|
|
||||||||||
Kdo by neznal starý „Masakry“. Podle Kama Leeho jsem kdysi zkoušel growlovat fest hluboko a byl vedle Jana-Chris de Koeijera a Chrisa Burnse jeden z mých prvních vzorů. Seskupení ex-členů fenoménu Death nebo lidí z Obituary v 80. letech se svými demy pomáhala definovat floridský, potažmo světový death metal. „From Beyond“ byl pak vyústěním letité snahy, ale také začátkem konce. Pak už vše šlo plnou parou dolů až k propadáku „Promise“ a následnému rozpadu kapely.
Po různých snahách a návratech je tu letošní novinka „Back from the Beyond“, z původní sestavy jsou přítomni pouze Rick Rozz a Terry Butler. Těšil jsem se na Kama a naivně toužil, že za bicími uslyším Billa Andrewse. S tím nenaděláme nic. Už od EP ochutnávky „Condemned to the Shadows“ známe nového vokalistu Edwina Webba a tlučmistra Mika Mazzonetta, který do MASSACRE zapadne naprosto skvěle. Zmiňované EP nás navnadilo na tu správnou vlnu pradávného death metalu, jaký jsme poslouchali za mladých dobrých časů, a otázkou bylo, jak budou znít jejich písně z celé desky.
Ani jsem nedýchal, jak jsem byl natěšený, když jsem se uvelebil k prvnímu poslechu svých pradávných oblíbenců. Byl jsem nesmírně zvědavý, jak budou znít po tolika letech, navíc s jasně definovanou tváří v podobě návratu ke slavnému debutu. No a hlavně jak se mi budou po víc jak čtvrt století vůbec líbit. Přece jen je to pár roků. Heh. Po intru „The Ancient Ones“ zahromuje „As We Wait to Die“. Deska se rozjíždí v těžkotonážním nátlaku s klasickou kytarou Ricka Rosse, kterou rozpoznáte mezi tisíci, a z každého tónu cítíte, že jste zpět v devadesátkách. A právě hned v úvodní skladbě poznávám, že mi bude fest vadit zpěv. Abych nebyl nespravedlivý, jeho hluboký hlas je dobrý. Sice není nic extra, ale zpěvák s ním umí pracovat. Je ohebný, rytmický i v rámci stylu melodický. Vadí mi ale jeho snahy prokládat growl ječením, které Kam Lee uměl s grácií, ale Webb mnohdy působí jako děcka na karnevalu a tím vše shazuje kamsi do bahna.
Nechci ale svalovat veškerou nespokojenost na zpěv. Deska, jakkoliv je krátká, po chvíli, kdy opadne prvotní nadšení, začne nudit. Motá se v monotónních nápadech. Jak to popsat... Zvuk je takový, jaký má být. Sólíčka jak z partesu. Ostatně kdo by čekal od Rosse něco jiného?! Terry Butler basuje zajímavěji než kdy v Six Feet Under a Mike opravdu bubnuje zajímavě a zároveň zní, jak se hrálo na přelomu 80. a 90. letech. Tehdy se na nějaké rytmické hrátky v klasickém deathu nehledělo. Bicí nástroje byly využity mnohdy jen jako tep skladby. Mike hraje zrovna takto a přitom slyšíte, že do písní chytře propašoval hudební hravost. Tak co nefunguje? Myslím, že je to snaha znít jako před 25 nebo 30 lety a přitom je evidentní, že se všichni jakožto umělci posunuli o světelné roky dál. To vše pak působí křečovitě. Vyčpěle a vyšuměle jako starý burčák. Dokážete si představit, jak chutnal v pravý čas, ale už to není ono a je vám z toho spíš špatně. Jedna skladba je podobná druhé a celkový mustr je velice jednoduchý. Což by nevadilo, nebýt zmíněné monotónnosti. Nejlépe fungují bonusové předělávky starých Death „Mutilation“ a „Corpsegrinder“. Tam je základ jasný a přestože se ohlížím, zda neuslyším Chuckův vřískot, originálu hutná zatěžkanost prospívá a rád si s klukama zařvu refrén.
Vypíchnout song, který by vyčníval, není víceméně možné, ale jak úvodní „As We Wait to Die“, tak „False Revelation“ nebo „Sands of Time“ jsou zkrátka jasné hitovky. Myslím, že i titulní „Back from the Beyond“ mi v hlavě zůstane. Tudíž myslím, že vyjít tohle album jako EP, nemám problém. Takto se poslech čtrnáctero skladeb, které lze jen stěží rozlišit, rovná ztrátě času. A to je škoda. Na to jsme čekali tolik let? Díky, ale já si pustím raději poslední Carcass, který taky není zrovna progresivní, ale o to víc jsou skladby takéž starých navrátilců zábavnější. Nepotěšili jste mě a ani já vás nepotěším.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Sorgh / 30.4.14 9:05odpovědět
Jak je psáno, nic novýho pod sluncem, ani jsem nic nečekal. Přesto jsem se rád po delším čase ponořil do bažiny.
Bodin / 28.4.14 15:13odpovědět
Popravdě jsem očekával více. Massacre nahráli dobrou desku, která jinak nevybočuje. Skladby odsýpavají jedna za druhou, jsou si hodně podobné a to je právě kámen úrazu. Takže naprostý souhlas s recenzí.
Label:Century Media
Vydáno:Březen 2014
Žánr:death metal
Rick Rozz - kytary
Terry Butler - baskytara
Mike Mazzonetto - bicí
Edwin Webb - vokály
1. The Ancient Ones
2. As We Wait to Die
3. Ascension of the Deceased
4. Hunter's Blood
5. Darkness Fell
6. False Revelation
7. Succumb to Rapture
8. Remnants of Hatred
9. Shield of the Son
10. The Evil Within
11. Sands of Time
12. Beast of Vengeance
13. Back from Beyond
14. Honor the Fallen
Massacre
Resurgence
Cruachan
Blood on the Black Robe
Cloudkicker
The Discovery
Temple Desecration
Whirlwinds Of Fathomless Chaos
Lychgate
The Contagion in Nine Steps
Tenhi
Saivo
Flowers For Bodysnatchers
Aokigahara
Djevel
Tanker som rir natten
Fishartcollection
In Oil
The Kompressor Experiment
Douze
Pensées Nocturnes
Grand Guignol Orchestra
Crippled Black Phoenix prostřednictvím svého vydavatele zveřejnili další song z chystané desky Banefyre, a to skladbu s názvem Bonefire. Zájemci slyšt...
9.8.2022Brněnská kapela Ybca zveřejnila druhý videoklip náležící desce Voholte je!!!, a to ke skladbě Čórkaři ze štatlu - vizte ZDE. Pokud jde o věci příští, ...
8.8.2022V rámci v titulce uvedeného tour představí svou novou muziku kapely Vanguard (CZ, modern death metal) a April Weeps (SK, melodic gothic metal), rozpis...
8.8.2022Nová deska Heiden pojmenovaná jako Andzjel vyjde 11. listopadu 2022 na labelu Magick Disk Musick, a to jako CD v provedení super jewel case, jako čern...
4.8.2022Ve dnech 19. a 20. srpna proběhne v areálu Výstaviště Zahrady Čech v Litoměřicích 10. ročník festivalu Death Coffee Party, který jako hlavní tahouny n...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.