|
|
||||||||||

Každý svět zhmotněného podvědomí je svým způsobem zajímavý. Některý více a jiný méně. Když přemýšlím, jestli Hyeon popsat jako z poloviny plnou nebo z poloviny prázdnou nádobu, netuším, za který konec to vzít. Nekomerční, svépomocí vzniklý materiál má své světlé chvíle a po zásluze mu patří body za obratnost ve hře a nápaditost v kompozici. Poslech jasně odhaluje, že skladby nebloudí, ale ubírají se přímo k cíli. Co jim schází, nemusíme hodnotit přímo jako vyzrálost autora, ale řekněme, že výraznější osobitost by na škodu nebyla.
Osoba v pozadí je jen jedna, pochází z Itálie a jmenuje se Andrea Cicala. Rozhodně nemá olšové ruce a noty umí poskládat do rozumných tvarů, to je třeba říct. Jeho post-rockové snění si celkem dobře rozumí s řečí klasického rocku, ale od dalších žánrů si drží odstup a výraznější stopu nezanechalo ani ambientní plochaření. Hudebně monotématická deska tak i přes veškerou svou snahu občas sklouzává do kategorie výtahové hudby. Devítka skladeb dobře funguje jako zvuková kulisa, když chcete ztlumit příliš hlučné ticho. Pro účely soustředěného poslechu nemá Hyeon ten správný drive a občas zkouší mou trpělivost.
Proč někdo řadí skladby tak, aby to působilo dojmem, že má deska dvě intra, je mi záhadou. Když úvodní Intro přeroste ve dvojku Over, očekával bych trochu té energie, ale místo gradace to zavání skladbou přepůlenou ve dví. S nástupem čtvrté Yearning Tides se konečně začínají dít zajímavé věci a ke slovu se dostávají rockové nálady vzdáleně připomínající třeba Porcupine Tree. Tempo osmé Jötunn hlídá syčící hajtka a potvrzuje se moje teorie, že ty nejzajímavější momenty jsou ukryty do delších kompozic. Zde dominují příjemné kytarové melodie, nápadité přechody a nechybí ani hlasitější gradace. Poslední kus The Deep Roar Of The Breaking Waves je klidné, do věčnosti znějící post-rockové pohlazení s dominantní akustickou kytarou. Element, který na desce nenajdete a místy chybí, je zpěv.
Vlastními silami zvládnutá produkce nemusí být průšvih, když víte, co děláte a kam míříte. Hyeon má solidní základ, celkový projev je ale vlažný a pro tu rozvláčnost to na velkou slávu nevidím. Na druhou stranu každé zboží má svého kupce, tak se o osud této nahrávky nebojím. The Outsider každopádně není ten případ hudby bez zajímavosti. Je v tom opravdovost i příslib do budoucna. Jestliže je život jako bonboniéra, tak Hyeon je láhev vína, jehož chuť se nejlépe rozvine při vhodné příležitosti… a já tu svou ideální zatím zřejmě nenašel.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:DIY
Vydáno:Červen 2018
Žánr:Post-rock
Andrea Cicala
1. Intro
2. Over
3. Sine Ira
4. Yearning Tides
5. Polaris
6. Oceans Have No Memory
7. Materia
8. Jötunn
9. The Deep Roar Of The Breaking Waves

Forgotten Silence
Re:Retro'93 (7" EP)

Bára Basiková / Pačess
Katechismus

Emrevoid
Riverso

Six Degrees Of Separation
The Hike & Other Laments

Lustmord
The Word As Power

The Afghan Whigs
Do to the Beast

Barshasketh
Barshasketh

0N0
Reconstruction and Synthesis

Korn
Korn III: Remember Who You Are

Hakka Muggies
Farewell To Erin

Antimatter
Fear of a Unique Identity
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.