|
|
||||||||||

Za poměrně krátkým životem projektu Amantra stojí francouzský náladotvůrce Thierry Arnal, který byl v předchozích letech aktivní formou dalšího projektu Fragment., se kterým se snažil dostat do povědomí již od roku 2006. Dalších slov v rámci předstatování už ale není třeba. Stačí si pěkně od začátku As It Should Have Been pustit a je rázem jasno.
Amantra si berou vše podstatné od Jesu a podobně jako Iroha následují kilogramy fantazií vtlačených do rozvleklých songů, ve kterých je čas si sednout a v klidu popřemýšlet, protože vám nic neuteče. A už vůbec ne pomalu se vlekoucí kytary a stejně pomalu zasněná elektronika, na kterou se nabalují rozostřené pohledy do slunce, ze kterého bolí oči, ale hřeje na duši. Té je v tomto prostředí nejlépe a zde je také třeba vidět gró této hudby a vše, co ji tvaruje a opracovává. Nic složitého, ale své kouzlo to má. Pro někoho dokonce zásadní. Jasně, originalita je něco, co se v případě Amantra nehodí říkat příliš nahlas, ale smysl tohoto projektu není jistě jen v bezduchém kopírování (i když jak se to vezme), jako spíš následování (v případě, že je posluchač rozený hledač a nebude se jen klouzat po povrchu).
Takže ano, vše je vlastně dané a záleží už jen na detailech. Hudba je líná jako pampeliška v bezvětří, když z bouřky na louce zůstalo jen ono a voda. A ta je v bezvětří jen mokrá a hezky voní. A ona hezky voní i hudba Amantra. Plyne pomalu a předvídatelně, protože její obrysy a možnosti nalajnovali druzí. Ale to nevadí. Amantra prostě rádi Justina Broadricka, hodně Jesu a trochu Godflesh.
Já například vítám skladbu Down, která je hozená trochu jiným směrem a celé té zabláceně slunečné anabázi se vymyká. Je to více elektronika, jak sunoucí se riffy a víc zlověstná, jak mile unavená. Malým osvěžením budiž také ženský vokál (komu patří?), který se sem tam proplete mezi nahromaděné smutky a trochu je nadnese. Ovšem nic zásadního.
Celkově se tahle deska hezky poslouchá a pokud si v podobné hudbě hovíte, to své vám určitě předá. Ostatním ale přijde spíš jako vyjídání zbytků v kuchyni, kde si před nedávnem pochutnával Justin Broadrick. Což je také pochopitelné. Já to beru pozitivně, mám tento atmosférický třes rád, ale někdy je to vážně... až naivní.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Atypeek Music / Avalanche Recordings
Vydáno:Květen 2017
Žánr:shoegaze / electronica
Thierry Arnal - hudba, zpěv
+ hosté
1. Dust
2. Ghost
3. The Internal (Godflesh cover)
4. Kingdom
5. Down
6. We All Faulter (Jesu cover)
7. Yourself
8. Over

Truckfighters
V

Queensrÿche
Queensrÿche (EP)

Master's Hammer
Mantras

Temple Of Void
The World That Was

A Pale Horse Named Death
When the World Becomes Undone

The Faceless
In Becoming A Ghost

Riot V
Mean Streets

Svardenvyrd
Scarred Lands

Abyssal Rift
Extirpation Dirge

Jerry Cantrell
Brighten

Iron Tongue
The Dogs Have Barked, The Birds Have Flown
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.