|
|
||||||||||
Chebská Pandemia letos oslaví dvacet let své existence, po které patří mezi špičku tuzemské death metalové scény. Ještě před vydáním debutu "Spreading The Message", který vyšel u amerického labelu Lost Disciple Records roku 1999, měli pánové již četné zkušenosti s hraním před zahraničním publikem a společným vystupováním s nejednou světovou metalovou legendou (včetně slovutných Death). V obdobně úspěšném duchu pokračují dodnes a stále patří mezi hrstku "vyvolených", kteří mají solidní fanouškovskou základnu i mimo naši vlast. To se dle mého názoru rozhodně nezmění ani s čerstvým řadovým zářezem "At the Gates of Nihilism".
Kapela zde totiž opět předvádí vytříbený death metal světových kvalit, kterému se asi nejvíce blíží tvorba spolků jako Vader či Morbid Angel a ač se nevyžívá v progresivních vlivech ani technicky pojaté instrumentaci, nadstandardní hudební zručnost je cítit téměř z každého tónu. Nepozorný posluchač by možná mohl Pandemii nařknout z přílišné žánrové ortodoxnosti, nicméně po bližším prozkoumání vyplynou na povrch lehké odbočky k black či thrash metalu nebo decentní vlivy orientální hudby, které album příjemně osvěžují.
Ocenit je nutno i zdařilou hru s kontrasty. Převážně střednětempý death metal se nebojí místy zrychlit a nastolit poctivou sypanici, jindy naopak zvolnit a dát průchod temněji laděným atmosférickým pasážím. Díky tomu novinka posluchače dokáže po celou dobu udržet ve střehu a nemá tendenci nudit. Velice povedený je i mohutný a masivní zvuk, dodávající nahrávce ty správné "koule" a pro daný žánr se jevící jako zcela ideální. V této souvislosti je třeba zmínit i producentský dohled legendárního Waldemara Sorychty, který stál u vzniku celé řady zásadních metalových alb 90. let a i zde zjevně přesně chápe, co kapela potřebuje. Zahostoval si dokonce coby kytarista v baladicky laděné skladbě "Broken Soul of the Dying Soldier".
Pandemia na svém aktuálním řadovém počinu "At the Gates of Nihilism" znovu dokazuje, že i poměrně tradičně pojatý death metal lze stále dělat svěže a zábavně, aniž by působil zbytečně staromilským či ortodoxním dojmem. Muzikantská a skladatelská zručnost, cit pro atmosféru a skvělý zvuk i produkce jsou pádnými argumenty pro to, aby si kapela i nadále udržela (nebo dokonce ještě posílila) vydobyté pozice i mimo tuzemskou scénu.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Mighty Music
Vydáno:Únor 2015
Žánr:death metal
Jirka Krš - zpěv
Vitalij Novák - kytary
Jaroslav Friedrich - baskytara
Pavel Kouba - bicí
1. First Blood
2. Rotting in Mold
3. Cult of God
4. Godless Bitch
5. Zyklon B
6. Warmonger
7. Under Barbed Wire
8. Killed
9. Harlots of War
10. Nihilistic Age
11. Broken Soul of the Dying Soldier
12. After Thy Thought (Loudblast cover)
The Devil’s Trade
What Happened to the Little Blind Crow
Iron Maiden
The Book of Souls
Lesa Listvy
Unheard Of
Loren Nerell
The Gong Prophet
Witches Of God
They Came To Kill
Noctambulist
The Barren Form
The Scalar Process
Coagulative Matter
Wovenhand
Silver Sash
Ancestors Blood
A Moment of Clarity
Fear Factory
Aggression Continuum
Imperium Dekadenz
Dis Manibvs
Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
31.1.2025Finští melancholici Hanging Garden vydají pod Agonia Records 14. března nové EP The Unending. Z něj nyní coby ochutnávku pouští do světa singl se skla...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.