|
|
||||||||||
Složitá a komplikovaná stavba zdánlivě beze smyslu, blastický úder múmie. Zvuky znějící z hlubin katakomb poučují o tom, že cesta vede jen dovnitř, zpět na světlo už jedině v kapsách vykradačů hrobek. Takto nepřívětivě se tváří nové album pojmenované What Should Not Be Unearthed. Mnozí to však budou považovat za dodržování starých pořádků a naopak budou za tuto škaredost rádi.
Nile udržují proudy specifického zvuku, díky kterému je nemožné se mýlit v identifikaci krajiny. Sečné rány schytané od nabroušených kytar se množí jako puchýře od slunce a trhají mlhy mystických bouří nad pyramidou. Tak to mám rád, tyhle mistrovsky soustružené melodie a struny týrané napínáním na samou mez možností. Tempo, v jakém se střídají akordy se sólovými výpady, je vpravdě makabrózní a není pochyb o tom, že Nile jsou po dvaadvaceti letech aktivní služby stále na vrcholu svých sil. Je zajímavé, jak přesvědčivě se jim daří vyvolat z prachu historie stíny dávných příběhů. V tlukotu bicí artilérie skoro zaniká drhnutí kamenných kvádrů, ale hukot písečných bouří a svist obětních nožů nelze ignorovat s klidným výrazem ve tváři. Infernální ryk z hlubin hrobky umocňuje stísněné pocity duše odsouzené k marnému bloudění po březích Nilu. I po tomto albu stále zastávám názor, že Nile můžeme s čistým svědomím považovat za mistry brutální atmosféry.
Album je surovo-technickým klenotem a tím se zároveň vyřazuje z širší nominace na Oskara. Opravdu, dát si tuhle složitou kapitolu dějin na posezení je nefalšovaným aktem sebepoškozování. Přispívá k tomu typicky zahuhlaný zvuk, který zlomyslně ukrývá ostrou kresbu hieroglyfů. Album je nahuštěno jako tlakový hrnec na pokraji destrukce a chrlí hutnou matérii smíšenou z doslova záhrobním vokálem. Za těchto podmínek je těžké udržet mysl ve stavu příčetnosti, což je nezbytným předpokladem k pochopení celé desky.
Skladby jsou složeny z bohaté pokladnice motivů, nástroje rády odbíhají z hlavní chodby do slepých odboček a opět se vracejí k původnímu proudu skarabeů mířících do nitra pyramidy. Na cestě je k sebrání spousta detailů, které košatí podzemní chodby ve spletitý labyrint. Nakonec to vypadá, jakoby se kapela skládala z mnohem většího počtu členů, než jaká je skutečnost. Tak hustě to zní. Během průzkumu se Nile nejednou proměňují z brutálních kovotepců ve funerální červy plazící se líně šerem katakomb. Funerální zpomalení přivádí kapelu k okrajům zcela odlišných teritorií, kam nám snad nebude umožněno nikdy pohlédnout. Pozor je třeba si dávat už při otvírání sarkofágu a tohle vábení pokračuje i v dalších kapitolách. Obezřetnost si zaslouží i brutální growling pana Sanderse, jehož hrdelní hlubiny nemají konkurenci. A to se na albu vystřídala celá hromada zpěváků v pozici hostů.
Docela netypicky celé album nezačíná intrem, ale bestiální vypalovačkou Call To Destruction. Tak rychlé a bezcitné zahájení karnevalu mě zaskočilo a v zárodku zdusilo všechny připravené otázky typu proč a jak. Historie se neptá a nekompromisně podává nová a další svědectví o životě dávných fanfarónů. Ale i na intra během výpravy dojde, a to už moje tělo zůstává nehybně ležet, zatímco duše letí směrem na jih.
Nile zobrazili další kapitoly ze života dávných dynastií. Žít bych v té době rozhodně nechtěl, ale poslechnout si mýty a legendy týkající se dávné říše na březích Nilu je vzrušující a napínavá kratochvíle.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Nuclear Blast Records
Vydáno:Srpen 2015
Žánr:death metal
Karl Sanders - kytara, basa, zpěv
Dallas Toler-Wade - kytara, basa, zpěv
George Kollias - bicí
hosté:
Pete Hammoura - perkuse, zpěv
Jon Vesano - zpěv
Mike Breazeale - zpěv
Brad Parris - zpěv
Jason Hagan - zpěv
Robert Dirr - zpěv
Rick Ballenger - zpěv
Larry Gore - zpěv
Dion Sweatt - zpěv
Rob Crouch Matthew Kay - zpěv
Jason Moon - zpěv
Shawn Allen - zpěv
Matt Nations - zpěv
Zach Guttery - zpěv
Brillo Fusillo - zpěv
Dana Bryant - zpěv
Chris King - zpěv
Justin Wilbanks - zpěv
Aaron Morris - zpěv
1. Call to Destruction
2. Negating the Abominable Coils of Apep
3. Liber Stellae Rubeae
4. In the Name of Amun
5. What Should Not Be Unearthed
6. Evil to Cast Out Evil
7. Age of Famine
8. Ushabti Reanimator
9. Rape of the Black Earth
10. To Walk Forth from Flames Unscathed
Nile
Vile Nilotic Rites
A Vile Desolate Sands Tour 2019
15.9.19, Brno - Melodka
Les Discrets
Ariettes oubliées...
Wold
Postsocial
Defcon One
The Perfection of Slavery
Corrosion Of Conformity
Corrosion Of Conformity
Witchgrave
The Devils Night
Adversarial
Death, Endless Nothing and the Black Knife of Nihilism
Robert Plant / Alison Krauss
Raise The Roof
Cult Of Occult
Hic Est Domus Diaboli
Anneke van Giersbergen
The Darkest Skies Are The Brightest
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.