|
|
||||||||||

Marně si lámu hlavu s tím, co napsat na novou desku Swans. Už na gymplu nám do hlavy vtloukali, že máme mít názor. Jedno na co, jedno že o tom víme hovno, prostě mít názor. Taková mantra předmětu s podivným názvem základy společenských věd, největší hovadiny a zbytečnosti z celých středoškolských studií. U mnohých lidí lze snadno vypozorovat, že tomu tlaku podlehli a ještě jsou na to svým způsobem hrdí. Já šel studovat techniku, protože tam buď umíte nebo neumíte, matematika byla, je a bude stejná po věky a je jí úplně jedno, jestli je u moci Husák nebo Kalousek.
Ale zpět k těm Swans. Nová deska The Seer natolik přesahuje vše ostatní, natolik se vymyká tradiční a řekněme běžné produkci, že si na ni psát netroufám. Já ani nevím, jestli se mi líbí. Upřímně by mě zajímalo, kolik lidí ji dává na jeden zátah (dvě hodiny) a pro jistotu dvakrát po sobě, aby jim snad něco neuniklo. Zahanbeně přiznávám – nemám názor. Vzdávám se.
---
Když jsme u té techniky, asi málokdo si vzpomněl, že 4. ledna tomu bylo 370 let, co se narodil největší fyzik všech dob Isaac Newton. Filozofové a herečky si můžou tiše odplivnout, protože chápu jejich rozhořčení nad tím, že jím formulované zákony bylo třeba umět, názor nestačil. Napadlo mě napsat Robinu Stapsovi a dát mu námět na novou desku pro The Ocean, přece jen by po dvojici fajných desek Heliocentric a darwinovské Anthropocentric mohl navázat právě Newtonem. Bohužel už prý námět je, deska bude brzo a dokonce se k ní chystá velké evropské turné společně s Cult of Luna. Zatím bez CZ zastávky. Snad příště.
---
Je škoda, že jsem si ten rozhovor nenahrál. Kupoval jsem přes e.shop CDčko v jednom ostravském kšeftu a po měsíci absolutního ticha jsem se rozhodl tam zavolat. Vzhledem ke stavu „skladem“ mi to přišlo už celkem dlouho. „Noooo .... asi to tady někde bude .... peníze že už jste poslal? .... noooo .... já se potom podívám .... někde to tady určitě je ....“ A pak jsem kupoval nějaké vinyly ve Státech, za dva týdny sehnali jeden, který měli „out of stock“, za další týden další, který vůbec neměli v nabídce a za další týdnem jsem měl balík s razítkem Ruzyně, douškou „enjoy the vinyls“ a ručně namalovaným obrázkem / koláží doma. Ještě stále máme co dohánět.

Sorgh / 29.1.13 17:09odpovědět
První zamyšlení mě nutí přitakat. Nejsem nijak zaujatý proti humanitním oborům, všelijakým názorovým diskuzím apod. Jen se mi zdá, že v jejich mnohdy nejasných hranicích lze schovat osobní blbost, která se maskuje za rádoby nevšední inteligenci. Poslouchat někdy takto postižené pitomce strašně bolí... Swans je brutus a přiznám se, že jsem to nové album neslyšel ještě ani jednou celé. Ale tím spíš si asi půjdu udělat názor na Flédu, kde v březnu vystoupí. Newton - výhledově album nazvané Egocentric? Jen tak kecám:-)

// ad marginem / jedna

Zapomenutá dema? 26. díl: Český doom

Nedělní poslech 14

Nedělní poslech 73

Redaktorské ozvěny - březen 2025

Redaktorské ozvěny - březen 2013

Kaple 21

Ozvěny roku 2017 - desítka nejlepších

Dayal Patterson a Sakis Tolis - Non Serviam

Trent Reznor III

Redaktorské ozvěny - duben 2014

ECHA V BARVÁCH CZ SCÉNY 07
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.