|
|
||||||||||

Další z nemnoha desek z českých luhů a hájů, která se nemusí v potu tváře lopotit a nadbíhat posluchačům prázdnými sliby. Táborští Veena mají místo slibů téměř čtyřicet minut argumentů, proč se tak úspěšně vyhýbají často diskutovanému fenoménu tuzemské průměrnosti. Potenciál oslovit široké spektrum posluchačů první řadovka ztrácí svým naladěním na temnější emoce lidského bytí, které roztleskají jen specifickou část publika, ale nepochybuji, že právě ta ji s chutí přijme.
Help It To Die. je svébytné a solidní rockové album, na které mohou být autoři po právu hrdí. V porovnání s debutním minialbem Behind Sonic Glances (2008) je aktuální deska krokem vpřed. Osmiletá pauza je samozřejmě znát a prospěla autorským i instrumentálním výkonům, které si členové mezitím trénovali ve spřízněných hudebních projektech. Baví mě sevřenost díla, které má jasně definovaný začátek v podobě svěží melodie úvodního songu Dreamwalkers a konec, co je podvědomě cítit hned z prvních tónů poslední skladby Noise In Mexico. Tomu mezi tím by ale neškodila větší dávka hravosti ve vývoji skladeb a přímočarost.
Ještě dnes si dobře pamatuji na své první setkání s tvůrčím duem Zeman – Buriánková ve formě kapely NOD NOD (jmenovitě šlo o píseň Soldier), kdy jsem koukal jako lesní včela na mýtině, jak umí česká klubová scéna vrátit úder. Kladně skloňovaný vokál, často srovnávaný s Beth Gibbons z Portishead, výborně pokrývá dynamický rozsah skladeb, exceluje v jemných pasážích a trošičku se utápí na pozadí říznějšího kytarového doprovodu. V průběhu poslechu se mihne několik riffů, které mně osobně nedávají dobrý smysl, ale chápu jejich účel v konstrukci skladby. Abych své náznaky uvedl na pravou míru, dodávám, že mě táborský post-punkový étos sice nesráží do kolen, ale nad gradujícím šarmem slow-core pasáží se rád zastavím.
Kapele foukal příznivý vítr do zad, když dávala starému materiálu nový kabát, vyjma singlu Dreamwalkers stojí zbytek skladeb na starých základech. Osmero písní funguje lépe pro náladový poslech než jako zvuková kulisa, na kterou se nechcete soustředit. Citlivější posluchač pak může být při soustředěném poslechu, silou dobře trefených emocí, vymačkán jako zralý pomeranč. Intenzitu osmi skladeb tmelí všeobecná souhra a dialog zpěvačky s kapelou. Závěrem uznávám, že čerpání životní vzpruhy z trýznivých melodií a chmurné tonality je svého druhu diagnóza, postihující minoritní část auditoria, ale i veselá povaha si s Veenou může potykat.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Full Moon Magazine
Vydáno:Květen 2016
Žánr:Alternativní rock
Martin Koktan - baskytara
Jan Svačina - bicí
David Zeman - kytara
Veronika Buriánková - zpěv
1. Dreamwalkers
2. Deer
3. Ava
4. Fault
5. Voices
6. Longtemps
7. Stories
8. Noise In Mexico

Forrest Jump
Monolit

Fall of Empyrean
A Life Spent Dying

Bikkinyshop
Posh

Mörkhimmel / The Tower
Split LP

Cult of Luna
The Raging River (EP)

Thy Darkened Shade
Liber Lvcifer II: Mahapralaya

Pylar
Pyedra

God Dethroned
Passiondale

Manes
Vilosophe

Baestien
Uroboros

Spectral Wound
Songs Of Blood And Mire
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.