|
|
||||||||||
I když to nebývá často, tak i Belgie umí přispět svou troškou do mlýna. Ze všech stran si její dítka mohou nabírat spousty materiálu k přemýšlení. Monads si zvolili a oddali se lovu ve studených hlubinách doomu. Na svém debutu se nám ve čtyřech dlouhých skladbách prezentují v temné a zatěžkané atmosféře nezvladatelného stesku. Někdo by ho snášel lépe v jemnějších odstínech truchlení, tam kde kralují vznosné melodie, ale pro ty, kteří se bojí zcela povolit stavidla svého smutku, je přijatelnější tvrdá a nevyžehlená forma hudebního žalu. V ní není místo pro slzy, zkrabatělá tvář zrůzněná pohnutím zcela postačí.
Bezskrupulózní growling na pozadí pomalých a často monotónních melodií má k slzám daleko, ale o depresivní běsy není nouze. Hodně rozvážné a naoko nechtěné pokračování hudební linky vytváří dojem přešlapování na místě, vystátý důlek poblíž hrobu, kde pozůstalý rozmlouvá s čerstvým obyvatelem podzemí. Neměnný obraz zmoklého okolí nedává prostor k představě nějakého vývoje či pohybu, jsme strnulí v místě i čase. V melodickém namáhání unavených nástrojů proto není těžké sledovat líné plynutí času, v několika proměnách se opakují stejná slova útěchy a vzhledem k poměrně dlouhé stopáži všech skladeb (nejkratší z nich má necelých jedenáct minut), může snadno vzniknout pocit nudy a neuspokojení. Nepochybuji, že je to účelem a že to k danému žánru naprosto patří. Vysvobození těm, kteří nekonvertovali k pravé víře, přináší pasáže v akustickém duchu nesené v dunivých ozvěnách baskytary. Tehdy vznikají nekomplikované melodické klenoty, v nichž posluchač může objevit potřebný posun a směr.
V poměrně úzkých mantinelech nahrávky se v milé shodě potkávají obrazy zasloužilých ikon s prvními krůčky benjamínků a svorně vládnou pohřebnímu bezčasí. Při poslechu jsem nenarazil na vážnější problém než ten, že jsem ztrácel pojem o čase a albem proplouval v mírném nevědomí. Vytknout by se mohla malá průbojnost a chudá paleta motivů, ale jak už jsem zmínil o něco výš, považuji to za úmysl, který má posluchače vnořit do trudnomyslné hypnózy.
I přesto, že o originalitu tady člověk nezakopne, není od věci si prohlédnout nastupující generaci žalotepců, kteří, pokud vytrvají, poponesou vlajku zkázy o něco dál. Monads ctí hlubokou orbu a to jak v podladěných kytarách, tak v ponurém growlu, který je asi tak to jediné, co v jejich hudbě ztělesňuje deathovou složku uváděnou v análech. Díky této hloubce a absenci přemelodizovaných žalmů se mi album líbí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Aesthetic Death Records
Vydáno:Prosinec 2017
Žánr:funeral doom metal
J. Frederix - basa
D. Degrieck - bicí
H. Cools - kytara
R. Polon - zpěv
F. Breulet - kytara
1. Leviathan as My Lament
2. Your Wounds Were My Temple
3. To a Bloodstained Shore
4. The Despair of an Aeon
Fractal
Human Error
Somnus Aeternus
Exulansis
Inez
Now
Sliming Spoon
Glass
Lunatic Soul
Under the Fragmented Sky
Lunar Mantra
Psychosomatika (EP)
Cogas
Unconscious Sons Of The Reptile God
Inquisition
Veneration of Medieval Mysticism and Cosmological Violence
Avenger
Shadows Of The Damned
The Mahones
Angels & Devils
Sinister Downfall
A Dark Shining Light
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.