|
|
||||||||||

Nemám rád nevyřízené resty a pokud jde o zaslaná CD a jejich recenze, jít přes dva měsíce pro mě znamená nepříjemný pocit nesplněného slibu. Symbolicky tedy trhám své roucho a konečně se dostávám k druhému albu švýcarských Bloodstained Ground, které nám do redakce došlo začátkem října.
Už během prvních poslechů mi bylo jasné, že hledat slova pro tuhle nahrávku nebude snadné stejně tak, jako pro mě nebylo snadné vydržet každý jeden poslech až do konce. Pouhým pětačtyřiceti minutám navzdory. Nejde snad o to, že by obsah byl jako celek natolik chucpe, jde "pouze" o sejmutí bicích a o to, co s nimi pak někdo v rámci postprodukčních udělal. Něco jako když uvaříte slušné jídlo a pak vám do něj spadne solnička - veškerá předchozí snaha ztrácí na významu. Jejich syntetický zvuk a naprosto nepochopitelné vytažení v mixu navozují dojem bušení dvou hluchých do vrat stodoly a pokud snad šlo o to „desku nakopnout a dodat jí na razanci“, záměr respektuju, ale zároveň dodávám, že poslední tečka na konci recenze bude rovněž konečná kapely v mém přehrávači.
Hudební obsah byl šel zařadit jako plus mínus melodický death metal, minimálně v některých skladbách a pasážích hledající inspiraci ve švédské škole tohoto žánru. Za nejdotaženější a v rámci alba za nejlepší skladbu by šla označit třetí, titulní věc, v níž možná zaslechnete odkazy ke starší tvorbě severských kolegů (třeba Dark Tranquillity), ale která je napsaná natolik solidně, že pocit opisování pro tuto chvíli postrádá na důležitosti. Bohužel tato skladba zůstává ve svých ambicích osamocena a valná většina alba se k ní ani zdaleka neblíží. Právě zde vidím zakopaného psa zmíněných bicích, za jejichž razancí cítím snahu zakrýt skladatelskou nemohoucnost, která se na mnoha místech omezuje na prosté metalové bušení, ale pod touto zlou maskou neukrývá zhola nic. Vrcholem skladatelské jalovosti je pak sedmá „A Noble Lady“, která po slušném úvodu (jehož motiv se pak ve skladbě jaksi pro jistotu objevuje ještě mnohokrát) sklouzává k prosté demonstraci síly vhodné tak pro nekritické všežravce čehokoliv metalového.
Poměrně paradoxně pak vyznívá skutečnost, že nejzajímavější okamžiky na albu lze hledat u hostujících muzikantů, jejichž smyčcové a sitárové motivy vnáší alespoň trochu světla do jinak potemnělých myšlenek a jejichž spolupráce s metalovým základem je místy celkem nápaditá (závěr „Yersinia Pestis“). Není to sice mnoho, postupy užité v některých skladbách lze bez dlouhého rozmýšlení označit za provařené („Apega“), ale v tom málu, co album nabízí, je třeba se chytat čehokoliv.
Vrcholem tentokrát bez ironie je zpracování CD edice alba, které patří určitě k tomu lepšímu, co autor recenze v poslední době viděl. Bohužel bez zajímavého hudebního obsahu přichází tato snaha jaksi vniveč a pěkná fasáda útulný domov neudělá. Es tut mir leid.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Czar of Bullets
Vydáno:Listopad 2014
Žánr:melodic death metal
Roger Rüfenacht - zpěv
Thomas Gerber - kytara
Mischa Leutwyler - kytara
Thomas Müller - baskytara
Markus Bader - bicí
hosté:
Gabriel Miranda - housle
Liz Schneider - violoncello
Marco Piccapietra - sitár
1. (Self)Imposed Denia
2. Yersinia Pestis
3. A Poem Of Misery
4. Apega
5. Abiuro
6. The Old Ones
7. A Noble Lady
8. Poisoned Mind

High Purity
Tulpa

65daysofstatic
replicr, 2019

The Moth Gatherer
The Comfortable Low (EP)

Dark Gamballe
Zatím dobrý

Dead Congregation
Promulgation of the Fall

Àrsaidh
Roots

Mastodon
The Hunter

Monolord
No Comfort

Ulver
Wars Of The Roses

Bonobo
Migration

Draco Hypnalis
Balance of Moments
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.