|
|
||||||||||
Queensrÿche po albu The Warning z roku 1984 rozjeli celosvětové turné (s celkem rozsáhlým pobytem v Evropě) a k vydání dalšího opusu se našel čas až ke konci roku 1986, kdy svět spatřilo album Rage For Oder. V porovnání s albovým předchůdcem zní počin Rage For Order poněkud sklesle a zemdlele, na druhou stranu kapela začala více progresivně zpracovávat rock - metalovou hroudu. Noha jde z plynu a drajv s tahem vyšuměl do ztracena. Na albu převažují pomalejší a střednětempé skladby temnějšího zasmušilého charakteru.
Kytarové duo DeGarmo - Wilton se snaží opět přijít s něčím zajímavým a ukázat svůj hráčský posun, Tate pěje co mu hlasivky dovolí a jeho vyzrálá jistota projevu je hlavní devízou alba. Co však člověk musí řešit je jisté vkradení nudnosti, sterility a omšelosti. Kapela se v pozdějších rozhovorech zmiňovala o spoustě zásahů zvenčí, které je tlačili jinam než bylo jejich přesvědčení, pravděpodobně se jednalo o daň podpisu smlouvy na vydávání alb u hudebního kolosu. Skladby povětšinou znějí uměle - synteticky, vše je příliš umravněné, použití kláves ještě výsledný dojem zjemňuje. Některé melodie doslova jako by tahaly za paty, příliš jim nevěřím a spíše jsou mířeny na komerční aspekt alba. Na druhou stranu je třeba podotknout že skladby jsou skutečně rozmanité.
Pověstnou jiskru spatřuji ve skladbách Chemical Youth, The Whisper a Surgical Strike, které svojí svěžestí a tepavostí rozvíří usedlý prach. Kapela se snaží vsadit na prog notu, ale příliš to nevychází. Cítím snahu zalíbit se všem, ale výsledek je laciný studený čumák bez emocí. Pouhé prog cvičení… ztrácí se vlákno vedoucí k živoucímu dychtícímu jádru. Z Rage For Order si posluchač téměř žádné emoce navíc neodnáší, pouze se s hudbou potěší bez vyššího efektu.
Ze všech negativních věcí však vychází jednoznačné pozitivum, Queensryche se oprostili od vlivů zvenčí a jasně již definují především svoji rozpoznatelnou tvář. Přestože má hudba na Rage For Order spoustu nedostatků, nelze jí místy upřít skutečnou naléhavost a těžkost s hmatatelnými nástupy na hitové ambice. Album je hodně odlišné od svých sourozenců na obou stranách časové osy a v úplném stínu následujícího průlomového alba. Přes všechno to mé remcání má vlastní hodnotu a vystupuje nad většinu dobového odpadu. Rage For Order rozhodně není na první poslech, ale pro svoji hloubku - temnotu si v mých uších uchovává značnou časovou trvanlivost dodnes.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:EMI
Vydáno:Prosinec 1986
Žánr:heavy / melodic / prog metal
Geoff Tate - zpěv
Chris DeGarmo - kytara
Michael Wilton - kytara
Eddie Jackson - baskytara
Scott Rockenfield – bicí
Neil Kernon - klávesy
1. Walk in the Shadows
2. I Dream in Infrared
3. The Whisper
4. Gonna Get Close to You (Lisa Dalbello cover)
5. The Killing Words
6. Surgical Strike
7. Neue Regel
8. Chemical Youth (We Are Rebellion)
9. London
10. Screaming in Digital
11. I Will Remember
Queensrÿche
Operation: Mindcrime
Queensrÿche
Empire
Queensrÿche
Dedicated To Chaos
Mgła
Exercises in Futility
Stromboli
Shutdown
Skagos
Anarchic
DEOAG
Tour De Anal
Skunk Anansie
Anarchytecture
Nocturnus
Thresholds
Echoes Of Yul
The Blessing Bell
Russian Circles
Gnosis
Z nadcházející desky Holocene (vychází 19. května na Pelagic Records) byl právě vypuštěn další singl, videoklipem opatřená skladba Sea of Reeds. Aktu...
17.3.2023Jako předzvěst nového alba Black Medium Current (14. dubna) hodili avantgardní Norové Dødheimsgard do éteru novou skladbu Abyss Perihelion Transit. ZD...
16.3.2023Polští začernalí experimentátoři Entropia streamují své nové album Total (link), které vychází 17. břena pod značkou Agonia Records.
16.3.2023V pátek 26. května se v Dejvické Klubovně odehraje benefiční koncert pro neziskovku Pohoda, která už 25 let pomáhá lidem s mentálním postižením. Zahra...
15.3.2023Domácí vydavatelství Dead Maggoty Productions hlásí nová vydání, čtěte níže:
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.