|
|
||||||||||
"Epko" o délce 27 minut přináší 6 skladeb, které se jedna od druhé liší jako babka od žampíku. Mini-album snese všelijaké pokusy a zvláštnosti, mnohdy jsou to neskutečné koláže chutí.
Cítit je evidentní odklon od směru, který sledovali na When The Flowers Were Singing...
Titulní The Guillotine Show v úvodu zavání teatrálním humorem, laškuje s posluchačem, který přesně neví, na čem je. Je to upřímné, nebo jsou pod ironickým smíchem slzy strachu před exekucí? Napadají mě Vraždy v Midsomeru, kde zase nějaká neopatrná důchodkyně zvědavě otevřela dveře a dělat to rozhodně neměla. Každopádně silná melodie, která boduje neotřelostí a atmosférou.
Snad to byl jen pokus (povedený ovšem), protože druhá Wark se již vrací do intimní polohy tichého vyprávění, kde se Kwoon otáčejí jako baletky. Skladba graduje až v poslední třetině instrumentálních pasáží, kdy se kytarám drobátko zahřejí krky. Poklidný příběh bez zbytečné melancholie nabízí The Last Trip Of A Drunken Man, která sází na akustickou jednoduchost a přímost. Tady jde víc o příběh než o silné nápady, proto je skladba oproti ostatním trošku nevýrazná zejména pro ty, kdo angličtinou příliš nevládnou.
Druhou polovinu alba otevírá Emily Was A Queen, která mě probouzí křiklavým úvodem, jenž má drajv a potenciál vyburcovat zasmušilého posluchače z kanape. Svěže, jakoby politá živou vodou, bručí si to basa směrem kupředu. Asi nejživější kus celé kolekce a opět naprosto odlišný od věcí předcházejících. Zato Bird se vrací k mantře rozkolísanosti a nejistoty, kdy se nesmělý hlas tiše vyptává a jakoby odpověď ani nečekal. Skladba se opět dlouho připravuje, aby nakonec vyrostla a zhrubla v závěrečné části.
Závěr si vzala na starost akustická verze hitu I Lived Ot The Moon z prvního alba Tales And Dreams, která je díky oceněnému klipu jejich snad nejznámější skladbou. Osobně se mi víc líbí plná, elektrická varianta, ale stejně mi mrazí v zádech, když se hlavní melodie ujímá violoncello. Hluboké tóny vyluzované pomalým smyčcem mají neskutečnou sílu. Tak uvidíme, s čím Frantíci vyrukují příště. Přitvrdí?
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Fin De Siècle
Vydáno:Říjen 2011
Žánr:alternative rock
Yoann Lamouroux - baskytara, klávesy
Pierre Michel - bicí, el. piano, varhany
Guilaume Pintout - kytara
Sandy Lavallart - zpěv, kytara, sampler
1. The Guillotine Show
2. Wark
3. The Last Trip Of A Drunken Man
4. Emily Was A Queen
5. Bird
6. I Lived On The Moon (Acoustic)
Kwoon
When The Flowers Were Singing...
Kwoon + Flash the Readies
22.10.13, Olomouc, Jazz Tibet Club
Egypt
Endless Flight
Lunatic Soul
Walking on a Flashlight Beam
Devil Master
Ectasies of Neverending Night
Inquisition
Bloodshed Across the Empyrean Altar Beyond the Celestial Zenith
Kaosophia
The Origins Of Extinction
Colossa
New Day Rising
All The Secrets Inside
Looking Backward (EP)
Dead Melodies / Beyond The Ghost
Crier's Bane
Dark Fortress
Venereal Dawn
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.