|
|
||||||||||
Obal figuríny s podivným účesem (je to tak, Anneke, vypadáš tam strašně) “zdobí” loňský studiový počin holandské zpěvačky Anneke van Giersbergen. Druhá nahrávka pod ryze jejím jménem následuje po výborném předloňském počinu “Everything is Changing”, který byl vytvořen jen z toho nejvybranějšího materiálu. Pokud bych měl poslouchat rádio a nenadávat u toho, bylo by to kvůli tomu, že by tam hráli takovou muziku. Vývoj očekávatelný, naštěstí však se stále dostatečným přísunem kreativity.
Co bylo na předchozím albu ukázáno jen v indíciích, je zde zřejmé na první signální. Anneke doma rádio určitě poslouchá a nejspíš si u toho dělá poznámky. Kdo se na poslech “Drive” teprve chystá a zároveň ví, že Anneke si největší období experimentů odkroutila v řadách The Gathering, v první řadě ho určitě zajímá, jestli to spolku stále pálí ostrými. V tomto směru mohu rozptýlit všechny obavy, protože typických hitovek, které Anneke a spol. už nějaký ten pátek vypouštějí do světa, je na “Drive” opět požehnaně. Na řadu tak přichází otázka, jestli holandská pěnice nepadá do spárů podbízivosti, které jsou s popem vídány často ruku v ruce. Pokud je dostatečná odpověď, že po mnoha posleších se mi album vůbec neoposlouchalo, tak tady ji máte. Pokud vám to nestačí, budete se muset přesvědčit sami.
Skladby jsou velmi chytlavé a rychle zapamatovatelné. Zároveň mají tah na bránu a přitažlivé motivy se opakují v rozumném množství. V tomto směru hraje důležitou roli již osvědčený talent pro gradaci a obohacování motivů, který si Anneke osvojila už mnohem dříve, než se nechala tak hrozně zmalovat. Hutnější kytarové momenty typu “Stay” z předchozího alba zde nejsou ke slyšení, s tím je potřeba se smířit. Osobnost a charisma zpěvačky však zůstávají stejně čarovné a z písniček lze vycítit upřímnost, což beru jako důležitější hledisko než tvrdost.
V úvodu jsem nakousl vlivy moderního popu. Jedná se hlavně o nakukování ke světovým celebritám typu Shakira, Lady Kaká a podobným, které mi často v práci perou do uší komerční rádiové stanice. Jako příklad mohu uvést vokální frázování v samotném závěru druhé "Treat Me Like a Lady". Se zemitějším podkladem to jde dohromady skvěle jako chleba a máslo ve slově Butterbrot a spíš než jako popové manýry to považuji jako důkaz o neustálém rozvoji zpěvaččiných možností. Naopak poněkud vlezlý stadionový pokřik v titulní písni je příkladem toho, čeho bych nechtěl, aby se Anneke v budoucnu chytila. A když už jsem u těch nedostatků - klavírní baladička “My Mother Said” je na mě už příliš sladká.
Zbytek alba fakt můžu. “We Live On”, “Treat me Like a Lady”, “She”, “Forgive Me” a “You Will Never Change” jsou vážně bezvadné songy, které by se ani na předchozích deskách neztrácely. I exotický duet “Mental Jungle” s Turkem H. Cepkinem jsem si oblíbil, i když to trvalo trochu déle. Byť je po “Everything is Changing” aktuální album malinko slabší, stále nenacházím důvody, proč z něj dělat popelku. Teď už zbývá zodpovědět jediné - potkáme se v dubnu ve Zlíně, nebo v Bratislavě?
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
rock / 26.2.14 14:34odpovědět
Možná bych to nechal být, kdybych nevěděl, jaké skvosty produkovala Anneke s Gathering nebo třeba i na své "sólovce" Agua de Annique - Air. Drive je vlezlej a plytkej rádiovej popík, kterej od kalibru jako je Anneke prostě neberu.
Ruadek / 18.1.14 13:07odpovědět
Tak tohle mě opravdu bavilo. Nenáročný rokec s výbornou Anneke, která potvrdila že se umí prosadit i jako sólistka. V mém případě mě tohle bavilo dalekovíc než cokoli mimo The Gathering dáma udělala.
Victimer / 18.1.14 11:00odpovědět
Tak tak, minulá deska mě bavila víc, ale tahle je pořád dost solidní na to, aby měla někam zapadnout. Prostě pěkný písničky s pěkným hlasem. Není co řešit...
Label:Inside Out
Vydáno:Září 2013
Žánr:pop-rock
Anneke van Giersbergen – zpěv
Arno Krabman – kytary, klávesy
Ferry Duijsens – kytary, klávesy
Gijs Coolen – kytary
Joost van Haaren – baskytara
Rob Snijders – bicí
1. We Live On
2. Treat Me Like a Lady
3. She
4. Drive
5. My Mother Said
6. Forgive Me
7. You Will Never Change
8. Mental Jungle
9. Shooting For the Stars
10.The Best Is Yet to Come
Anneke van Giersbergen
The Darkest Skies Are The Brightest
Anneke van Giersbergen ve Zlíně
5.4.14, Masters of Rock Café, Zlín
Horse Latitudes
Awakening
Jello Biafra and the Guantanamo School of Medicine
White People and the Damage Done
Deftones
Koi No Yokan
Bloodline
Werewolf Training
Sadist
Season In Silence
The Konsortium
The Konsortium
Mannveira
Vítahringur
Serpentian
The Divine Harm
Mefitic
Woes Of Mortal Devotion
Festival Enter The Eternal Fire pozvolna roste a stejnou měrou odtajňuje soupisku velice zajímavých jmen, která se na volyňském podiu ukážou. Studujte...
1.2.2023Během února a na začátku března proběhne malé tour slovenské kapely Ramchat, která jím představí novou desku Krveľ. Rozpis zastávek máte níže, detaily...
1.2.2023První vlaštovka od nové domácí post-hardcore formace asVra se jmenuje Sebeclam a k poslechu je ZDE.
1.2.2023Na MetalGate před dvěma dny oficiálně vyšla nová deska Antigod, která je pro fanoušky kromě digitální edice k dispozici v digipakovém CD. Podrobnosti ...
31.1.2023Po reedici na CD z roku 2017 se na Pařát Productions rozhodli vydat album Vacuum (1995) i na gramodesce. Ta bude klasicky černá a vyjde v průběhu květ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.