|
|
||||||||||
Jeden by si už řekl, že těch projektů a kapel kolem mága BST je nějak moc a že se začne vykrádat, že mu dojde dech a nezbude než duchaprázdná zbytečnost. Zatím podobný čas nenastal a fans francouzské černoty dostali další lahůdku, nazvanou prostě VI. BST zde lehce ustoupil do pozadí a věnuje se „pouze“ baskytaře. Hlavní slovo má jeho souputník z Aosoth INRVI, se kterým si vyměnil nástroje a tento se ujal vedle kytary i řevu. Musím podotknout, že MkM má v kapele zdatného konkurenta, protože to, co INRVI předvádí na „De Praestigiis Angelorum“, nevychází snad ani z lidského hrdla, ale chřtánu obludy.
VI ale nestojí jen na této dvojici a třetím do party není nikdo menší než vytížený bicmen Blastum, známý hlavně z Merrimack nebo z koncertních štací Antaeus či Osculum Infame. Už jen výčet členů VI by mohl zaručit nevšední zážitek, ale víme, jak to chodí a mnohdy takto hvězdně složená sestava nenabídne, co se od ní očekává. Navíc BST letos vydal album dalšímu z projeků The Order of Apollyon, tudíž bych únavu i pochopil. Avšak nic podobného nenastalo.
Kapela víc než slušně navázala na sedm let staré EP „De Praestigiis Daemonum“, jehož název tvoří s letošním debutem zajímavou přesmyčku. Slyšel jsem slova o spojitosti s Deathspell Omega nebo Antaeus. S druhými jmenovanými jsou tyto úvahy pochopitelné, s prvními jen díky síle v disharmonicky poskládaných riffech. Upravme tedy rovnítko na fakt, že fans Deathspell Omega projekt VI potěší. S tím, že v hudbě VI neslyším tolik transcendentálního transu, chorálů, výpravné stavby písní. O to je „De Praestigiis Angelorum“ větší nářez s likvidačním dopadem. Mohlo by se dokonce říct, že VI je nejvíce klasický black metal ze všeho, čeho se zúčastnění pánové dotkli. Zároveň dodávám, že mu je na hony vzdálený. Už máte jasno? Heh!
Podmanivý dojem z alba bezesporu umocňuje krásné dílo vyhledávaného umělce Alexandera L. Browna, které vás jak vybranými odstíny, tak námětem doslova vtáhne do kruhu okřídlených a roztančí s vámi ďábelský tanec, ze kterého se nedoporučuje vypadnout. Zmínil-li jsem výše méně duchovna než v případě Deathspell Omega, nemínil jsem tím, že neexistuje. Jen nehraje tak mocnou roli. Je součástí, důležitou součástí kritické filozofie, dotýkající se smrti a kupodivu i sociálních témat. Teď jsem slyšel to hrknutí v některých z vás, jak vám proběhlo hlavou – cože, sociální témata? Ne, aktivisté by z VI neměli radost, na to jsou příliš cyničtí a v temnotě ponoření, aby hájili jakákoliv práva. Řekl bych, že bez lidí bude Zemi lépe.
Nejvýraznějším faktorem nahrávky bude zřejmě Blastum. Jeho fajnová práce s bubny musí uchvátit každého milovníka rytmické řezničiny. Je rychlý jako ďábel, který se zbláznil do neustálých změn v rytmu a šílených přechodů. Kopáky jsou na můj vkus dost vytaženy, ale předpokládám, že tento jev je zvrhlou choutkou producenta BST, který si podobně „vylepšil“ už „The Sword and the Dagger“. Celkově můžeme říct, že se zvuk alba nese ve stejném duchu jako ostatní nahrávky, které zvučil právě BST. Jedná se tedy jak o originální práci, tak o konzervativní přístup, což vypovídá o zajímavém spojení - progresivní skladatel vs. konzervativní zvukař. Stále slyšíme bahnité kytary s totožnou barvou efektů, stejně zahuhlaný řev a ony vytažené kopáky. Nechci hanit dílo mistra, jen poukázat, že i bůh má v povaze podivné zvrhlosti.
Skladby samotné jsou šťavnatě výživné, zajímavě gradující a opravdu extrémně vyhlazovací. Přitom se nesou v silně atmosférické duchu, kdy znalci francouzské dekadence a mixu disharmonických vazeb spolu s podmanivými harmonickými melodiemi neřeknou ani popel, ale začátečníci mohou lapat vzduch, jak kombinace protichůdných přístupů zapůsobí násilně. Myslím, že i stopáž kolem tři čtvrtě hodiny je rozumná a osmero skladeb zde nemá šanci kontrolovat čas, jak rychle vše uteče. Nebudeme hovořit o milníku ani o albu roku, ale dovolím si tvrdit, že v historickém sledu jednou obstojí. „De Praestigiis Angelorum“ si mnozí nejen zapamatují, ale mnohé i ovlivní.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Dagon / 29.9.15 6:26odpovědět
Tak na toto som veľmi zvedavý...
Label:Agonia Records
Vydáno:Září 2015
Žánr:black metal
BST - baskytara
Blastum - bicí
INRVI - kytary, zpěv
1. Et in pulverem mortis deduxisti me
2. Par le jugement causé par ses poisons
3. La terre ne cessera de se consumer
4. Regarde tes cadavres car il ne te permettra pas qu'on les enterre
5. Une place parmi les morts
6. Voil
à l'homme qui ne te prenait pas comme Seigneur
7. Il est trop tard pour rendre gloire. Ainsi la lumière sera changée en ombre de la mort
8. Plus aucun membre ne sera rendu
Biosphere
Angel's Flight
Vildhjarta
Måsstaden under vatten
Deadspace
The Grand Disillusionment
Manon Meurt
MMXVIII
A Storm Of Light
As the Valley of Death Becomes Us, Our Silver Memories Fade
Aeviterne
The Ailing Facade
Abigor
Höllenzwang - Chronicles of Perdition
Dödsrit
Spirit Crusher
Licho
Ciuciubabka
Melvins
1983 (EP)
Korn
Requiem
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.