|
|
||||||||||
Tím prvním bylo setkání se s redakčními kolegy u pivka, tím druhým byli The Vacant Eyes, protože jejich debutní album nás v redakci posadilo na zadek jako málo co (psali jsme o něm TADY). Mluvil tu někdo o zatuchlosti české metalové scény? No dobře, byl jsem to já, ale pro tentokrát činím výjimku. Ověřit si, jestli „Spheres“ funguje na živo, v tom to celé bylo, všechno ostatní mohlo překvapit; nečekali jsme nic.
Synæsthetics nepřekvapili. Úvodní skladba byla fajn, měla výborně vystavěnou atmosféru a logicky navazující kompozici, bohužel to ale bylo vše a zbytek setu ve mě nijak nerezonoval. Snažil jsem se sice hledat pozitiva, pochopit sdělení skladeb i hudební směřování souboru, ale kromě jakési žánrové otevřenosti jsem nic nenašel. Kapela sama sebe řadí k progressive metalu, což kontrastuje se vším, co jsem toho večera viděl a slyšel, nejvíc ale s klávesovými rejstříky, které byly staré aspoň pět let už před deseti roky. Jejich vystoupení chyběl drajv, nadšení, snaha zaujmout a po půl hodině (možná dřív) jsem nabyl dojmu, že jsem slyšel dost.
S Return to Innocence na pódium přibyla hráčská jistota a poznatelný, i když zdaleka ne originální výraz. Z této kapely jsou cítit odsloužené roky, což je sice dobrá výchozí pozice, ale určitě ne samospasitelná přednost. Dobře se mi vybavuje, jak jsme na sebe s kolegou během první poloviny setu občas mrkli a v očích si četli uznání a spokojenost. Šlo sice o metal klasického střihu, ale byl zahraný s přehledem a fortelně, což bylo překvapivé a v důsledku potěšující. Bohužel se v druhé polovině zvolnilo, výraz se pozměnil směrem k německé přehlídce kožených kalhot a tady jsem se už nechytal, poslední tři skladby v podstatě protrpěl a v momentě, kdy kromě samplovaných kláves zazněl odkudsi něco jako chorál, mě regulérně polilo horko. A mimochodem – označovat tento druh hudby pojmem „symfonický metal“ beru jako urážku a znevážení toho, co slovo „symfonický“ představuje. Možná to některým kapelám či fanouškům dodává na důležitosti, možná to někomu zní jen dobře, ale je to kravina.
A jsme u The Vacant Eyes. Nejlepší debut loňského roku, bez debat, bez kompromisů a široko daleko bez konkurence. Deska „Spheres“ mě dostala, kdo mě znáte, víte, že bez důvodu (a navíc u české kapely) bych to nepsal. Děsil jsem se jen jednoho – možné propasti mezi studiovou prací a živým vystoupením, která se v poslední době – mám ten dojem – rozevírá stále zřetelněji. Tak co myslíte? Dopadlo to? Jedním slovem – pohlcující. The Vacant Eyes zahráli s přehledem, předvedli, že i u nás se hraje velmi současná metalová muzika (běda všem symfo-klávesačkám!) a pokud bych měl některé kapele toho večera přisoudit adjektivum „progresivní“, byli by to právě oni. To vše doplněno o velmi sympatické, až (možná zbytečně) skromné vystupování, kompoziční vyzrálost, hráčskou šikovnost a ano, došlo i na ta nová světla. The Vacant Eyes mě dostali jako v poslední době málokdo, a to nejsem jejich manažer, ani mi za to neplatí.
Poslední kapelu Neurotension jsem sledoval na půl ucha, vstřebával jsem předchozí zážitek a doplňoval jej o pokec s Adamem Bejšovcem. Při občasném pohledu směrem k pódiu mě nezaujalo nic, ale bylo by nefér vůči kapele psát jakýkoliv hodnotící komentář, jejich set jsem prostě prokecal. A to je dnes vše, za osmdesát korun vstupného pěkná porce.
Petr / 26.1.14 19:33odpovědět
Ja bych spis videl problem ze Vacanti nezapadali zanrove.. Jako jedina kapela hrala moderni metal. Kdo tam prisel na ostatni kapely se nudil kdyz hrali oni a kdo prisel na vacanty se zade nudil pri ostatnich kapelach,ktery hrajou stokrat ohranej metal bez jedinyho originalniho napadu. Jejich hudba je masakr, na zmenach dynamiky to nestoji, vokalista stridal dost poloh si myslim. Me prisly sakra dobry a dobre hrajou i neurotension, ale to by me bavilo tak v patnacti a jen mozna :-) ostatni kapely typickej ceskej metal o nicem, posledni kapela aspon umi hrat..
Sorgh / 27.1.14 7:58odpovědět
Já to vidím hodně podobně, The Vacant Eyes naprosto vyčnívali ze soupisky. Já došel kvůli nim, tady byla na místě spokojenost, ale zbytek osazenstva mě nic neříkal. The Vacant Eyes a nuda? V žádnym případě, zkrátka jen jiný pohled na věc.
Izzy / 27.1.14 10:20odpovědět
Nuda v žádném případě! Chápu, že se to ne každému trefí do vkusu, ale The Vacant Eyes jsou pro mě jedna z prvních českých kapel, které mají opravdu šanci prosadit se ve světě, a to z jednoduchého důvodu - nezní česky, ale právě světově. Přesvědčili mě, stejně jako autora článku, i živým vystoupením!!
Roman / 26.1.14 18:07odpovědět
První dvě bandy jednohlasně souhlas, nezměnil bych ani písmenko. Ale Vacant Eyes... pro mě absolutně nejnudnější záležitost co jsem za poslední roky absolvoval. Žádná změna v dynamice, tempu, vokálech, nic. Nonstop válec na jedné struně. Nebýt venku taková kosa, tak jsem utekl.
The Vacant Eyes
Technoir
The Vacant Eyes
Spheres
The Vacant Eyes
Priorita je zůstat sví a pokorní
Martin Bejšovec // The Vacant Eyes
Hudebníci budou vždycky, i když zanikne poslední label. Naopak se to říct nedá.
25 let revolty
6.10.12, Brno, Fléda
Czech Faith No More
15.10.11, Rock Depo, Velké Meziříčí
Keltská legenda Clannad v Lucerně
12.2.13, Lucerna, Praha
Mayhem, Gaahl's Wyrd, Gost - Meetfactory, Praha
15.11.19, Meetfactory, Praha
Smash hit combo
15.10.16, Jihlava - Music Club Bezvědomí
Algiers v Lucerna Music Baru
16.2.19, Lucerna Music Bar
Anti-Human Fest Vol. X
7.11.14, Praha, Modrá Vopice
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.