|
|
||||||||||
Je znát, že jak samotný Petr Staněk, tak jeho vydávající label chtějí dostat debutové mini album nového projektu Colosalist za každou cenu mezi lidi a dělají pro to maximum. Pevně věřím, že všichni vědí, kdože to je ten pan Staněk. Pro ty, co netuší, vězte, že kdysi stál u kormidla dnes tak věhlasných Silent Stream of Godless Elegy, ze kterých byl ovšem odejit pro nedůstojné chování a nespolehlivost. Větší úspěch pak zaznamenal až s elektronicky metalovými LiveEvil, ale tato podoba Petrovy umělecké tváře mě vcelku míjí.
Nyní přišly na řadu nostalgické vzpomínky na pagan doomové počátky. Je otázkou, zda „Pass Into Oblivion“ předchází dlouhohrající desce a Colosalist tak bude mít déletrvající funkční období, nebo nemá cenu se tímto projektem coby osamělým výkřikem do tmy více zaobírat. Každopádně je tato kratičká, čtvrthodinku trvající deska velice povedená a snese i přísnější pohled. Ten se ale nesmí zastavit u zvuku, jenž je lehce přehulený, klávesy či smyčce umělejší a bicí automat zbytečně vytažený. Proto doufám, že se případnému dlouhotrvajícímu následovníku dostane lepší péče. To stejné platí i obálce, která na mě působí poněkud dětinsky, a i když nechci říkat klišoidně, asi se tomuto debilnímu označení nevyhnu.
Víc nadšený jsem z nejdůležitější stránky „Pass Into Oblivion“, a to samozřejmě z muziky a vynikajících zpěvů. Petr byl vždy hitmaker a v dobách své působnosti v SSOGE byl jeho rukopis znát. Tedy razantní a přitom velice chytlavé melodie, které se snadno zaderou pod kůži a přitom se nezoškliví. V bookletu je psáno, že všechny nástroje až na basu, kterou nahrál mě neznámý Petah, natočil Petr. Kytary jsou jak jinak výborné, stejně tak Petahova basa. Překvapila mě rytmická barevnost i nazvučení bicího automatu, který, kdyby nebyl tak nahoře, stojí určitě za pochvalu. Nelíbí se mi naopak občasné a celkovou náladu narušující symfonické vstupy, a to nejen pro onu okatou umělost.
Netvrdím, že se písně z nového dílka rovnají těm starým, lety prověřeným a ani je nechci srovnávat, nicméně paralely ke starým časům jsou zjevné a silné. Slabinou desky je jak její stopáž, tak nevyrovnanost některých nápadů. Nejznatelněji u třetí „Aeonian“, u níž se přes nádherný začátek přeneseme ke sloce, která v blackovém oparu rozedře vaše emoce, že jedno oko nezůstane suché. Pak jakoby vše spadlo ze stolu a skladba ztratí rázem veškerou energii, byť jsou další části skladby výborné. Největší sílu má pak závěrečný skvost „Witnesses from Shadows“, který monumentálně desku uzavře, případně i úvodní „Creeping Frost“. Kapitola sama o sobě jsou zpěvy, dělající z písní radostnější zážitek. Zajímavě promyšlené linky různých hlasových poloh jsou opravdu lahůdkou - dočkáme se jak různých řevů, tak rytmických sborů či deklamací.
Každý song dává znát, že jej stvořil zkušený umělec s citem pro atmosféru (krom zmíněné „Aeonian“), jen mu jeho staronovou tvář nějak nevěřím. Doufám, že čas budoucí promluví v jeho prospěch a ukáže, že se mýlím. Zatím se k desce stavím jako k dílu hledající svoje místo, které bylo dávno opuštěno pro totálně odlišné.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
k.eight.a / 8.10.17 17:40odpovědět
DIY návrat Petra Staňka do éry Themes. Je to příjemný poslech, byť ne bezchybný.
Asock / 4.9.14 12:49odpovědět
Z ukázek se to jeví víc než dobře. S hodnocením počkám, ale je fakt, že Sajlenti se Staňkem byli supr a tak by nebylo od věci, kdyby Colosalist vydal dlouhohrající desku. Tyhle epka jsou většinou naprd.
eR / 4.9.14 12:15odpovědět
Tohle by mě celkem zajímalo, protože mě SSOG za Staňka docela brali a jeho přínos byl jasně cítit. LiveEvil byl odpovědí na elektrometal, která mě nakonec moc nebrala (snad jen první CD). Tohle by mohla být zajímavá alternativa jak se k tomuto pánovi opět odostat.
Label:MetalGate records
Vydáno:Červen 2014
Žánr:Staněk metal
Petr Staněk - veškeré nástroje a zpěvy
host:
Petah - basa
1. Creeping Frost
2. In Light of a Lantern
3. Aeonian
4. Witnesses from Shadows
Blaze Of Perdition
Conscious Darkness
Morbid Angel
Kingdoms Disdained
Emptiness
Vide
Wayfarer
A Romance With Violence
Angel's Arcana
Selva
Nahum
Within Destruction
Esoctrilihum
Pandaemorthium (Forbidden Formulas To Awaken The Blind Sovereigns Of Nothingness)
Red Apollo
Altruist
Ageless Oblivion
Penthos
King Diamond
Abigail
Misery Index
Traitors
Pod pořadatelskou záštitou kapely Crippled Fingers se 7. června odehraje další ročník jednodenního festivalu Fury Over Prague, který letos na dvou pód...
13.3.2025Dva mistři baskytarové hry, Steve Di Giorgio (Testament, atd.) a Jeoren Paul Thesseling (Obscura, Pestilence) spojili své síly v instrumentálním progr...
13.3.2025Čertovští atmosférici Lucifer's Child natočili klip ke skladbě Ichor. Tu najdeme na připravované řadovce The Illuminant s plánovaným vydáním 28. březn...
11.3.2025V pravidelné roční periodicitě vychází nové číslo Telepatie. Jako již tradičně je obsah naplněný převážně (ale nejen) rozhovory s kapelami a osobnostm...
7.3.2025Vystoupí celkem 18 skupin, zastoupena bude celá Skandinávie (Norsko, Švédsko, Finsko), další tradiční evropské země (Itálie, Německo, Nizozemí, Lucemb...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.