|
|
||||||||||

Je celkem jisté, že taková deska jako Dyed In The Wool nemůže slavit úspěch větších rozměrů než „poměrně velkých“. Došlo na projevy uznání za vynikající výkon, přidružil se větší zájem o dílo a upevnění pozice mezi konkurencí (existuje-li v hudbě něco takového jako boj o první místo). Pokud jde o titulní stránky magazínů a přední příčky hitparád, vidím velké špatné. Shannon Wright možná je jedinečná, avšak originalita jejích partů, plných slzavé intimity a disharmonických divnomelodií se lehce prodejnou senzací nestane.
Při zaostření na třetí řadovku je nad slunce jasné, že po předchozích spíše folkových začátcích tu máme určité vyvrcholení jedné etapy umělecké dráhy Shannon Wright. Album nejenže bylo kladně přijato kritikou, ale stalo se určitým mezníkem, který definuje již plně rozvinutý osobitý rukopis. Zpěvačka k dnešnímu dni již mnohokrát prokázala svůj cit pro naléhavou kompozici, jehož prostřednictvím před čtrnácti lety dala světu možnost zakusit odvrácenou stranu indie rocku.
Být album plné skladeb jako Hinterland a Less Than A Moment, lehnu na místě popelem. Slova splývají ze rtů jako nic, klapky klavíru jen utíkají před bříšky prstů, zatímco ruka drze odsekává jednotlivé akordy. Vše je dobře seštimováno a podáno se značným zanícením. Byť nejde o stoprocentní z gruntu nahraný studiový živák, Steve Albini může spát spánkem spravedlivých, nepodepsal se pod žádný hudební polotovar. Důkazem budiž majestátní kus Colossal Hours, hlasuprostá kakofonie klavíru a bicích. Je to němý protějšek snad ještě krásnější dvouminutovky Vessel For A Minor Malady, kde klavír doprovází zpěv a cello.
Ze skladeb na mě sálá opravdovost a verva; nebojím se říct, že být svá a Shannon Wright jedno jsou. Mezi hosty najdeme i členy tragicky zaniklých Shipping News a jestli ani tohle není důvod, proč přijmout pozvání na půlhodinový exkurz unikátní vize alternativního rocku, tak už nevím. Album je přesně takové, jak slibuje jeho název a člověk nemusí být žádný Lumen, aby jeho pestrý obsah se zastřeným výrazem v klidu zpracoval.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Quarterstick Records
Vydáno:Srpen 2001
Žánr:indie rock
Shannon Wright - piano, kytara, harmonium, varhany, baskytara, hluky, klávesy, zpěv, bicí
Brian Teasley - bicí, perkuse, hluky
Andy Baker - baskytara
Hosté:
Jeff Mueller - zpěv (2)
Christian Fredrickson - viola (4)
Kyle Crabtree - bicí (5)
Ryan Hembrey - kontrabas (6)
Chris Lopez - zpěv (7)
Heather Mcintosh - cello (8, 12)
Ryan Hembrey - kontrabas (9)
Jason Noble - baskytara (10)
1. Less Than A Moment
2. The Hem Around Us
3. Hinterland
4. Vessel For A Minor Malady
5. You Hurry Wonder
6. Dyed In The Wool
7. Method Of Sleeping
8. Surly Demise
9. Colossal Hours
10. The Path Of Least Persistence (Figure II)
11. The Sable
12. Bells

Shannon Wright
Reservoir Of Love

Shannon Wright
Division

Shannon Wright
Providence

Indivia
Horta

Deathspell Omega
The Long Defeat

Suburban Terrorists
Inhuman Breed

Memoria
Ambivalent Ecstasy

Nadnárodní obrození
F. L. Vztek

Crépuscule d'Hiver
Par-delà noireglaces et brumes-sinistres

Hegemon
Sidereus Nuncius

Deicide
To Hell With God
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.