|
|
||||||||||
Psal se rok 2013, kdy vznikla kapela The Clouds Will Clear a psal se rok 2014, kdy stejná kapela vydala svou první nahrávku - stejnojmenné EP. Byly to časy, kdy kapelu a její tvorbu tvořili především Angelo a Tobi (kytary, synťáky, samply) a teprve až živé hraní v následujících letech doplnilo sestavu o basáka Andrease a bubeníka Gerolda. Tak dramaticky to zní. Anebo jen vypadá. A co je vlastně na pořadu dne? Instrumentální post-rock. Kombinace slov už tak omšelá, že jakýkoliv další posun významu tohoto spojení je prakticky nemožný. Nebo ne?
Nebo ne. The Clouds Will Clear, které si pro další psaní dovolím zkrátit na TCWC, reprezentují ty nejtradičnější tradice tohoto sub-žánru a pro vás to může znamenat prohru i výhru současně. Skoro si ani netroufám začít vyjmenovávat všechny ty ostatní a starší soubory, které trylkováním na kytary definovaly pravidla hry a další a další kapely, které všechno dovršily, podtrhly a sečetly s jasným výsledkem pro všechny ostatní - nic dalšího už vymyslet nelze. Stavte se na hlavu, trylkujte rychle nebo pomalu, promítejte na plátno za kapelu scenérie z přírody, z vesmíru, z konce světa nebo třeba jen rozmazané barvy prohnané přes LSD, všechno marně - všechno už tu totiž bylo a všechno už tu bylo hodně dobře.
Kam zařadit TCWC? Tak někam mezi všechno doprostřed. Napadnou vás Russian Circles, použitými samply vás napadnou třeba výteční Lost In Kiev, napadnou vás možná i This Will Destroy You, k nimž se i oficiálně odkazuje. Ve výsledku je to dost jedno, protože vás může napadnout dalších deset dvacet jmen a v podstatě neuděláte chybu. Specifický výraz lze dohledat těžko. TCWC ladí hodně do jemných odstínů, z příslovečné kombinace kytarové pohody a kytarové bouře převážně volí tu pohodu a spíš hrají na klidnou notu pro všechny snílky, co rádi sjíždí na kytarách malé kopce s ruční brzdou napůl vytaženou. Nic proti. Druhý poslech jsem volil v podvečer před spaním, v období celkového tělesného i intelektuálního úpadku a bylo mi s touhle deskou docela fajn.
Příčinu bych hledal hlavně v tom, že zvuk desky nestojí jen na kytarách, ale docela vkusně se v něm objevují samplované plochy / zvuky / hlasy a taky syntezátory nezůstávají pozadu a předou místy hodně zajímavou nit. Znovu se odkazuji k Lost In Kiev - zkuste takovou Attack Warning a zjistíte, že nejen rytmika a kytary dělají post-rock a že dostatečně silné jističe umožňují zapojit dostatečně zajímavou paletu nápadů. Časem možná i u nás.
Celkově bych to uzavřel asi tak, že hodnotit po prvním poslechu, byl by to ortel s malým ó, ale s přibývajícími poslechy v podvečerním klidu (mínus dvě děti, mínus jedna žena, plus trochu vína) nahrávka přesvědčuje když ne originalitou, tak aspoň lehkou naléhavostí, intimitou a takovým hřejivým, lidským teplem. Vlastně mě to nakonec docela překvapilo.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Tonzonen Records
Vydáno:Září 2018
Žánr:instrumental post-rock
Angelo - kytara, synths, samply
Tobias - kytara, synths
Andreas - baskytara
Gerold - baskytara, vizuál
1. In Cycles
2. Recollection
3. Before The Tempest
4. Attack Warning
5. Deep Sea Mining
Fall of Empyrean
A Life Spent Dying
Lychgate
An Antidote for the Glass Pill
Runespell
Shores of Náströnd
Sur Austru
Obârșie
Hypnos
The Blackcrow
Cult Of Occult
Five Degrees Of Insanity
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
War For War
Illud Tempus
Gehenna
Adimiron Black
Officium Triste
The Death of Gaia
Abbath
Abbath
V polovině listopadu vyšla druhá deska domácí thrashmetalové kapely 1000bombs, která debutovala deskou Peace Is Dead v roce 2014. Novinka se jmenuje S...
27.11.2023V neděli v Praze zemřel jeden ze stálých členů Killing Joke, kytarista Kevin Walker zvaný Geordie.
27.11.2023Během října vyšlo nové EP domácí deathmetalové kapely Supreme Conception, které obsahuje sice jedinou, ale zato 12-minutovou skladbu The Post-Humanist...
27.11.2023Debutní album Zbojnický tanec bratislavské thrashové kapely Catastrofy vychází v gramodeskové reedici na labelu Papagájův hlasatel. Poslouchat můžete ...
25.11.2023Domácí vydavatelství Dead Maggoty Productions pouští do světa tři nová vydání, čtěte níže:
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.