|
|
||||||||||
První půlhodinka poslechu byla dost na svedení, podruhé už mi nové Nathanovi melodie začaly zvolna stoupat do hlavy. Mám rád jeho staré hity jako třeba Gentile Boyfriend nebo Everybody's On The Run, Shakes a Barreling Towards Nowhere Like There's No Tomorrow a chvíli mi trvalo přijít na chuť novým skladbám natolik, že jsem objevil jejich hloubku, skrytou za rychlostí prvního dojmu. Důkladnější pohled za šedou paletu smutně laděných akordů přináší tak trochu očekávaný výsledek – líbí se mi to.
Skromný začátek v podobě úvodní Everything Goes s echem posílenou kytarou, funguje jako předehra překvapivě řízné dvojky Not Today, které dominuje poměrně syrový zvuk. Za ten by se nemusel stydět ani Jack White. Dále se ke slovu dostává folkově laděný kus Because I Don't Care následovaný instrumentální mezihrou Wire, napsanou pro akustickou kytaru a bicí. Exekutivním jádrem skladeb jsou zvonivá kytara s příjemně nakřáplým zvukem v hlasitejších polohách a Nathanův éterický tenor. Bicí v jednoduchém rockovém stylu skvěle vystihují rytmus a tempo.
V další části deska pokračuje ostřejšími skladbami You Can Never Come Back a I Was Lost Before I Met You, které nijak nevybočují, ale přímo zálibu jsem v nich nenašel. Zvolnění přichází spolu s Dark Days a Won't Be Long Now. Je potřeba zmínit, že posluchači s mimořádně citlivým sluchovým ústrojím a jedinci s vyšší dívčí přes zvuk ocení bohatost mixu, který na stupnici dynamického rozsahu dosahuje průměrné hodnoty jedenáct. Připočtěte inspiraci od Crazy Horse (Neil Young) či raných R.E.M., to celé přenásobte bezútěšnou atmosférou McCarthyho Cesty a víte, na čem jste.
Předposlední skladba 24 promlouvá absolutním minimalismem a navozuje dojem dema, které se povedlo na první dobrou. Šum a nepřesnosti v úhozech jen dodávají na pravdivosti. Devítce Sirens rozumím dokonale; to co říká, rezonuje s tím, co si myslím. Špinavá kytara, pronikavý hlas, úsporné bubny, dokonalost zkomprimovaná do tří minut. V podobném gardu, ale s jemnější stylizací, hladce plyne jedenáctá Lucky.
Toliko mé postřehy ke zbrusu nové kreaci Nathana Amundsona na téma současné americké psychiky. Berte je s rezervou, hudba byla, je a bude o vkusu a názoru, který si stejně musíte udělat sami. Pozvolná půlhodinová jízda s celkem jedenácti zastávkami vás provede krajinou na první pohled možná pochmurnou, ale přesto plnou naděje. Pominu-li případný nezájem o daný žánr, musel by být člověk citově okoralý, aby ho deska alespoň trochu nezasáhla. Po svědomitém poslechu musím přiznat, že byť bych za každou z not ruku do ohně nedal, tak celkově se ani při největší péči můj mozek ze závislosti na Rivulets hned tak nevyléčí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Talitres Records
Vydáno:Leden 2019
Žánr:Slowcore
Nathan Amundson - kytara, klavír, varhany, zpěv
Nathan Vollmar - bicí, perkuse
Francesco Candura - baskytara
1. Everything Goes
2. Not Today
3. Because I Don't Care
4. Wire
5. You Can Never Come Back
6. Dark Days
7. Won't Be Long Now
8. I Was Lost Before I Met You
9. Sirens
10. 24
11. Lucky
Swallow The Sun
When a Shadow Is Forced into the Light
A Pale Horse Named Death
When the World Becomes Undone
30. dubna v brněnském klubu m13 proběhne Sjednocení kultů - Root s Infernem! Myslíme, že není nutné pitvat jejich dopad na domácí i světovou scénu. Te...
18.2.2019Agentura Obscure promotion zve na úterní koncert Aversions Crown a Psycroptic, za účasti předkapel Within Destruction, Hadal Maw a Hollow. Kam? Do Pra...
16.2.2019Britská doometalová veličina Esoteric nastupuje do studia, kde bude připravovat své sedmé řadové album. Nástupce "Paragon of Dissonance" vyjde ještě l...
16.2.2019Prostřednictvím Agonia Records se 26. dubna znovu objeví skvělé, devět let mladé album, Purity amerických tech/deathers Decrepit Birth. Těšit se můžet...
11.2.2019Pod tímto názvem se ukrývá jeden folkmetalový večer, který se uskuteční v klubu Barrák. Kdo vystoupí? Cruadalach, Radogost a Silent Stream Of Godless ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.