|
|
||||||||||
Hodně lidí stále uctívá Norsko jako tu nejlepší blackmetalovou scénu. Dnes už tomu tak sice doslovně věřit nelze, ale berme v potaz, že štítek TNBM (True Norwegian Black Metal) stále platí a jeho přítomnost je občas i něco jako záruka kvality. Silné kapely v daném žánru samozřejmě pochází i z jinačích, mnohdy až exotických zemí a v neposlední řadě i z naší domácí kotliny. Přesto všechno se stále k Norsku (možná už jen ze setrvačnosti) vzhlíží jako k epicentru a hlavní líhni poctivých black metalů. Někde na půli cesty stojí duo Saligia z Trondheimu.
Kapela debutovala v rámci dlouhohrajících desek albem Sic Transit Gloria Mundi s poměrně chmurným a zároveň tuctově úsměvným obalem. Do alba ukryla náplň, která je od prvního momentu zlá a nekompromisní. Zprvu celkem fajn klepec, jenže po čase se člověk přestává soustředit a především orientovat. Cožpak o to, nějaké výplachové desky jsou fajn a za všechny divočiny mohu jmenovat takové Dark Funeral nebo i Marduk, jenže Saligia funguje na jiné bázi než sousedské švédské milice. Zevrubně tak máme před sebou syrovou lehce okultně laděnou nahrávku s tendencí hnát se vysoko. Jenže povrch jí ujíždí pod nohama a dílo se nezmůže na víc, než na o stupínek lepší průměr.
Za vším hledejte nápady, které se zrovna na téhle desce moc nepodařilo sesbírat a především rozvinout. Víceméně všechny skladby se nesou ve stejném tempu, duchu a celkové kompozici. Pak je tu ještě zvuk, který jinak možná pestřejší průběh zdařile pohřbívá. Jde o to, že bicí lomození je až zbytečně vytažené a takové šustění činelů je o řád silnější než zbytek nástrojů. Nejen že zastírá vcelku zajímavě udělané kytary, ale po nějakém čase začíná být jejich řinčení poněkud protivné. Jak se později ukázalo na následujícím albu, tento prvek se eliminovat do budoucna nepodařilo.
Pak tu jsou ty zajímavější věci jako třeba barva vokálu, která není vyloženě mrtvolným předením nějakého zhýralce, ale jakýsi mezičlánek mezi řevem a čistým zpěvem. Slyšet takový projev bez hudebního doprovodu, asi bych nevydržel ani minutu, ale v kombinaci se svižnou blackmetalovou jízdou jde o něco zvláštního. Jak už jsem zmínil o kousek výše, zajímavě se jeví určitě kytary. Jen škoda, že jejich zvuk je dosti jednotvárný a místy zbytečně zastřený. Ovšem v tom zbytku dává dohromady krásné tremolové kudrlinky, které vlastně na black metalu tolik milujeme.
Ve výsledku nejde o nic, než o poctivě zahraný black metal, který sice do hlubin nepadá, ale zároveň nemá sílu se vytáhnout dál. Věřím, že živé koncerty musí být o dost zábavnější, neboť tam teprve vyleze všechna ta syrovost a hrubost. Deska ale víc než průměr není.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Barghest / Ván records
Vydáno:Říjen 2011
Žánr:black metal
Ghastly - zpěv, kytara, basa
Malach Adonai - bicí
1. Casus Gloria
2. Sar Ha-Olam
3. Womb Caverns
4. Orb Of Flesh
5. Shed Old Skin
6. Blood Staineth
7. Upon The Altar
Saligia
Fønix
Cynic
Kindly Bent to Free Us
Vorna
Aamunkoi
Inter Arma
Sky Burial
Testament
Dark Roots of Earth
Threshold
Dividing Lines
Sunset Trail
Reflections
King Parrot
Ugly Produce
Sólstafir
Köld
Anathema
Distant Satellites
Blackfield
IV
Řecká metalová kapela On Thorns I Lay vydá 13. října na Season of Mist novou řadovku, která se bude jmenovat stejně jako kapela a z níž byl aktuálně z...
18.9.2023Kapela Insania představila videoklip ke skladbě Jedeme peklo, kterou znáte z alba GRRRotesky (psali jsme ZDE). Klip pochází z dílny CyberOlase a dle k...
18.9.2023Na rakouském vydavatelství Mai Lei Bel vyjde 22. září debutní deska rockové kapely Craggy Collyde, která funguje od roku 2018 nejdříve jako duo, nyní ...
17.9.2023Rebaelliun pustili do světa kytarové video se skladbou All Hail The Regicide připravovaného alba Under The Sign Of Rebellion, které vyjde 22. září u A...
17.9.2023October Tide zveřejnili nový singl z připravovaného alba The Cancer Pledge. Skladbu Blodfattig najdete na TOMHLE linku.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.