|
|
||||||||||
Stone Temple Pilots za sebou mají dlouhou a zajímavou historii, ale asi není žádné veřejné tajemství, že jejich zlatá éra spadá do první půle devadesátých let a že pak už to s nimi i s celým tím grungem šlo docela z kopce. Piloti se nikdy nedostali do něčeho, co bychom mohli nazvat první ligou žánru, a ke kapelám jako Pearl Jam, Soundgarden či Alice In Chains spíš jen dychtivě vzhlíželi. Na druhou stranu bych minimálně svatou dvojici alb Purple (1994) a Tiny Music... (1996) s klidem hodnotil jako výborné a klasické nahrávky, jejichž síla s přibývajícími roky nijak neslábne.
Konec kapely v roce 2002 byl symbolický a svým způsobem logický, a jak už to u podobných konců bývá, nevydržel. Kapela se vrátila ke koncertní činnosti v dubnu 2008 a dva roky a jeden měsíc nato vydává svou comebackovou eponymní desku. S ní jakoby se vrátila jiná skupina, uvolněná, nesvázaná čímkoliv a kýmkoliv. Na tomhle albu jakoby všem nějaká neviditelná síla rozvázala ruce a řekla „hrajte tak, jak jste vždycky chtěli, pro radost, bez obav“. Jenže ani tohle nevydrželo - v roce 2011 kapelu opouští hodně zásadní člen, charismatický zpěvák Scott Weiland, který navíc čtyři roky nato umírá. Jeho místo přebral Chester Bennington z Linkin Park, který se zbylou trojící stihl natočit nepříliš přesvědčivé EP High Rise (2013), aby za další dva roky kapelu opustil a za další dva roky se dobrovolně odebral za Scottem. No a když už to delší čas vypadalo, že kapela existuje pouze z podstaty a z důvodů, které nikdo nezná, ohlásila a následně vydala novou dlouhohrající desku s novým zpěvákem. Přiznám se, nečekal jsem ji.
Deska se jmenuje úplně stejně jako ta předchozí (a tedy stejně jako kapela) a moc nápadité mi to nepřijde. Nový zpěvák Jeff Gutt je vedle toho jméno docela neznámé a v jeho profilu na wikipedii lze nalézt mimo jiné zmínku o nu-metalové kapele Dry Cell a pak účast v americkém klonu soutěže The X Factor, kde prý všechny rozplakal svou verzí Cohenovy skladby Hallelujah. Na otázku, co dalšího nového v pořadí druhá deska Stone Temple Pilots nabízí, pak nenacházím jinou odpověď než NIC.
Všechno na této desce je standardní, očekávatelné a navzdory poměrně slušné řádce poslechů nenacházím nic, co by ji jakkoliv vyvyšovalo nad starší tvorbu kapely.
Přitom bych se rozhodně neodvážil tvrdit, že nahraných 48 minut je vyloženě špatných nebo slabých, jen se na albu nachází strašně málo míst nutících mě tvrdit opak. Celé to vlastně vypadá jako slušně odvedený kus práce, na kterém je formálně všechno v pořádku, jen to tím celé končí. Pro recenzenta je tohle vyloženě schizofrenní situace, kdy nemá důvod desku vyloženě zkritizovat, ale současně ho nenapadá nic, proč by ji měl hodnotit vysoko. A vlastně vůbec neví o čem psát. Je to přesně ten okamžik, kdy se objevuje ono mýtické TO, které chybí a není k nalezení, nedostavuje se ani mrazení v zádech, ani jiskra v očích. Zní to všechno jako hodně otřepané fráze, ale bohužel ono to tak nějak i je - takové desky hrají, umíte si je představit jako podkres pro všechno možné, ale nic víc v nich vlastně nenajdete a ani vás k tomu nenutí.
A letošní Stone Temple Pilots jsou přesně takoví. Spíše jen potvrzují svou existenci a vysílají signál, že s nimi jako kapelou můžeme ještě počítat, i když víc než slušný standard nenabízí. Na to je nová deska v mnoha místech hodně ospalá a sázející na nostalgickou notu, která už z principu vždycky hraje druhé housle. Rocková energie nahrávky je uměřená věku zúčastněných, neklidně bublá pod povrchem (Meadow, Roll Me Under a další), ale málokdy se vydere na povrch nějakým vyloženě strhujícím způsobem. Na pořadu dne je spíše klídek a jistoty, které potěší, ale nenadchnou ... a člověk se pak vždycky raději vrátí k ověřené historii. Ještě že tu je.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Coornelus / 10.4.18 11:52odpovědět
Stone Temple Pilots jsou hlavně "Core", "Purple" je furt ještě klasa a ostatní věci s Weilandem jdou, ale pak mi vždy stačil singl k tomu, abych věděl, že tahle kapela bez Scotta nemůže fungovat. Jinak hlavně "Core" je první liga s prstem v nose :-)
Jirka D. / 10.4.18 12:13odpovědět
Core mám rád, to je fakt, a po uvedených dvou albech v recenzi je tohle hnedka číslo tři, protože návratový eponym je úplně něco jiného. A jak píšeš, bez Scotta to už asi nikdy nebude ono.
Label:Atlantic
Vydáno:Březen 2018
Žánr:rock
Jeff Gutt – zpěvy
Dean DeLeo – kytara
Robert DeLeo – baskytara, doprovodný zpěv
Eric Kretz – bicí, perkuse
1. Middle of Nowhere
2. Guilty
3. Meadow
4. Just a Little Lie
5. Six Eight
6. Thought She'd Be Mine
7. Roll Me Under
8. Never Enough
9. The Art of Letting Go
10. Finest Hour
11. Good Shoes
12. Reds & Blues
Stone Temple Pilots
Perdida
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
Stone Temple Pilots
High Rise (EP)
Echoes Of Eon
Immensity
Emerald Lord
Quest For Immortality
Mayhem
Esoteric Warfare
Deftones
Koi No Yokan
Kora Winter
Welk (EP)
Arktau Eos
Erēmos
Sodom
Genesis XIX
Flash the Readies
Submarine Sky
Kapela YBCA zveřejnila videoklip ke skladbě Švédi, kterou najdete na jejich letošním albu Brno Robstars - ke shlédnutí ZDE. Naši recenzi zmíněné desky...
5.10.2024Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.