|
|
||||||||||
Zřejmě nejvíce podceňované album z dílny britských bojovníků rozhodně není špatné. Jen jeho uhlazené hard rockové kontury inspirované tehdejšími stadiónovými hvězdami Bon Jovi, Whitesnake apod. nemohly zaznamenat u skalních příznivců sebemenší úspěch. To naštěstí albu neupírá jeho kvality a pokud jste tolerantní heavy metalový fandové nebo milovníci výše uvedených veličin, tuto desku vřele doporučuji. Nachází se na ní totiž překvapivě plno melodických písní vedených v klasickém podání hard rocku osmdesátých let.
Potenciální problém barvy hlasu „Biffa“ Byforda, jenž by nemusel být mimo heavy metalové mantinely zcela pevný v kramflecích bere hned v úvodu alba za své. Předělaná hitovka Christophera Crosse „Ride Like to Wind“ nečiní Byfordovi žádné potíže a otevřenému posluchači už vůbec ne. Jak zní originál, to vám nepovím, ale jako rozjezd alba zní cover přesvědčivě. Hned ukazuje kapelu ve světle jejího aktuálního hudebního rozpoložení, které by se dalo zjednodušeně nazvat melodickým rockem místy přecházejícím do oblasti AOR. V další skladbě se už Saxon představují autorsky a opět nezbývá, než přijmout jejich práci s povděkem. Téměř všechny songy se mohou pyšnit silnými refrény, které po několika posleších jen tak z hlavy nevyženete. Můžu jmenovat například baladickou „I Can´t Wait Anymore“, epičtější „S.O.S.“, nebo bouřlivou „Calm Before the Storm“. Klasický rockový ansámbl je podepřen nezanedbatelnou podporou kláves, které např. v refrénu strhující skladby „Song for Emma“ hrají po boku sboru velmi důležitou roli ve vytvoření masivního vyznění melodického motivu. Tak je tomu i v několika dalších skladbách, které tím získávají na potřebné intenzitě. Inu, příspěvek producenta Stephana Galfase nelze přeslechnout, uvědomíte-li si, že v minulosti spolupracoval mimo jiné s interprety jako Meat Loaf, Stryper nebo dokonce Cher. Nicméně určité metalové zajiskření se na albu nachází a to třeba ve šlapavé „For Whom the Bell Tolls“, nebo v závěrečném atomovém varování „Red Alert“, které je zakončeno docela depresivním instrumentálním outrem. Saxon tedy tak úplně nezapomněli na svůj mateřský styl a přidělili mu zde alespoň minoritní pozici letmého nádechu. Úřaduje ale melodický rock a deska zní, jako by ho Saxon hráli odnepaměti.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:EMI Music
Vydáno:Červen 1988
Žánr:hard rock
Biff Byford - zpěv
Nigel Durham - bicí
Paul Johnson - baskytara
Graham Oliver - kytary
Paul Quinn - kytary
1. Ride Like the Wind (Christopher Cross cover)
2. Where the Lightning Strikes
3. I Can't Wait Anymore
4. Calm Before the Storm
5. S.O.S.
6. Song for Emma
7. For Whom the Bell Tolls
8. We Are Strong
9. Jericho Siren
10. Red Alert
Saxon
Carpe Diem
Saxon
Dogs Of War
Saxon
Sacrifice
Saxon v Brně
10.6.13, Klub Fléda, Brno
Cemetary
Last Confessions
Disillusion
The Liberation
Unisonic
Unisonic
Chthe'ilist
Le Dernier Crépuscule
Månegarm
Månegarm
Nightbringer
Ego Dominus Tuus
Khold
Hundre Ar Gammal
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.