|
|
||||||||||
Je tu rok 2016 a neposeda Rémi Gallego je zpátky s novou, v celku již třetí, řadovou deskou. Pro mnohé naprosto nesnesitelný skokan ze stylu do stylu, elektronický experimentátor na hranici žánrů a především totálně syntetický skřet bušící do toho s energií jeho mladé generace. Jenomže tento mládenec si už od doby Polymorfního kódu stačil osahat elektrickou kytaru a přestal být „jen“ uctívačem přefiltrovaných rytmů. Jeho deska začala být překvapivá, a ačkoli stále mixuje exploze blast beatů s techno rytmy, začíná se to podobat něčemu, nad čím má jeho tvůrce kontrolu.
Rémi je neposeda. Poslechněte si hodně osolenou skladbu Pointers a počítejte si na prstech, kolik rytmů se v ní vystřídá. Po minutě a půl to utne, přehodí pásku a nastartuje grindový chlív blast beatů, aby se o dvě minuty dál rozhodl zahodit vše krom jeho klasického „pípání“ a jede v rytmech psytrance. Je to magor, o tom žádná. A že si ke spolupráci vybral magora číslo dvě, jímž je Igorrr (vzal si do parády kooperaci ve skladbě deadlock), to snad už ani nemůže překvapit. Brute Force svádí k pekelnému tanci, který je na hranici vkusu i nevkusu. Všechno se sem hodí a nic nebylo vyhozeno, stejně jako na první desce…
Brute Force je každopádně dalším utvrzením se v tom, že Rémi ví, co dělá, má svůj zvuk a nehodlá na svých kejklích cokoli měnit. Však upřímně, byl by blbej. Styl The Algorithm je rozpoznatelný na sto honů a Rémi ty kompozice postupně doladil hodně dobře. Lidem, kterým Rémiho hudba vadí, nesnesou šílenou směs stylů a přemíru elektra, které do toho pere. Člověku, kterému tohle nevadí a díky tomu si získá nadhled a možnost posouzení nad celkovým dílem jako takovým, z toho vyvstane velice vynalézavá a chytlavá deska. Rémi netvoří „styl metalu budoucnosti“, on je totiž vlastně hodně často docela retro (jede v dubu, psytranceu a v oldschool rytmech, jaké tady byly před nějakými deseti a více lety). Nesnaží se o zasněný „progressive metal“ na pomezí Nightwish / trance vložek / industrial Pain vyznění jako mnozí „moderní a současní“ (viz. poslední deska Neurotech). Rémi jede částečně v djentu, mastí to v Meshuggah opojení, je o rytmech (které jsou alfa-omega jeho vrstev) a změnil label – opustil výhradně djent metalový label Basic rec. a vrhl se do náručí jemu lépe sedícího FiXT Music. Ten má v portfoliu elektro rarachy Celldweller / Blue Stahli nebo samotného Skrillexe.
V roce 2016 to Rémi mastí obklopen masivní účastí elektroniky s už mnohdy nulovou porcí metalu, každou skladbou blížící se někomu jinému a střílící jinam. Přitom si v bonusu desky střihne extrémní verzi Trojans, nakopnuté blast beaty grindové třískanice. To asi, že nezapomněl z čeho že to nedávno vylezl. Nadále je to pan hudebník, který si vytahuje talenty od škopků djentových kapel, co mu dělají na bicích samplech a naživo mlátí (např. Mike Malyan z Monuments). Nadále zní retro/chiptune jako na Octopus4 (2014) a prostě si hraje. Ačkoli to na novince s živou kytarou rozbalí až ve druhé Floating Point, stojí to za to, Rémi ale prozatím šetří, jak může a už pár sekund po kytarové lince seká rytmy jinam a maká na vybudování nového masivního celku. Jeho už nepředěláte. Negativní pocity u mě vždy převažují tak na první dva-tři poslechy, kdy se ztrácím v návalu změn a množství nápadů koncentrovaných do každé sekundy produkce. Časem to ale mozek přebere a začne to vyskakovat. A pak už je to jízda.
Dovolím si zkritizovat maximálně to samé, co u jeho předchozích desek – paradoxně je to totiž i to, co na něm posluchače fascinuje a baví. Je to neposeda natolik veliký, že by mohl ubrat v kontrastech a udělat něco, co nebude barvité v každé sekundě jinak. I nadále to občas zní jako slepenec několika chytlavých pasáží slepených dohromady v jednu skladbu, ten pocit bohužel přetrvává a Rémi nepolevuje. Za kladnou věc považuji větší zkušenost tvořit hlukové stěny řevu elektroniky a beatů, což když se spojí v mohutnou salvu, stojí to za to. Skladby desku od desky působí kompaktněji, ale dá to práci všechno si to „sepnout“ dohromady.
Brute Force je opět skládačkou jásavých barev, core nátěrů a elektronických rytmů, jaká nemá obdoby a je na každém, zda to prostě a jednoduše ukočíruje. Mě nedělá sebemenší problémy ani jedna deska, protože jsem elektronicky orientovaný posluchač, co je zvyklý na –téměř- cokoli v kombinacích s elektronikou. Oceňuji prostý fakt, že na rozdíl od dnešní snahy mladých kapel znít nadčasově / moderně / elektronicky, to Rémimu dokonale funguje. Není to mix snesitelný pro každého, ale mnohé mu upřít nelze. V době, kdy si lecjaká zábavovka dá pod jméno „electronic“ nebo „symphonic“ případně „techno“ a zahrají pár linek na klávesy je produkce Rémiho lekcí, jak se to dělá na špičkové úrovni. A za jeho poslední desku jsem fakt rád, dospívá nám a je cítit, že udělá ještě velké věci.
Tedy až se zklidní.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:FiXT Music
Vydáno:Duben 2016
Žánr:electronic/djent
Rémi Gallego - syntetizér, sequencér, kytara, mix, programování, produkce
hosté:
Igorrr - kompozice skladby "deadlock"
1. boot
2. floating point
3. pointers
4. brute force
5. userspace
6. shellcode
7. hex
8. deadlock
9. rootkit
10. trojans / hard mode
The Algorithm
The Polymorphic Code
Frontier Guards
Interface
Spineshank
Anger Denial Acceptance
Amantra
As It Should Have Been
Semai / Togleraq
Between Two Worlds
Ulvtharm
7 Uthras
Eight Of Spades
Ten Years of Fucking Rock N Roll
The Konsortium
The Konsortium
Kjeld
Skym
The Mad Trist
Animals & Acrobats
Soilwork
The Ride Majestic
Deathmetalová mašina Demonical zveřejnila video a dvouskladbový singl se skladbou Välkommen Undergång (Live), který se objevil na všech streamovacích ...
4.2.2025Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.