|
|
||||||||||
Málokdy se mi stává, že bych se ztotožnil s výroky muzikantů, které předchází vydání nové desky a ve kterých většinou silná slova převáží následnou skutečnost. Korn svou novinku popisují jako střet Issues a Untouchables, ve kterém je metalovější a tvrdší základ doplněn o dnešní možnosti elektronické produkce. Doslova mluví o „a fresh new Korn 2013 sound“ a nějak takto by šly vyjádřit i moje dojmy z „The paradigm shift“ po více jak měsíčním seznamování.
Od nových Korn jsem nečekal mnoho a ve stínu této skepse jsem první poslechy přetrpěl a myslel si cosi o vykradení vlastní spižírny. Jasně, hitovka „Love & meth“ by v pohodě obstála v playlistu Issues, ale ta skladba je bez ohledu na zmíněnou podobnost skvělá a nenapadá mě důvod, proč si ji neužít a proč se netěšit z evidentně dobře naladěných Korn. Vrátil se Head, vrátil se metalově hutný základ, i když výrazným způsobem podpořený elektronickými stopami a jediné, co zůstalo v historii, jsou staré dobré časy. Čím víc album poslouchám, tím jsem přesvědčenější o jeho kvalitách a životnosti kapely, která jej dala dohromady.
Jasnou předností desky je absence vaty a hluchých míst, čemuž dopomáhá jednak přiměřená stopáž a pak prostý fakt, že všechny skladby šlapou od začátku do konce bez slepých cest kompozičního tápání. Přesto nelze mluvit o stereotypně udělané nahrávce, Korn nemají problém v druhé polovině alba zvolnit, do skladby „Never never“ vložit fungující sonické inferno a přiblížit se tak na dosah Nine Inch Nails, skladbu „Punishment time“ proložit dost netradiční pasáží a pak celou desku zakončit skvělou vypalovačkou „It´s all wrong“. I ta se svým feelingem blíží desce Issues (a jak již vyplývá z úvodu recenze, není jediná), ale onu podobnost lze nahlížet i jinak.
„The paradigm shift“ si především nese jasný odkaz elektronické produkce předchozí desky, jen výsledný poměr převažuje na metalovou stranu. Skladby obsahují výrazné množství elektronických linek a rovněž ty nástrojové byly v postprodukci znásilněny mnohdy velmi nápaditým, i když pro mnohé jistě nestravitelným způsobem, který ale výsledek obohacuje a nezabíjí. Asi nejlepší poměr byl vykouzlen ve skladbě „Paranoid and aroused“, kterou lze považovat za jednu z nejlepších na nahrávce, na druhé straně dvojice „What we do“ a „Spike in my veins“ ve mně tolik nadšení nevyvolá.
Korn se na aktuální desce ukazují v dobré kondici, skladatelsky vyspělí a v tvůrčí pohodě; nebylo by spravedlivé tvrdit opak. Odkazy na vlastní kořeny jsou sice zřejmé, ale jejich uchopení a následné přetvoření snese přísných měřítek. A co víc, deska mě skutečně baví.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Victimer / 22.11.13 9:46odpovědět
Poslouchám to dlouho a poctivě. Vesměs proti tomu nic nemám a většinu skladeb mám rád. Korni prostě spojili ten elektronickej maglajz s tím co je jim vlastní. Ze začátku jsem se té desce smál, připadala mi fakt blbá, dneska už se nesměju, blbý jsem já. Good job.
Ruadek / 21.11.13 14:09odpovědět
Nové desce jsem dal pár poslechů a usoudil, že už mi to naprosto nic neříká. Silné časy nu-metalu jsou dávno fuč, z té doby zbylo hodně silných desek. Agrese a potřeba sebevyjádření definovala tento styl a pro mě to tím také skončilo. Už nemám potřebu od Korn shánět desky, protože pro mě jejich přitažlivost skončila u Follow the leader. Což ale neznamená, že v jejich evoluci není kvalita - jen je v mém případě už dávno určena jiným uším.
Label:Prospect Park
Vydáno:Říjen 2013
Žánr:electronic / nu metal
Jonathan Davis – zpěv, dudy, klávesy, programming
Brian "Head" Welch - kytary
James "Munky" Shaffer – kytary
Reginald "Fieldy" Arvizu – baskytara
Ray Luzier – bicí
hosté:
Zaylien – klávesy, programming
Sluggo – klávesy, programming
1. Pray for Me
2. Love & Meth
3. What We Do
4. Spike in My Veins
5. Mass Hysteria
6. Paranoid and Aroused
7. Never Never
8. Punishment Time
9. Lullaby for a Sadist
10. Victimized
11. It´s All Wrong
Korn
The Serenity of Suffering
Korn
Issues
Korn
The Path of Totality
Aerodrome festival 2016
15.6.16, Praha - Tipsport aréna
Playgrounded
The Death of Death
Antares Predator
Twilight of the Apocalypse
Sad Harmony
Elektrula
Ashen Horde
Antimony
Esoteric
Paragon of Dissonance
Ad Nauseam
Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est
Heiden
Obsidian
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.