|
|
||||||||||
Určitě jde o zajímavou nahrávku v tom smyslu, že jsem vůbec netušil, že něco podobného se děje v Americe. A určitě nebudu sám, kdo při spojení americké kapely s termínem symfonický black nedůvěřivě pozvedne obočí. Nejde totiž vůbec o častý jev a od amerického black metalu jsme zvyklí čekat něco docela jiného.
Journey Into Darkness (opravdu, takhle originální názvy se stále daří vymýšlet) se nedá nazvat kapelou. Jde o projekt chlapíka jménem Brett Clarinse, který se evidentně inspiroval v evropském prostoru a musím přiznat, že během poslechu bych jen těžko hádal jeho původ za mořem. Jde o v podstatě neznámou záležitost (nedivím se) a to poměrně obskurní, která si od vydání debutu v roce 1996 dala na čas padla a vrací se až letos s druhým albem. Ale jen těžko se dá říct, komu je nahrávka Multitudes Of Emptiness určena. Sám nevím, jestli se mám smát, nebo to brát vážně, ale to ať si každý rozhodně sám.
Jak je patrné z prvních vět, jde v zásadě o jakousi formu black metalu, který se ovšem zvrhává kamsi do ambientních prostorů páchnoucích naivním zlem. V intru je obsažen snad celý vesmír podobných a vlastně už zastaralých nahrávek, které jsou dnes buďto legendami nebo upadly v zapomění. Půlhodina vašeho času bude patřit dechu minulosti a je to jakoby po vás natahovaly pařáty staří a ještě nevyzrálí Dimmu Borgir, Diabolical Masquerade a jim podobní. Je mi líto zmíněných kapel, že je tady v souvislostech uvádím, ale zrovna mě nikdo další, komu bych se chtěl pomstít, nenapadá. Když pominu někdy opravdu vtipné, pseudoambientní pasáže, jakými je třeba čtvrtá "skladba" Desolation (Interlude), tak se místy daří vyniknout podobné atmosféře, které vládne lehce teatrální duch. Jinak je to jako za starých časů, kdy se na pouti v maringotkách skrýval pro děti utajený svět prvních automatů.
Smutné je, že rádoby zlé kusy vyvolávají jen chápavý usměv a člověk má chuť pohladit kloučka po hlavě. Jen ať si hraje, aspoň nezlobí. Co si myslet třeba o děs nahánějící Sending Death? Jestli je to myšleno vážně, tak potěš prso. Autorovi ambice nejen tady stékají po nezdolných stěnách hudebního průměru, o vyšších metách si jen může nechat zdát vlhké sny. Co říct závěrem, aby se zbytečně neubližovalo? Je fajn, že si Brett plní sny a dělá, co jej baví. Pro domácí karaoke v pohodě, ale na světové burze s tímto prostě neprorazí. Jeho duch dříme v dobách dávno minulých, což vůbec není špatně, ale ta jeho nápodoba je jen taková dětská hra. Chtělo by to přejít k filmům pro dospělé.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní vydání
Vydáno:Červenec 2020
Žánr:symfo/black/ambient
Brett Clarin - vše
host:
Jei Doublerice - zpěv
1. Into Nothingness (Intro)
2. To Be Human Is to Be Inhuman
3. Programmed to Die
4. Desolation (Interlude)
5. The Insignificance of
6. Sending Death
7. Intergalactic Space (Interlude)
8. Multitudes of Emptiness
HVOB
Rocco
Ævangelist
Enthrall to the Void of Bliss
Elysium
The Path of No Return
Mono
Pilgrimage of the Soul
Saint Vitus
Saint Vitus
The Neal Morse Band
The Grand Experiment
Hannibal Lecter
Avenue to Emptiness
Enslaved
Below The Lights
Willig
Der Werewolf aus Prag (EP)
November Might Be Fine
South
Lahar
Až přijde čas (EP)
Během září proběhnou tři koncerty metalové kapely Welicoruss, a to:
11.8.2022Crippled Black Phoenix prostřednictvím svého vydavatele zveřejnili další song z chystané desky Banefyre, a to skladbu s názvem Bonefire. Zájemci slyšt...
9.8.2022Brněnská kapela Ybca zveřejnila druhý videoklip náležící desce Voholte je!!!, a to ke skladbě Čórkaři ze štatlu - vizte ZDE. Pokud jde o věci příští, ...
8.8.2022V rámci v titulce uvedeného tour představí svou novou muziku kapely Vanguard (CZ, modern death metal) a April Weeps (SK, melodic gothic metal), rozpis...
8.8.2022Nová deska Heiden pojmenovaná jako Andzjel vyjde 11. listopadu 2022 na labelu Magick Disk Musick, a to jako CD v provedení super jewel case, jako čern...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.