|
|
||||||||||
Každý svět zhmotněného podvědomí je svým způsobem zajímavý. Některý více a jiný méně. Když přemýšlím, jestli Hyeon popsat jako z poloviny plnou nebo z poloviny prázdnou nádobu, netuším, za který konec to vzít. Nekomerční, svépomocí vzniklý materiál má své světlé chvíle a po zásluze mu patří body za obratnost ve hře a nápaditost v kompozici. Poslech jasně odhaluje, že skladby nebloudí, ale ubírají se přímo k cíli. Co jim schází, nemusíme hodnotit přímo jako vyzrálost autora, ale řekněme, že výraznější osobitost by na škodu nebyla.
Osoba v pozadí je jen jedna, pochází z Itálie a jmenuje se Andrea Cicala. Rozhodně nemá olšové ruce a noty umí poskládat do rozumných tvarů, to je třeba říct. Jeho post-rockové snění si celkem dobře rozumí s řečí klasického rocku, ale od dalších žánrů si drží odstup a výraznější stopu nezanechalo ani ambientní plochaření. Hudebně monotématická deska tak i přes veškerou svou snahu občas sklouzává do kategorie výtahové hudby. Devítka skladeb dobře funguje jako zvuková kulisa, když chcete ztlumit příliš hlučné ticho. Pro účely soustředěného poslechu nemá Hyeon ten správný drive a občas zkouší mou trpělivost.
Proč někdo řadí skladby tak, aby to působilo dojmem, že má deska dvě intra, je mi záhadou. Když úvodní Intro přeroste ve dvojku Over, očekával bych trochu té energie, ale místo gradace to zavání skladbou přepůlenou ve dví. S nástupem čtvrté Yearning Tides se konečně začínají dít zajímavé věci a ke slovu se dostávají rockové nálady vzdáleně připomínající třeba Porcupine Tree. Tempo osmé Jötunn hlídá syčící hajtka a potvrzuje se moje teorie, že ty nejzajímavější momenty jsou ukryty do delších kompozic. Zde dominují příjemné kytarové melodie, nápadité přechody a nechybí ani hlasitější gradace. Poslední kus The Deep Roar Of The Breaking Waves je klidné, do věčnosti znějící post-rockové pohlazení s dominantní akustickou kytarou. Element, který na desce nenajdete a místy chybí, je zpěv.
Vlastními silami zvládnutá produkce nemusí být průšvih, když víte, co děláte a kam míříte. Hyeon má solidní základ, celkový projev je ale vlažný a pro tu rozvláčnost to na velkou slávu nevidím. Na druhou stranu každé zboží má svého kupce, tak se o osud této nahrávky nebojím. The Outsider každopádně není ten případ hudby bez zajímavosti. Je v tom opravdovost i příslib do budoucna. Jestliže je život jako bonboniéra, tak Hyeon je láhev vína, jehož chuť se nejlépe rozvine při vhodné příležitosti… a já tu svou ideální zatím zřejmě nenašel.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:DIY
Vydáno:Červen 2018
Žánr:Post-rock
Andrea Cicala
1. Intro
2. Over
3. Sine Ira
4. Yearning Tides
5. Polaris
6. Oceans Have No Memory
7. Materia
8. Jötunn
9. The Deep Roar Of The Breaking Waves
Mord’A’Stigmata
Hope
Ministry
Filth Pig
Funeral Tears
Beyond the Horizon
Heiden
Obsidian
The Strokes
Angels
Get Your Gun
Doubt Is My Rope Back To You
Pensées Nocturnes
Grotesque
Light Bearer
Silver Tongue
Prometheus
Resonant Echoes from Cosmos of Old
Nocturnal Depression
Spleen Black Metal
Enter Shikari
The Spark
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.