|
|
||||||||||
Je tu rok 2016 a neposeda Rémi Gallego je zpátky s novou, v celku již třetí, řadovou deskou. Pro mnohé naprosto nesnesitelný skokan ze stylu do stylu, elektronický experimentátor na hranici žánrů a především totálně syntetický skřet bušící do toho s energií jeho mladé generace. Jenomže tento mládenec si už od doby Polymorfního kódu stačil osahat elektrickou kytaru a přestal být „jen“ uctívačem přefiltrovaných rytmů. Jeho deska začala být překvapivá, a ačkoli stále mixuje exploze blast beatů s techno rytmy, začíná se to podobat něčemu, nad čím má jeho tvůrce kontrolu.
Rémi je neposeda. Poslechněte si hodně osolenou skladbu Pointers a počítejte si na prstech, kolik rytmů se v ní vystřídá. Po minutě a půl to utne, přehodí pásku a nastartuje grindový chlív blast beatů, aby se o dvě minuty dál rozhodl zahodit vše krom jeho klasického „pípání“ a jede v rytmech psytrance. Je to magor, o tom žádná. A že si ke spolupráci vybral magora číslo dvě, jímž je Igorrr (vzal si do parády kooperaci ve skladbě deadlock), to snad už ani nemůže překvapit. Brute Force svádí k pekelnému tanci, který je na hranici vkusu i nevkusu. Všechno se sem hodí a nic nebylo vyhozeno, stejně jako na první desce…
Brute Force je každopádně dalším utvrzením se v tom, že Rémi ví, co dělá, má svůj zvuk a nehodlá na svých kejklích cokoli měnit. Však upřímně, byl by blbej. Styl The Algorithm je rozpoznatelný na sto honů a Rémi ty kompozice postupně doladil hodně dobře. Lidem, kterým Rémiho hudba vadí, nesnesou šílenou směs stylů a přemíru elektra, které do toho pere. Člověku, kterému tohle nevadí a díky tomu si získá nadhled a možnost posouzení nad celkovým dílem jako takovým, z toho vyvstane velice vynalézavá a chytlavá deska. Rémi netvoří „styl metalu budoucnosti“, on je totiž vlastně hodně často docela retro (jede v dubu, psytranceu a v oldschool rytmech, jaké tady byly před nějakými deseti a více lety). Nesnaží se o zasněný „progressive metal“ na pomezí Nightwish / trance vložek / industrial Pain vyznění jako mnozí „moderní a současní“ (viz. poslední deska Neurotech). Rémi jede částečně v djentu, mastí to v Meshuggah opojení, je o rytmech (které jsou alfa-omega jeho vrstev) a změnil label – opustil výhradně djent metalový label Basic rec. a vrhl se do náručí jemu lépe sedícího FiXT Music. Ten má v portfoliu elektro rarachy Celldweller / Blue Stahli nebo samotného Skrillexe.
V roce 2016 to Rémi mastí obklopen masivní účastí elektroniky s už mnohdy nulovou porcí metalu, každou skladbou blížící se někomu jinému a střílící jinam. Přitom si v bonusu desky střihne extrémní verzi Trojans, nakopnuté blast beaty grindové třískanice. To asi, že nezapomněl z čeho že to nedávno vylezl. Nadále je to pan hudebník, který si vytahuje talenty od škopků djentových kapel, co mu dělají na bicích samplech a naživo mlátí (např. Mike Malyan z Monuments). Nadále zní retro/chiptune jako na Octopus4 (2014) a prostě si hraje. Ačkoli to na novince s živou kytarou rozbalí až ve druhé Floating Point, stojí to za to, Rémi ale prozatím šetří, jak může a už pár sekund po kytarové lince seká rytmy jinam a maká na vybudování nového masivního celku. Jeho už nepředěláte. Negativní pocity u mě vždy převažují tak na první dva-tři poslechy, kdy se ztrácím v návalu změn a množství nápadů koncentrovaných do každé sekundy produkce. Časem to ale mozek přebere a začne to vyskakovat. A pak už je to jízda.
Dovolím si zkritizovat maximálně to samé, co u jeho předchozích desek – paradoxně je to totiž i to, co na něm posluchače fascinuje a baví. Je to neposeda natolik veliký, že by mohl ubrat v kontrastech a udělat něco, co nebude barvité v každé sekundě jinak. I nadále to občas zní jako slepenec několika chytlavých pasáží slepených dohromady v jednu skladbu, ten pocit bohužel přetrvává a Rémi nepolevuje. Za kladnou věc považuji větší zkušenost tvořit hlukové stěny řevu elektroniky a beatů, což když se spojí v mohutnou salvu, stojí to za to. Skladby desku od desky působí kompaktněji, ale dá to práci všechno si to „sepnout“ dohromady.
Brute Force je opět skládačkou jásavých barev, core nátěrů a elektronických rytmů, jaká nemá obdoby a je na každém, zda to prostě a jednoduše ukočíruje. Mě nedělá sebemenší problémy ani jedna deska, protože jsem elektronicky orientovaný posluchač, co je zvyklý na –téměř- cokoli v kombinacích s elektronikou. Oceňuji prostý fakt, že na rozdíl od dnešní snahy mladých kapel znít nadčasově / moderně / elektronicky, to Rémimu dokonale funguje. Není to mix snesitelný pro každého, ale mnohé mu upřít nelze. V době, kdy si lecjaká zábavovka dá pod jméno „electronic“ nebo „symphonic“ případně „techno“ a zahrají pár linek na klávesy je produkce Rémiho lekcí, jak se to dělá na špičkové úrovni. A za jeho poslední desku jsem fakt rád, dospívá nám a je cítit, že udělá ještě velké věci.
Tedy až se zklidní.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:FiXT Music
Vydáno:Duben 2016
Žánr:electronic/djent
Rémi Gallego - syntetizér, sequencér, kytara, mix, programování, produkce
hosté:
Igorrr - kompozice skladby "deadlock"
1. boot
2. floating point
3. pointers
4. brute force
5. userspace
6. shellcode
7. hex
8. deadlock
9. rootkit
10. trojans / hard mode
The Algorithm
The Polymorphic Code
Coheed and Cambria
The Afterman: Descension
Barricade
Resistance
Blackfield
IV
Altar Of Plagues
White Tomb
Nadragea
Adat
Major Parkinson
Blackbox
Crematory
Monument
Root
Hell Symphony
Vaura
The Missing
Puissance
Grace Of God
Po sedmi letech o sobě dávají vědět s novým albem chebští Esazlesa. Osm skladeb na desce Dokud vím, co mám vyšlo v pátek 13. září na Indies Scope, kde...
12.9.2024Na lebelu Dead Maggoty Productions vychází bilanční kazetový komplet Forgotten Silence nazvaný Arte-faktum-XXX, který obsahuje materiál ze všech šesti...
12.9.20245. října se ve Žďáru nad Sázavou v klubu Hanuman (znáte jako Batyskaf) odehraje 21. ročník oslavy extrémní hudby Krátký, rychlý a hlasitý, který se po...
10.9.202421. září se v plzeňském klubu Parlament odehraje společný koncert německých Infestus a domácích Mallephyr. Zahraniční hosté přivezou svou novou desku ...
9.9.2024Poslední nahrávka Skylor od Dying Passion doputovala do černých oběžných drážek. Detaily ohledně edice vydané pod patronací Magick Disk Musick čtěte n...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.