Wolf Counsel - Ironclad

Wolf CounselIronclad

Jirka D.15.9.2016
Zdroj: CD v jewel case obalu (# CZAR 038) // promo od vydavatele
Posloucháno na: SONY XA5ES / SONY TA-F 730ES / ELAC CL 82
VERDIKT: Těžké riffy, metalová klasika, obdiv ke svým učitelům a překvapivě sympatická deska, která se nesnaží dělat větší dojem, než na jaký má skutečně nárok.

Wolf Counsel je mladá švýcarská doom metalová kapela, za níž stojí Ralf Winzer Garcia, který už zas tak mladý není a kterému se už vlasy přestěhovaly na bradu. Kromě toho je aktivní ještě v mnoha jiných kapelách a projektech a vzhledem k věku a výše uvedenému žánru je celkem jasné, že dneska tu víc než o cokoliv jiného půjde o srdcařinu a prostý soulad s naturelem tvůrce. Žádné trendy a žádná móda, na to zapomeňte rovnou. Mottem kapely se stalo Keep it heavy, keep it slow! a s tím všechno stojí a padá.

Deska Ironclad je navzdory necelým třem letům existence kapely druhá dlouhohrající v pořadí a v den podzimní rovnodennosti vyjde na malém švýcarském labelu Czar of Bullets. Začíná riffem vypůjčeným z raných dob My Dying Bride, ale záhy nato stáčí kormidlo ještě víc do minulosti a spokojeně se usazuje v osmdesátkovém heavy / doomu, za nějž si dle libosti dosazujte všechna jména, která vás v souvislosti s tím napadnou. Třeba Saint Vitus, třeba mnoho dalších.

Wolf Counsel band

Kromě módy a trendů tedy rovnou zapomeňte i na původnost, neb Wolf Counsel jsou ve všech ohledech jen variace na již dávno vyřčené pravdy, o kterých lze hovořit jako o klasických, prověřených a následovaných zástupy napodobovatelů a nadšenců.

K dobru téhle desky ale lze bez obav přičíst to, že se žádným způsobem nesnaží tvrdit opak; nesnaží se hrát si na něco, co není, a veškeré svoje ambice drží na uzdě pokory a prostých sympatií k žánru. Vedle mnoha podobných kapel, které vás budou v uměle ošoupané flanelce přesvědčovat o svém přínosu hudebnímu světu, Wolf Counsel otevřeně přiznávají své kořeny a hrají tak, jak to cítí. Spontánně, v pohodě, bez přehnaných ambicí … a taky heavy and slow.

Zcela upřímně přiznávám, že kdyby deska vydržela na laťce nasazené prvními dvěma skladbami, byl bych nadšen. Kromě všeho jiného nelze nezmínit především práci s vokálními linkami, které hlavně skladbu Pure As The Driven Snow činí výtečným posluchačským zážitkem, jenž vyloženě vybízí k opakování. Právě v úvodu nahrávky umí být Wolf Counsel velmi přesvědčiví a zemité riffy a táhlá sóla servírují s nevídanou lehkostí. Umí být dokonce velmi přesvědčiví i na ploše delších skladeb a je proto docela škoda, že s narůstajícím číslem odehraných songů na displeji skladatelská lehkost jaksi upadá a do popředí vystupují i nedostatky. Třeba nepřesvědčivá angličtina (Shield Wall) nebo lehce stereotypní přístup ke skládání s menším množstvím skutečně zajímavých nápadů.

Vzato kolem a kolem, lze na Ironclad vidět dobré i špatné, lze hledat mouchy i prostě jen poslouchat a těšit se z toho, jak příjemně plyne čas. Rozhodně nebudu tvrdit, že před sebou máte kdovíjak invenční desku. Ale bez otálení se podepíšu pod to, že pro toho, kdo má tenhle žánr rád, je tohle sympatické a příjemně poslouchatelné album, které přesně ví, kde je jeho místo.