Immortal - Blizzard Beasts

ImmortalBlizzard Beasts

Sorgh20.10.2012
Zdroj: MC
Posloucháno na: Minisystem JVC MX - D302T, 2 x 40 W
VERDIKT: Tahle deska má výrazně odlišný zvuk. Je jakoby zahuhlaný, snad nachlazené včelíny, nevím. Výšky nejsou tolik v popředí a celkově se to dobře poslouchá. Tady je mezník, který kariéru Immortal dělí na dvě části.

Rok 1997 je zapsán do metalových análů zlatým písmem. Ikony jako Dimmu Borgir, Cradle Of Filth nebo Emperor vydali vskutku legendární alba a pro mě tento rok zůstává jedním z nejvýraznějších. Možná to je i tím, že nedlouho po tomto roce jsem se poprvé ponořil do tvrděmetalového vlnobití a tyto desky byli vlastně ještě silně aktuální. Taková síla hned v úvodu!

Ani naši tajtrlíci z Immortal nezaháleli a vydali hrdého nástupce „severních bitev“ se stylovým názvem Blizzard Beasts. Opět tématický název, opět hrozivé portréty na obalu. Už se nedivím a vychovaně žasnu. Blizzard Beasts je z určitého pohledu na vývoj Immortal zcela zásadní. Omrzlou bubenickou sesli totiž rozmrazí olbřímí Horghova prdel a bude zde udržovat zatuchlé teplo po následující roky až doteď. Stává se stálým kumpánem dvojice hlavních mechaniků a ani občasné zaskočení si k Hypocrisy nebylo chodu Immortal na překážku.

Dalším zcela novým prvkem jsou prvotní závany epické esence, která se zde zatím jen jemně připomíná, aby pak naplno propukla na následujícím albu. Vichroidní a lezavě omrzlá metelice je zlehounka jemněna, Demonaz zde popustil uzdu melodičtějšímu cítění a jeho kytara prosvětlila šerou bouři novou nadějí na slunce. A ono opravdu občas probleskne mezi naducanými mraky. Jak málo stačí k vyvolání úsměvu.

Abbath se ovšem dál mračí a nehodlá tolerovat žádné jemnostslečinky. Zůstává věrný surovému blacku a Demonaz nemá na své vylomeniny mnoho prostoru. Avšak nechce být z kapely odejit a tak se srovnává do latě a drží basu. Nebular, winter, frost. Toť klíčová hesla devíti zimních rapsodií, které by mohli býti lacinou alternativou chladícímu médiu v lednicích. Místo plynu by potrubním systémem kolovaly noty a řev, Norsko by se stalo velmocí na trhu s bílou technikou a Gorenje by se radši vrhlo pouze na výrobu sporáků