk. Líbí se mi výkony strunařů a hlavně tlučmistra a naopak nelíbí způsob vokálu. Jsem zvědavý, s čím nás High Purity překvapí příště, protože rozdíl mezi jejich deskami je markantní a je evidentní, že kapela na sobě stále maká.