|
|
||||||||||
Je znát, že jak samotný Petr Staněk, tak jeho vydávající label chtějí dostat debutové mini album nového projektu Colosalist za každou cenu mezi lidi a dělají pro to maximum. Pevně věřím, že všichni vědí, kdože to je ten pan Staněk. Pro ty, co netuší, vězte, že kdysi stál u kormidla dnes tak věhlasných Silent Stream of Godless Elegy, ze kterých byl ovšem odejit pro nedůstojné chování a nespolehlivost. Větší úspěch pak zaznamenal až s elektronicky metalovými LiveEvil, ale tato podoba Petrovy umělecké tváře mě vcelku míjí.
Nyní přišly na řadu nostalgické vzpomínky na pagan doomové počátky. Je otázkou, zda „Pass Into Oblivion“ předchází dlouhohrající desce a Colosalist tak bude mít déletrvající funkční období, nebo nemá cenu se tímto projektem coby osamělým výkřikem do tmy více zaobírat. Každopádně je tato kratičká, čtvrthodinku trvající deska velice povedená a snese i přísnější pohled. Ten se ale nesmí zastavit u zvuku, jenž je lehce přehulený, klávesy či smyčce umělejší a bicí automat zbytečně vytažený. Proto doufám, že se případnému dlouhotrvajícímu následovníku dostane lepší péče. To stejné platí i obálce, která na mě působí poněkud dětinsky, a i když nechci říkat klišoidně, asi se tomuto debilnímu označení nevyhnu.
Víc nadšený jsem z nejdůležitější stránky „Pass Into Oblivion“, a to samozřejmě z muziky a vynikajících zpěvů. Petr byl vždy hitmaker a v dobách své působnosti v SSOGE byl jeho rukopis znát. Tedy razantní a přitom velice chytlavé melodie, které se snadno zaderou pod kůži a přitom se nezoškliví. V bookletu je psáno, že všechny nástroje až na basu, kterou nahrál mě neznámý Petah, natočil Petr. Kytary jsou jak jinak výborné, stejně tak Petahova basa. Překvapila mě rytmická barevnost i nazvučení bicího automatu, který, kdyby nebyl tak nahoře, stojí určitě za pochvalu. Nelíbí se mi naopak občasné a celkovou náladu narušující symfonické vstupy, a to nejen pro onu okatou umělost.
Netvrdím, že se písně z nového dílka rovnají těm starým, lety prověřeným a ani je nechci srovnávat, nicméně paralely ke starým časům jsou zjevné a silné. Slabinou desky je jak její stopáž, tak nevyrovnanost některých nápadů. Nejznatelněji u třetí „Aeonian“, u níž se přes nádherný začátek přeneseme ke sloce, která v blackovém oparu rozedře vaše emoce, že jedno oko nezůstane suché. Pak jakoby vše spadlo ze stolu a skladba ztratí rázem veškerou energii, byť jsou další části skladby výborné. Největší sílu má pak závěrečný skvost „Witnesses from Shadows“, který monumentálně desku uzavře, případně i úvodní „Creeping Frost“. Kapitola sama o sobě jsou zpěvy, dělající z písní radostnější zážitek. Zajímavě promyšlené linky různých hlasových poloh jsou opravdu lahůdkou - dočkáme se jak různých řevů, tak rytmických sborů či deklamací.
Každý song dává znát, že jej stvořil zkušený umělec s citem pro atmosféru (krom zmíněné „Aeonian“), jen mu jeho staronovou tvář nějak nevěřím. Doufám, že čas budoucí promluví v jeho prospěch a ukáže, že se mýlím. Zatím se k desce stavím jako k dílu hledající svoje místo, které bylo dávno opuštěno pro totálně odlišné.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
k.eight.a / 8.10.17 17:40odpovědět
DIY návrat Petra Staňka do éry Themes. Je to příjemný poslech, byť ne bezchybný.
Asock / 4.9.14 12:49odpovědět
Z ukázek se to jeví víc než dobře. S hodnocením počkám, ale je fakt, že Sajlenti se Staňkem byli supr a tak by nebylo od věci, kdyby Colosalist vydal dlouhohrající desku. Tyhle epka jsou většinou naprd.
eR / 4.9.14 12:15odpovědět
Tohle by mě celkem zajímalo, protože mě SSOG za Staňka docela brali a jeho přínos byl jasně cítit. LiveEvil byl odpovědí na elektrometal, která mě nakonec moc nebrala (snad jen první CD). Tohle by mohla být zajímavá alternativa jak se k tomuto pánovi opět odostat.
Label:MetalGate records
Vydáno:Červen 2014
Žánr:Staněk metal
Petr Staněk - veškeré nástroje a zpěvy
host:
Petah - basa
1. Creeping Frost
2. In Light of a Lantern
3. Aeonian
4. Witnesses from Shadows
Rage Against The Machine
Renegades (kompilace)
Blut Aus Nord
Disharmonium - Nahab
Russian Circles
Gnosis
Nachtmystium
Silencing Machine
Popidum
Desiderium
Dream Theater
A Dramatic Turn of Events
Madgod
Madgod
Dead Cross
Dead Cross
Dark Gamballe
Hluboký nádech
Die Krupps
The Machinists of Joy
Robert Plant / Alison Krauss
Raise The Roof
2. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
28.11.2023V polovině listopadu vyšla druhá deska domácí thrashmetalové kapely 1000bombs, která debutovala deskou Peace Is Dead v roce 2014. Novinka se jmenuje S...
27.11.2023V neděli v Praze zemřel jeden ze stálých členů Killing Joke, kytarista Kevin Walker zvaný Geordie.
27.11.2023Během října vyšlo nové EP domácí deathmetalové kapely Supreme Conception, které obsahuje sice jedinou, ale zato 12-minutovou skladbu The Post-Humanist...
27.11.2023Debutní album Zbojnický tanec bratislavské thrashové kapely Catastrofy vychází v gramodeskové reedici na labelu Papagájův hlasatel. Poslouchat můžete ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.