Storm{O}  - Ere

Storm{O} Ere

Jirka D.2.2.2018
Zdroj: mp3 // promo od agentury CZ! Promotions
Posloucháno na: PC // Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm
VERDIKT: Nekompromisní vlna chaotického hardcoru, nasazení a uvěřitelnosti na ploše akorátní půlhodinky. Italští Storm{O} na svém druhém LP trefují do černého.

Tahle italská kapela se na scéně pohybuje už pěknou řádku let (slovy třináct), ale až do dnešního dne měla za sebou pouze jednu dlouhohrající desku z roku 2014. K tomu jedno EP, jeden sedmipalec a pak účast na tributu Nerorgasmo. Není toho mnoho, ale kdo z vás znáte Storm{O}, víte, že mnohem rychleji hrají, než vydávají nový materiál. A nemusí to být nutně špatně.

Strom(o)

Asi by stálo v úvodu téhle krátké recenze přiblížit žánr, který tahle čtveřice vyznává, protože ať už se to někomu líbí či ne, jde o poměrně čistou žánrovou kapelu a příznivci takových Converge (kterým mimochodem předskakovali) by si mohli přijít na své. Základy jsou jasně položené v rychlém hardcoru, rytmicky rozsekaném na nudle, bez melodické složky, s překotně až chaoticky zahranými bicími, mnoha breaky a freneticky odeřvaným vokálem. Pokud vás polovina přestala číst, je to vaše škoda.

Deska Ere je rychlá. Celkem třináct skladeb se vměstnalo do 29 minut a vydělit si to můžete každý sám. Deska Ere je taky celkem splývající a bude to chtít 29 minut krát hodně poslechů, aby jeden začal prohlížet skrz nepřístupnou a nepřehlednou clonu bubenicko-vokálně-kytarového hluku. Deska Ere je jedním slovem chaos, zdánlivě nikým neřízený a nekoordinovaný, nenabízející žádná záchytná místa, ale pouze dvě východiska - utéct, nebo se přidat a propotit všechno na sobě. Nebudu si lhát sám sobě do kapsy a klidě si přiznám, že Storm{O} budou mnohem silnější na pódiu a ... a možná to ví, a proto tuhle desku nahráli živě. A taky budou silnější pro toho, kdo umí italsky, protože vokál hraje jednu z hlavních rolí. Překvapivě, haha.

Kromě nepolevujícího tempa a všudypřítomného chaosu s nějakým dobře maskovaným vnitřním řádem Storm{O} překvapují jen několika málo dalšími drobnosti. Pro někoho možná hodně hrubou baskytarou, která v některých skladbách vystupuje hodně do popředí. Pro dalšího pak několika málo místy, kdy už tak šílené tempo na pár vteřin ještě pozvednou a vydají ze sebe maximum, které už nikdo nečekal. Jedno takové v podobě celého songu je samozřejmě Stasi, největší ultra-chaos na albu, hardcorový extrém a totálně nepřehledná směsice.

Jinak dobrý, Ere je prostě deska na pohodu, s pěkným obalem a pro chvíle vypínání hlavy, které na člověka občas padnou, ať chce nebo nechce. Kdo ji nevypne, dostane do ní ránu.