|
|
||||||||||
Návrat na scénu californské party Stone Temple Pilots v roce 2008 patřil k těm povedenějším a vyústění se stejnojmennou desku o dva roky později dávalo nemalé naděje na světlé zítřky. Na zmíněnou desku se pilotům podařilo dostat tolik energie a dobré pohody, že jen málokoho by v té chvíli napadlo, že o tři roky později bude všechno jinak.
Na začátku letošního roku byl mediálně oznámen odchod Scotta Weilanda (mimochodem první personální výměna od založení kapely), chvíli se vydávala prohlášení kdo koho vlastně odešel a kdo smí a nesmí používat název Stone Temple Pilots, až vše vyústilo v angažování zpěváka Linkin Park, Chestera Benningtona, zbylými členy a lehkou úpravu názvu kapely, kterou jsem si v titulku recenze dovolil opomenout. Na tuto obměnu na čelním postu lze nahlížet z mnoha úhlů, z nichž ani jeden se nezdá být nekonfliktní pro určitou skupinu fanoušků, a jakoby si kapela byla této lehké kontroverze vědoma, velmi záhy se prezentuje deskou krátké stopáže.
Předně je třeba si přiznat, že na vydaném materiálu STP s novým vokalistou neexperimentují, drží se svého (u „Tomorrow“ bych řekl až příliš), sází na jistotu pěti rockových písniček klasického schématu a kromě hutnějšího (samozřejmě dost komprimovaného) zvuku ničím zvlášť nezaujmou. Líbí se mi kytarová práce, velmi slušné jsou baskytarové linky, ale postrádám slušný nápad, který by „High Rise“ v mých očích posunul dál než jen na opatrnickou zkoušku fanouškovské odezvy.
Jednoduše písničkový a rytmicky přímočarý otvírák „Out of time“ byl vypuštěn ještě před vydáním vlastního EP a hned zde se nabízí první otázka: proč právě tahle skladba se stala pilotním singlem? Kromě toho, že je o něco hlasitější než ty ostatní, na ní není vůbec nic zajímavého. Snad jen škodolibost při sledování Benningtona v rytmicky zcela odlišném zápřahu, než na jaký je zvyklý z domovské kapely, dodává skladbě pikantnosti, ale tím výčet zajímavostí končí. Nahlíženo z tohoto pohledu mě pak vůbec nepřekvapuje, že pomalejších a táhlejších písních „Some on the inside“, „Cry cry“ a „Tomorrow“ mi Bennington přijde přirozenější a semknutější s kapelou, což z těch skladeb sice nedělá žádné unikáty, ale odpadá lehce trapný pocit z úvodu desky, ve kterém se kompoziční nemohoucnost maskuje zvýšeným volume.
Během poslechu jsem si vzpomněl na Audioslave, poskládání kapely mi přišlo obdobné a jakási souvislost by tu možná byla. Ve srovnání s touto kapelou mám u aktuálních STP pocit, že nový start nijak slavně nedopadl, těch 16 minut je pryč rychle a následky jsou minimální.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
David Kasík / 10.11.13 13:47odpovědět
Chesterův projev mi neseděl nikdy a ve spojení se STP to platí dvojnásob, nicméně jako zajímavý pokus to beru. Jen doufám, že zůstane u toho pokusu...
Label:Play Pen
Vydáno:Říjen 2013
Žánr:hard rock
Chester Bennington – zpěv
Robert DeLeo – baskytara, doprovodný zpěv
Dean DeLeo – kytary
Eric Kretz – bicí
1. Out of time
2. Black heart
3. Same on the inside
4. Cry cry
5. Tomorrow
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Perdida
Revocation
Netherheaven
Poppy Seed Grinder
Bleeding Civilization
Adoperta Tenebris
Oblivion: The Forthcoming Ends
Snowy Shaw
Snowy Shaw Is Alive!
Laceration
Demise
Forrest Jump
Monolit
Nyrst
Völd
Emphasis
Black.Mother.Earth
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.