|
|
||||||||||
Popík. Je to asi první věc, co vás napadne při poslechu aktuální a podle všeho první desky dánské kapely Yune. A po pravdě to popík je. Na stránkách vydavatele se píše něco v tom smyslu, že se kapela inspirovala v marocké poušti, a to jak tematicky, tak zvukově. Co si pod tmím mám představit, tak úplně nevím, ale prý něco jako těžké kroky v písku. Pokud budete mít problém tenhle příměr pochopit a přetavit jej do hudební roviny, snad vás uklidní to, že jsem na tom úplně stejně.
Pro mě je totiž deska v přímém kontrastu s promo řečmi lehká a odpočinková záležitost, která se vznáší jak na obláčku a byť v žádném případě nepředstavuje můj šálek čaje, její poslech si dokážu užít. Proč? Především díky nástrojové pestrosti a poměrně nápaditému využití syntezátorů, na kterých mnohdy stojí celé pasáže, v nichž jsou klasické rockové nástroje utopené jak v mlžném oparu. Připomene vám to pozdní Radiohead, tedy minimálně v období desky The King of Limbs, což ale samozřejmě chápu, že ne pro každého fanouška Radiohead musí být to nej období. Každopádně ta hravost tam je a budiž přičtena k duhu zatím docela mladé kapely.
Druhá věc podobná s u vedenou deskou britských kolegů je docela velká míra komprese finálního zvuku, která je poslechově dost nepříjemná. Asi chápu, že v touze po atraktivitě se někdo rozhodl udělat master právě takto, ale když vám do uší tepou syntetické beaty takto intenzivně celou hrací dobu alba (44 minuty), začne vám - tedy aspoň mně - podobný prožitek docela solidně vadit. Na obranu bych dokázal říct zhruba tolik, že produkce Yune se pohybuje někde na hranici popové kytarovky a přísně elektroniky, takže pravidla si lze vykládat všelijak a lze snést trochu víc než u jiných žánrů. Nicméně vše je o míře a ta některých pasážích slušně přetéká (zkuste Copy of You).
Palec nahoru ale míří především díky konzistentní atmosféře nahrávky, která spíš než na kompoziční stránku (ta je přísně jednoduchá) sází vše na jednu kartu aranží a nápaditého seskládání klasických nástrojů s hromadou elektronické fantazie (mimochodem slyšeli jste už nové The Strokes?). V tomto bodě Yune překvapují svobodou, fantazií a především akorátní mírou, kdy se vlastně celý hrací čas vyhýbají tak snadnému sklouznutí z nápadité, ale přitom stále civilní a „user friendly“ cesty k podivným pokusům všeho druhu. Ne, ty tam nejsou, protože Yune nejsou experimentátoři a jejich hudba patří do kategorie „poslouchat a moc u toho nepřemýšlet“. I taková je občas potřeba.
Kapela: Yune
Album: Agog
Styl: alternative / indie pop
Vydáno: 05/2020
Země: Dánsko
Vydavatel: Crunchy Frog Recordings
Sestava:
Tobias Sachse - zpěv, synths, piano
Erlend Eggestad - kytary, synths, perkuse, zpěv
Nikolaj Bugge - kytary
Mads Flethøj Ege - baskytara, perkuse
Tobias Andreassen - bicí, perkuse
hosté:
Thorbjørn Kaas - violoncello
Nis Bysted - perkuse
Nahrávka byla webu Echoes poskytnuta hudební agenturou Creative Eclipse PR.
Nedělní poslech 142
Nedělní poslech 141
Nedělní poslech 139
Redaktorské ozvěny - březen 2015
Odhlasováno // žánroví Andělé & Břitva 2014
Bhut live - X/2015
Ozvěny hodonínských klubů - Nautilus
Trent Reznor III
Echa v barvách CZ scény 01
Ceny vinyla podruhé
Zapomenutá dema? 21. díl: Master's Hammer
Ozvěnový čtyřlístek Creative Eclipse PR 4
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.