|
|
||||||||||

Není to černá deprese, která ovládla album Debridement, není to ani oddechovka na veselou notu; bude to něco mezi tím. Rád bych našel správná slova a trefil jimi do černého ve prospěch Nathanova stále čerstvého výplodu, avšak hudba na úrovni své vnitřní kvality není exaktní věda a s definicemi a poučkami tu člověk tak docela nevystačí.
Zdánlivě je vše při starém, přinejmenším při poslechu úvodní Reinforced / Delicate jsem nabyl dojmu, že vše podstatné už bylo řečeno; že směr naznačený na dnes už devítiletém You Are My Home (expanze nástrojů) mě baví, ale ne zas tak moc; že Nathan nahmátl nové duoly a trioly a že svým třaslavým hláskem zazpívá par tklivých veršů a bude; naštěstí jsem se pletl.
Varování: Následující část článku vyzrazuje zápletku nebo rozuzlení díla.
Po tom, co jednička krátce zavzpomíná na staré dobré časy, přichází hlavní dějství – Into The Night působí jako další začátek desky, té jinačí, podle nového střihu. Léta zkušeností přinesla své plody už na předchozí studiovce We're Fucked a zde se dále úročí ku ještě větší skladatelské lehkosti a stravitelnosti. Skladby ožívají bicími party a jiskřivým zvukem elektrické kytary. K mé lítosti ubylo ambientních ploch a samplů. Rovněž ona unikátní barva hlasu nevyniká jako dříve, ale prizmatem Nathana Amundsona zůstává hudba stále spíše rozvláčně zahloubaná než dravá.
O tom, jak emocionálně umí Nathan Amundson do struny zahrát, svědčí jak ukolébavka Is That All You've Got, tak větší kus I Was Once A Handsome Man, kde hranice kritického poslechu stírá prostá krása jednoduchosti. Ride On, Molina je poctou nedávno zemřelému písničkáři Jasonu Molinovi, co vyšla i jako singl se skladbou I Told Jesus Christ How Much I Love Her na druhé straně (deset minut splínu s velmi živým zvukem bicích). S trefnou třetí skladbou My Favorite Drug Is Sleep se nelze než ztotožnit a stejně jako následující Summer Rain zazní propozice takřka hmatatelně. Za největší hitovku u mě platí předposlední Your Own Place To Ruin – božská mana a skvělý vrchol alba! Minimalistický rukopis Rivulets byl a je spíše o potřebě zachytit samotnou podstatu myšlenky, než prodat málo muziky za hodně peněz.
Přesto že albu nelze upřít mainstreamové proporce, zůstává otázkou, jak moc velkou pozornost na sebe strhne. Sázím, že Rivulets budou i nadále tak trochu stranou zájmu médií platit za chuťovkou pro zasvěcené znalce. I Remember Everything považuji za nepříliš temné, zato vyzrálé dílo minimalistického rocku. Nathan Amundson má filipa a zůstává autentický bez potřeby si na něco hrát. Co chtít víc?
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Jellyfant
Vydáno:Září 2014
Žánr:slowcore
Nathan Amundson - kytary, xylofon, zpěv
Francesco Candura - baskytara
Nathan Vollmar - bicí
Margo May - zpěv (1)
1. Reinforced / Delicate
2. Into The Night
3. My Favorite Drug Is Sleep
4. Summer Rain
5. Is That All You've Got
6. Ride On, Molina
7. I Was Once A Handsome Man
8. Carry You
9. Your Own Place To Ruin
10. Wrong All The Time

Rivulets
In Our Circle

Impulsealer
42

Olaf Olafsonn And The Big Bad Trip
Selenopolis

The Monolith Deathcult
The Demon Who Makes Trophies Of Men

Saligia
Fønix

Blackfield
V

Hefaistova lyra
Kostnice sv. Eleutheria

Burzum
Belus

Apocryphos
Stone Speak

Worm
Bluenothing (EP)

Steve Rothery
The Ghosts of Pripyat
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.