|
|
||||||||||
Jirka D.: A začneme v Brně, kde byla v perexu zmíněná trojice doplněna o místní spolek Torc. Upřímně - do pátečního večera jsem neznal ani kapelu, ani její jméno, prostě nic. Upřímnost druhá - po shlédnutí jejich koncertu není divu. Tím nemyslím nic špatného, prostě podobnou (nejblíž asi blackmetalovou) muziku nevyhledávám, jakkoliv živě mi nevadí a stejně tak jsem neměl nic proti vystoupení Torc. Obzvlášť vzhledem k faktu, že na rozdíl od běžných domácích UG blackmetalových kapel (rozuměj temný spolek se zlými výrazy) byli Torc svou image - či jak to nazvat - někde jinde. Zpěvák jako by si odskočil z Biohazard, někde na pódiu se mihla flanelka a celkově na mě kapela dělala dojem, že to s tím zlem nemyslí až tak vážně. Samozřejmě kromě muziky, která hlavně v kytarách s černým kovem rezonovala hodně a na mnoho kompromisů v hudebním výrazu nedošlo. To ani na ty Biohazard, ale dívat se bylo na co.
Bhut: V pražském Exit-usu večer otevřela deathmetalová parta Sectesy a nutno podotknout, že se začalo hrát téměř na minutu přesně. Zkušenost praví, že v tomto klubu ne vždy bývá průběh koncertů přesný a tak jsem ani nepostřehl, že se již hraje a v zabřednutém rozhovoru se známými pokračoval nějaké dvě tři skladby, než jsme se odhodlali sestoupit dolů. Nevelký hlouček tvořil hranici zpěvákova teritoria, který po vzoru hardcore kapel seskočil pod pódium a neustále pobíhal sem a tam. Se Sectesy jsem ještě tu čest neměl a o to více jsem byl překvapen, s jakou fazonou se pánové vytasili. Klasický death metal čerpající ze staré školy měl smyslnou příchuť a jeho prezentace byla odvedena slušně. Dokonce si pánové střihli i nějaký ten cover na českou legendu Krabathor a americké Obituary. Zvuk i hudba byly na kvalitní úrovni, což dávalo tušit slibnému průběhu večera, ovšem následující hodinová pauza (prý k přestavbě pódia, i když se krom běžných záležitostí nic nepřestavovalo) byla z událostí patřících do kategorie “absolutně zbytečné”.
Sorgh: Jako druzí v pořadí se brněnskému publiku představili Awrizis z Havířova. U nich moje pozornost dosáhla vrcholu, protože jejich poslední album ve mě zanechalo dojmy jen a jen slušné (více ZDE), ovšem osobní setkání zatím neproběhlo. Živá prezentace mě rozhodně nezklamala a po chvíli nutného zla v podobě zvučení nástrojů byla Melodka svědkem energického a velmi agresivního vystoupení. I přes nedokonalosti zvuku nebylo pochyb, že kapela svůj hybrid systém bez problémů zvládá a s chutí jej pouští mezi lidi. Zpěvák Frodys kromě vlající hřívy kryté až do začátku jejich setu kulichem předvedl slušnou hrdelní práci, tedy řev jak z tura, kterým vhodně doplňoval rytmicky členitou, nabušenou tlakovou vlnu valící se z pódia. Na komunikaci s publikem příliš nedošlo, kapela působila trošku odtažitě, ale co se muziky týče, tady vládla naprostá spokojenost.
Jirka D.: Před dvěma roky jsme na stejném a značně zalidněném místě křtili “La Grande Bouffe” a vzhledem k zrušenému vystoupení na předávání cen Břitva za rok 2012 proběhlo moje další koncertní setkání s Forgotten Silence až teď. I tentokrát šlo ruku v ruce s novou deskou (sedmipalec Re:Retro’93), z níž zazněly všechny dvě skladby, i tentokrát se bylo na co dívat a i tentokrát byl pro mě koncert FS zážitek. Hlasitému zvuku a zahulené Melodce navzdory. Pro mě možná překvapivě FS seskládali velmi nekompromisní set, žádná KroNiKa a procházka v egyptské poušti, ale pouze a jen metalová strana měsíce, logicky čerpající z velké žranice, ale i z kusů starších. Vše sehrané, technicky na úrovni, s úsměvem (jo, i v metalu to jde), zpocenou hlavou a nadhledem, který na koncertech postrádám asi nejčastěji.
Bhut: V obou klubech ukončoval hudební produkci set kapely Ador Dorath. Abych přiznal barvu, aktuální dění kolem kapely jsem poněkud zaspal a teprve zde si všiml, že mají venku nové (čtvrté) řadové album. Jakožto milovník tvorby starší jsem se pochopitelně těšil zejména na věci z debutového alba, ovšem podle slov zpěvákových “ji stejně všichni známe z paměti, takže není moc důvodů se k ní vracet”. Nicméně nastolen byl jakýsi kompromis a kromě nových věcí se našel prostor i pro skladby starší. (Nejen) v tomto případě však nastala nemilá a citelná absence živého ženského vokálu, jelikož právě na něj jsem byl zvědavý snad nejvíce. Hlas zpěvačky z playbacku ale zkousnout šlo, stejně jako doplňující elektronika, kterou byla nejvíce prostoupena tvorba aktuální. Co bylo o poznání horší, byl zvuk, který nepříjemně duněl a rezonoval v uších, čemuž jsem věru nerozuměl, jelikož si celé tour s sebou přivezlo vlastního zvukaře i s pultem. Z vystoupení Ador Dorath jsem proto trochu rozpačitý, ačkoliv pozitiva vlastně převažují.
A pár poznámek na závěr - největší bolístkou na pražské zastávce byl jednoznačně zvuk poslední kapely a hned v závěsu hodinový propad mezi první a druhou kapelou, kdy se takřka nic nedělo. Výrazným pozitivem byl bohatý merchandise všech kapel. Osobně jsem byl nadšený z vystoupení Forgotten Silence, které se mi konečně podařilo zachytit na prknech.
Krusty a Forgotten Silence
Podtitul alba by mohl znít "staří páni se baví"
Forgotten Silence
Metalový underground nás vždycky podržel, fandil nám a byl nám věrný
Diagnóza 19932020: Syndrom zapomenutého ticha
Brutal Assault 24 (1/2)
7.8. - 10.8.19, Jaroměř, pevnost Josefov
Domácí grindová stálice Mincing Fury doplňuje sestavu a hledá vhodného kandidáta na opuštěnou bubenickou židličku. Čtěte níže:
16.4.2021Pestilence před vydáním svého nového alba Exitivm, které má vyjít 25. června u Agonia Records, pouští do světa skladbu Morbvs Propagationem, ke které ...
13.4.2021V kooperaci labelů Trepanation Recordings, Noise Mafia a Salto Mortale vyjde na podzim debutní deska Celestial Triarchy pražské post-metalové instrume...
12.4.2021Majitelům i nemajitelům gramofonu snad netřeba dlouze představovat nadšeneckou anketu Best Czech Vinyl Disk, kde se každoročně pod Berryho taktovkou s...
7.4.2021Měsíc před vydáním nové desky nezemských Inferno Paradeigma (Phosphenes Of Aphotic Eternity), si můžete pustit druhý singl se skladbou Ekstasis Of The...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.