|
|
||||||||||

Dnes v mém podání opět trochu jinak, tentokrát ale uhneme pořádně. Dalo by se říci, že si přečtete dokonce recenzi hip-hopové desky, ale uberme plyn. I když na těchto základech ta placka stojí, jenže místo rapperů tady dostala místo filmová muzika, ostré kopy a dobře poslepované aranže.
Kung-Fuciu5 je pseudonym Filipa Homoly, jehož jméno jsem nikdy v životě neslyšel. Neslyšel jsem ani jeho Kora et le Mechanix, elektronický projekt, který je s jeho jménem skloňován. Ale znám vzory, kterým se chce podobat a kteří jej ovlivnili. Tady už to začíná být totiž dost zajímavé, protože bych si ke zmíněným protagonistům (Afrika Bambaataa, Run DMC…) ještě přihodil další velká jména. Tohle rozhodně nemá daleko k tomu, co dělal DJ Shadow anebo daleko veselejší Cut Chemist. Tedy kluci, co vyrostli na hip-hopových beatech, dělali podkres, ale začali vydávat vlastní desky – ovlivněni právě filmovou muzikou, slepováním samplů perkusí a třeba jazzu nebo soulu. Všechno správně popraskané a špinavé, na dosah k dalším, jako byly první desky geniálních UNKLE.
16 příběhů rozfázovaných do osmnácti záseků, kde není nijak přepálená stopáž a deska jak skončí, mám nutkání pustit si ji znovu. Pro množství detailů, které mnohdy skvěle sedí a množství schovaných hlášek, pálených jako výkopy z otočky.

Klady a zápory desky? Je to rozhodně pozoruhodné dílko, kterých bych tu přivítal víc (možná tu vznikají, ale nedostaly se ke mně, nevím…). Odvážné, osobité a dělané ze srdce fanouška komiksů, starých kung-fu filmů s atmosférou předměstí Brooklynu. Však i já na tomhle mediálně-kulturním marastu vyrůstal. Negativní je to, že se tohle celé relativně brzy oposlouchá, že to ve skutečnosti není nijak rafinovaná muzika. Tohle se dá použít jako skvělý podkres k další činnosti, ale tam někde to končí. Ke geniálním dílům svého žánru, jaké tvořil třeba právě DJ Shadow, to má ještě daleko. Já to ale po tomhle malém, sympatickém dílku vlastně nechci. Tohle je ventilování osobitých vlivů a vzpomínek, které v první řadě touží pobavit, a to dokonale plní.
Tedy nakonec mé vřelé doporučení pro ty, kteří rádi něco vskutku originálního. Nic víc, nic méně.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
berta / 17.8.23 12:11odpovědět
prima
Label:Blue Lizard
Vydáno:Červen 2023
Žánr:hip-hop/alternative
Filip Homola - vše
1. The Opening
2. Moon Girl & Devil Dinosaur
3. That’s Love-Fi
4. Truth
5. West Toast
6. 4 Bullets In My Stomach
7. Luke Cage
8. Hey Hey Harry
9. Age Incoming
10. Atomic Bomb
11. Lord Evelyn Dunkirk Winniferd Esq III
12. Play Jazz
13. Kung-Fuciu5 Is Me
14. East Toast
15. Chibi Usagi Met TMNT
16. Wu-Dzilla
17. Paisley Park Do-Won
18. The End

Predatory Void
Seven Keys To The Discomfort Of Being

Dærrwin
Uv'Derekh

Cult of Luna
The Raging River (EP)

Disillusion
Gloria

Amon Amarth
Twilight Of The Thundergod

Slidhr
The Futile Fires of Man

Aoratos
Gods Without Name

Dead Carnage / Soul Massacre
The Only Thing I Ever Wanted Was To Kill The God/1000 Ways To Die (split)

The Order of Apollyon
The Sword and the Dagger

Mournful Congregation
The Incubus of Karma

Bloodline
Werewolf Training
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.