Synthetically Revived - Synthetically Revived

Synthetically RevivedSynthetically Revived

Mold15.6.2017
VERDIKT: Čtyři skladby nagrglaného brutal death metalu se po letech stále skví slušným zvukem a více či méně nevyčáchlým tahem na branku. Skladby z dema oživují vzpomínky na dobu, kdy nám scéna překypovala nadšením a rubalo se ostošest.

Když nám byl do redakce nabídnut k recenzi materiál slovenských Synthetically Revived, mylně jsem se z hozeného echa domníval, že půjde o nový materiál slovenské kapely, která před mnoha lety smetla svým demosnímkem snad každého zasvěceného fandu brutálního death metalu od Aše až do Košic. Nakonec to vypadalo, že půjde alespoň o nové EP, ale člověk doufá, naivně míní a realita mění. Máme zde digipakové vydání původně jen kazetového demáče kapely z roku 2002. Kapela dále definitivně tlí mezi mrtvými zvěrstvy kdysi nadějné česko-slovenské brutal death/grind scény.

Čtyři skladby nagrglaného brutal death metalu se po letech stále skví slušným zvukem a více či méně nevyčáchlým tahem na branku. Skladby z dema oživují vzpomínky na dobu, kdy nám scéna překypovala nadšením a rubalo se ostošest, i když... Z mého pohledu mají tyto vzpomínky nahořklou příchuť, jelikož Synthetically Revived lze považovat za jednu z posledních labutích písní uzavírajících tuto entuziastickou éru brutálního death/grindu v našich zemích. Jak vše vypadalo nadprůměrně a slibně, tak po vyprchání prvotního zapálení přišel půst.

Synthetically Revived se ve své hudbě jasně odkazují na kapely jako Suffocation (nepřekvapivé, vzhledem k názvu kapely), první album Deeds of Flesh, Disgorge, Cephalic Carnage. Muzika je místy trochu rozhoupanější a skočnější po vzoru Devourment nebo Dying Fetus, ale poctivá rubanice hozená směrem do Disgorge převládá. Ve výčtu vlivů není radno opomenout ani tuzemské Intervalle Bizzare, na něž dává demo Synthetically Revived vzpomenout pár houkačkami a uběhanými riffy. Skalní fanoušci této odnože brutal death metalu by si neměli CD nosič Synthetically Revived ujít. Minimálně pro česko-slovenskou scénu jistou váhu má. Za mne spíše nostalgickou než nadčasovou, přesto o nekvalitě nemůže být řeč - nahrávka stále hraje. V zahraničí se tento materiál taktéž úplně neztratí a pár skalních maniaků jej bude určitě kvitovat s povděkem.

Smutné jest, že česko-slovenské kapely, třímající otěže talentu a dostatečných hráčských schopností, zůstaly jen u jedné či pár dalších, neplnohodnotných nahrávek. Z dnešního pohledu všechna ta svého času blahořečená EPka a dema jen naznačovala možný potenciál, který zůstal nenaplněn a pohřben v podzemí stylu. Kdyby se smečkám jako Synthetically Revived, Intervalle Bizzare či Imperial Foeticide povedlo natočit plnohodnotná LP, určitě by zanechala ve světových, brutálně deathmetalových análech znatelnější, a můžeme spekulovat, že dost možná i významný otisk. Škoda nenaplněného potenciálu, který tyto kapely nechaly z různých důvodů proplout skrze prsty na hmatnících svých nástrojů. Nicméně to tak prostě někdy chodí.

Osobně se nerad ohlížím zpět, obecně nevítám reuniony, stejně jako vykopávání mrtvol, které by měly v klidu tlít. Při poslechu Synthetically Revived mi vše tohle přišlo nějak na mysl, leč přístup k těmto re-edicím má každý jiný. Díky patří Slovak Metal Army za vypuštění této nahrávky v profesionálním formátu fandům, kteří ji ocení. Věřím, že tací stále jsou a není jich jen hrstka.