|
|
||||||||||
Edmond Wells je mladá kapela z Lázní Bělohrad a s ohledem na odsloužené roky a obecné povědomí o souboru si na úvod uveďme některé reálie. Nebude jich mnoho, neboť jich ani mnoho dohledat nelze. Kromě dvou přiznaných EP (vč. toho aktuálního) a čtyřčlenné sestavy, v níž může budit pozornost vzájemné fungování otce se synem (!), vlastně není moc o čem psát. Sekce "bio" na kapelních profilech obsahuje velké NIC a pak pár vět, ve kterých si musí najít smysl každý z vás. Já to vzdal.
Na týchž místech se rovněž dočtete o žánrovém záběru, který sleduje osu garage - crossover - devadesátkové "nu" prvky - obdiv současného progesu. To cituju. Co si pod tím představit? Vezměme to postupně.
// garage
Obecné označení nízkonákladových produkcí anebo produkcí, které se tak tváří. Syrovost, neučesanost, spontánnost a v srdci punk. V případě Edmond Wells nacházím paralelu snad jen v případě zvuku, který vznikal v mně neznámém prostředí "ateliéru 3mosquitos" pod dohledem Hugo Trkala, a který mi bohužel vůbec nesedí. Je ostrý jak právě uvařené jídlo – všechny chutě vedle sebe, nespojené, bez souladu, bijící jedna do druhé. V tomto případě navíc se zbytečně vytaženou kytarou a ve velmi plochém provedení, v němž nezbylo ani kousek místa pro dynamiku. Přátelit se nebudeme.
// crossover + "nu" prvky
Vliv rocku devadesátých let je v produkci Edmond Wells cítit hodně, i když hledat konkrétní spojitosti s crossoverem (jako Faith No More fakt nezní) nebo s nu-metalem (nenajdete ani KoRn, ani Limp Bizkit či něco podobného) nejde. Zatímco u prvního EP byla hodně cítit scéna Seattlu (Silhouette), tentokrát jde spíše o nijak nevyčnívající odkazy rocku zmíněné doby. V Burning Daylight a částečně v All Theory, No Action je citována kytara At The Drive-In, místy mám pocity jak při poslechu odlehčenějších Taproot nebo o elektroniku osekaných Spineshank, ale jinak jsou to spíš náznaky a cosi jako duch doby. Proč ne, o nic originálního sice nejde, ale uchopení je řemeslně v naprosté pohodě.
// současný proges
Pokud se mi na Edmond Wells něco líbí, tak snaha neskládat jen písničky jakože písničky. Snaha skládat složitěji, znít hravěji, nesklouzávat k jednoduchým formulkám. Nehledejte v tom Wilsona, ale spíš australské Karnivool, i když tím samozřejmě nesrovnávám (k tomu mají Edmond Wells ještě pořádný kus cesty), ale ukazuju možný směr úvah. Dobrým dojmům napomáhá i variabilita zpěvů (vč. mluvené pasáže v poseldním songu) a větší důraz na rytmiku, která se na mnoha místech projevuje se zdravým sebevědomím a skladbám dodává skvělou energii. Obdobně pozitivně lze nahlížet i na aranžérskou nápaditost a s ní související napětí mezi zklidněnými a vpjatými momenty. Právě díky této kombinaci se album skvěle poslouchá a v podstatě vylučuje myšlenky na nudu. A to je moc dobře.
V celkovém součtu jsem vlastně spokojen a mile překvapen. Rozhodně vám nebudu tvrdit, že se nám tu rodí nová rocková hvězda nebo že z projevu kapely cítím velikost světové úrovně. Edmond Well jsou čeští, doposud se stále hledající a hrany mají nebroušené. Stejně jako by bylo třeba strávit ještě hodně času se zvukem, aby si dosedl a vyhladil, tak obdobně i výraz kapely působí doposud syrovým dojmem rodícího se čehosi. Základ do budoucna je dobrý a čtyři povedené skladby „Ex animo“ představují velmi slušný start, který se nepodaří každému.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní vydání
Vydáno:Březen 2015
Žánr:rock
Jiří Franc ml. - zpěv, kytara
Jiří Franc st. - bicí
Jan Krejčíř - kytara
Libor Novák - basová kytara
1. All Theory, No Action
2. Are You Entertained?
3. Rrazors
4. Burning Daylight
First Aid Kit
Stay Gold
David Pomahač
Neviditelný
Projekt-X
Dehumanizace
Gray Dog
The Deal (EP)
Cales
Return from the Other Side
Fields of Locust
Subtopia
Suicidism
Neural Landscape
Mother Love Bone
Shine (EP)
Baptism
V: The Devil's Fire
Hanging Garden
Neither Moth nor Rust (EP)
Fleshless
Slaves Of The God Machine
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.