|
|
||||||||||
Death metal v Holandsku vždycky uměli dělat parádní. Apophys není výjimkou. Řekl bych, že právě díky takovým je krásné vidět, že věhlas nizozemského death metalu nekončí s vyhasínajícími veterány, ale i další generace nese praporec prvotřídního deathu hrdě nad hlavou. Obdivoval jsem už velice zdařilý debut Prime Incursion (2015) a doufal, že nezůstane u jednoho alba. Tři roky utekly jak nic a máme zde nahrávku druhou, která je ještě lepší než ta předchozí. Kapela svůj divoký death neopustila, na technice neslevila, ale přidala na ohnivé vášni, na hitovém potenciálu i větší stylové rozmáchlosti.
Apophys nestojí pouze na jméně bubenického mistra Plichta, jehož výčet kapel, ve kterých hrál / hraje / bude hrát, je vskutku bohatý. Ostatní členové kapely nijak nezaostávají za umem svého rytmistra. Svůj technický mazec prošpikovali příjemnou atmosférou, nevtíravými melodiemi a mocným douškem surové vášně. Když se dívám na kapelní fotky nebo koncertní záznam, vidím ďábelský škleb a ohromnou radost z povedené práce. Zejména pak ve tváři frontmana Kevina Quilligana je znát upřímné nadšení a čertovský škleb, který vytvoříte nejen po pozření kyselého zelí, ale také pokud vám nechybí ironie, sarkasmus a láska k extrémní muzice.
Devoratis tvoří sci-fi příběh, ve kterém se spojí nepřátelé proti společnému nepříteli v podobě jakési neznámé rasy s konzulem v čele. Příběh je komplikovaný, přesně jak variabilní je hudba. Že posloucháte prvotřídní death, poznáte na první poslech. Na druhý vylezou na povrch technické parádičky, na třetí ohromující atmosféra a tak dál. Miluju Kevinův skvělý growl, který je dobře hluboký, ale nespokojí se bubláním, chrochtáním nebo tak něco. Hubu má otevřenou dokořán a řve jak tur!
Zvuk nahrávky je těžkotonážní, ale dostatečně vzdušný. Je slyšet každý detail i přes masivní tlak, kterým kapela dosahuje intenzivního dopadu na posluchačovy smysly. Jak už je zvykem u desek technických kapel, své místo na slunci mají legrácky, které by méně zručným zlomily vaz. Žádné hmatníkové onanie ale na Devoratis nehledejte. Pánové svou šikovností zakomponovali všechny finesy a melodie do přímočarého nářezu s někdy až neklidnou aurou. Poslech novinky je pak chutným zážitkem, až je škoda, když něco málo po půl hodině deska končí. Myslím, že nám v Apophys roste budoucí ikona žánru. Devoratis mi přirostla k srdci a budu se k ní moc rád vracet.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Ultimate Massacre Productions
Vydáno:Leden 2018
Žánr:death metal
Mickeal Schuurman - baskytara
Michiel van der Plicht - bicí
Sanne van Dijk - kytary
Kevin Quilligan - zpěv
Dave Meester - kytary
1. Children of the Stars
2. The Verdict
3. Xiux - The Parasite
4. Matters Unresolved
5. Deadlock
6. Respite (Interlude)
7. What We Will Be
8. Retaliate
9. Occasus
Necro Deathmort
Overland
Bloodbath
Grand Morbid Funeral
The Father of Serpents
Age Of Damnation
Nightfell
A Sanity Deranged
Muse
Will of the People
Algiers
There Is No Year
Kill The Dandies!
I Saw A Blue Seas (EP)
Owun
2.5
Rise Above Dead
Stellar Filth
Sumac
May You Be Held
Lantlôs
Wildhund
Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
31.1.2025Finští melancholici Hanging Garden vydají pod Agonia Records 14. března nové EP The Unending. Z něj nyní coby ochutnávku pouští do světa singl se skla...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.