|
|
||||||||||
Sodom dští svoji pravdu s germánskou razancí a buldočí neúprosnou silou v pravidelné tříleté kadenci. Decision Day se nijak razantně nevymyká z rámce tvorby souboru a spadá spíše ke klasičtějším, hitovějším výtvorům. Skladbám nechybí dominující úderný ničivý nesmlouvavý rytmus, který hrne hromady nebohých před sebou bez jediného zakuckání hnacího agregátu. Celek však ideálně nedopadnul. Tu a tam se dostaneme na stadión k lacinému halekání (Tom by na fotbale neměl trávit tolik času), ale dostavují se i mírné úkroky od hlavního ničivého toku. Na poměry u Sodom jsou pojmenovatelné jako experimentální. Co si budeme povídat, jsou to momenty, kdy každá klasická thrasmetalová družina začne být zajímavá, navíc podaří-li se tyto prvky umně přivlastnit a zastavět do páchnoucí staré formy. Souboru stále neschází potřebný entuziasmus, nápady a žár. Ingredience, které by Metallica na svém Hardwired… potřebovala v kvantech.
Tomova družina nikoho od prvních taktů neděsí a vypráví klidně svůj nezničitelný kolovrátek. Jízda do pekla jako odhodlaný marš, ze kterého se neuhýbá až na jedovaté stadionové popěvky, při nichž rytmika akumuluje potřebnou energii na následné ničení. Odhodlání a germánská neústupnost se tu kropí nadhledem a melodiemi, aby dorostla do svébytného podání matadorů, kteří nehodlají ustupovat z kovem dlážděných linií. Mnoho letitých souborů uhýbá k rocku nebo se kloní ikoně Lemmymu. Ne tak Sodom. Ti jeho odkaz pečlivě cizelují a pokovovávají do vlastních květnatých ryteckých útvarů. Rytmika zatlouká pochybovače a Bernemann povznáší poslech v kvantech melodických vyhrávek k vysokému zážitku. Nejsou tak nablyštění nebo nasraní jako mládí v garáži. Staví na propracovanosti a schopnostech promlouvat jedovatě po svém, nikoliv jen recitovat jako nedávná retro thrashmetalová vlna, což činí ze Sodom opravdové strážce stylu.
V první polovině alba se nachází mapa stadiónových skladeb, které bych rád nazval pop thrash metal. Zde se snoubí původní ryzí prvky Sodom a čpící smrad bratrů Kreator a na mé poměry laciné popěvky. Příkladně u Caliguly se mi už skladba vcelku protiví. Na Sodom plytké a řekl bych až příliš podbízivé. Naštěstí se z průšvihu pánové dokáží vyhrabat právě díky své neúprosnosti a razanci, kterou do vínku skladbám přihazují vždy téměř včas. Nicméně čas je u třech až čtyřech písní ztracen a kvalita celku klesá. Grál současné tvorby pánové nacházejí řekněme u střednětempých promyšlených skladeb. Na houpavé jedovatě linoucí se melodie nabíjejí černé patrony za doprovodu blackových litanií. Díky sirnému zápachu se Sodom dostávají do hry v rovině zajímavosti. Hudba tak přináší patřičný hnusný neodolatelný poslech. Sodom se setkávají s nejedněmi matadory black metalu, do nichž montují svoji thrashmetalovou pravdu. A jakou! Toto se povedlo!
Po získání mé trvalé důvěry už Sodom pokračují v hlubokotažných rytmech, k dobru házejí melodie tahané ze samotného pekla a svým způsobem předkládají jednu hymnu za druhou. Sodom umějí kdykoliv vytáhnout zapamatovatelný refrén a nacpat ho do každé ze skladeb. Ale i extrémněji založení posluchači si přijdou na své. Vláčen za límec se kochám připravenými lahůdkami. Patriot Tom se kompozičně rozparádil a na thrash punkový odzemek nasune špinavý black a ze všeho vycouvá s akustickou kytarou. Slepenec? Dámy a pánové a jak náramný a mnohabarevný! A proč si neposlat pozdravy Slayer a Kreator a následně se neodpálit kytarovým sólem do nebe? Myslíte, že blázním? Ne, to jen Sodom mají kompoziční extázi, které se nemohu nabažit, byť slabé články mi nedovolují provolávat sláva. Škoda.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Steamhammer
Vydáno:Srpen 2016
Žánr:thrash metal
Tom Angelripper – baskytara, zpěv
Bernemann - kytara
Makka - bicí
1. In Retribution
2. Rolling Thunder
3. Decision Day
4. Caligula
5. Who Is God?
6. Strange Lost World
7. Vaginal Born Evil
8. Belligerence
9. Blood Lions
10. Sacred Warpath
11. Refused to Die
Sodom
Genesis XIX
In The Woods...
Diversum
Al-Namrood
Diaji Al Joor
Funeral Mist
Hekatomb
The Ocean
Phanerozoic II: Mesozoic | Cenozoic
Thy Darkened Shade / Mortuus / Abigor / Nightbringer
Abigor / Nightbringer / Thy Darkened Shade / Mortuus (Split)
Of Pale Sunset
Of Pale Sunset
Semargl
Satanic Pop Metal
Bad Shot
Promised Land
Linkin Park
The Hunting Party
XIII. Století
Amulet
Finská kapela Vorna, hrající melodický metal na pomezí pagan / black / folk, vydá v dubnu na Lifeforce Records svou čtvrtou řadovku Aamunkoi, z níž si...
25.1.2023Z nadcházejícího alba Apocalypse finských klasiků žánru Rotten Sound byl zveřejněn singl a videoklip v jednom, skladba Suburban Bliss. K dispozici ZDE...
25.1.2023Festival Muziq bude novou hudební akcí na domácí scéně, která si klade za cíl zvýšit povědomí o nových, progresivních a zajímavých projektech, kapelác...
24.1.2023Letošní soupiska již šestého ročníku Husman Festu hlásí hotovo. 15. července se tak v Tachově na jednom pódiu prostřídají Depresy, Pandemia, Scabbard,...
22.1.2023Na 3. března je naplánováno (pouze digitální) vydání best of alba Kekal. Jeho název zní Eternitarian a na ploše 3 hodin čekejme 31 skladeb coby průřez...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.