Master

Master's HammerTransgalaktický řezník (7" SP)

Jirka D.15.12.2012
Zdroj: černý 7" vinyl, 45 rpm
Posloucháno na: Ortofon 2M RED / ProJect XPression III / ProJect Phono Box SE II pre-amp / SONY TA-F 730ES / ELAC CL 82
VERDIKT: Jako celek se oba songy tváří unaveně a nezáživně, spíš se podbízejí, než že by nabízely. Tenhle sedmipalec je prostě nuda a podle mého i podcenění metalového fanouška.

Jméno Master´s Hammer se v letošním roce skloňovalo celkem často a nutno uznat, že oproti předchozím sezónám měla příčina podstatně reálnější základ, než jen jakýsi status kultovní kapely. Album „Vracejte konve na místo“ se povedlo a František Štorm, z pozice svých zkušeností, věkovitého nadhledu a až ironické nadsázky, a v neposlední řadě obklopen řadou zajímavých soudruhů, dal dohromady skvělou desku.

Na ni navazuje vinylový singl vydaný v černé klasice a zabalený do obalu, jenž kromě jasně čitelného rukopisu páně autora nese i kroky lehce odvážné v podobě přebití vlastního loga titulní grafikou. Až potud výborná práce. Dvě nahrané skladby – „Transgalaktický řezník“ na Áčku a „Barva kosmu“ na Béčku – možná měly navázat tam, kde Konve skončily a možná měly přinést úplně jinou, astrální zkušenost. Nevím a ve výsledku mi příčiny nepřijdou tak důležité, protože výsledek nepřesvědčuje tak, jak bych čekal po předchozím LPčku. „Hrůza z kosmu nás obklopuje ze všech stran a člověk se marně snaží zachytit ten příšerný zvuk neodvratné latentní zkázy v očekávání nepojmenovatelného hnusu z nejtemnějších končin vesmíru, na kterýžto není dovoleno ani pomyslet.“, je hlásáno z oficiálních zdrojů a pokud pomineme jistou úsměvnost podobného sdělení, jeho neuchopitelnost je velmi podobná s hudebním sdělením.

Obě skladby bohužel ztratily nadhled a ironii Konví, dřívější inteligentně humorné texty byly redukovány na jednoduchou a spíše povrchní proklamaci a jejich předčítání na svižně pádícím hudebním doprovodu časem spíše nudí, než baví. Nelze nevyzdvihnout Kapákovu hru, která žene obě skladby skvěle vpřed, i místy nápadité a celkově příjemně střízlivé aranžování, které posouvá jednoduchost k barevnosti, ale neatakuje přeplácanost. Stejně tak zvuková stránka je příjemná a dle poslechu se řezalo poctivě. Jenže jako celek se oba songy tváří unaveně a nezáživně, spíš se podbízejí, než že by nabízely. Tenhle sedmipalec je prostě nuda a podle mého i podcenění metalového fanouška.