|
|
||||||||||

The Wood Brothers jsem začal poslouchat s minulou deskou a pokud bych měl jejich muziku nějak začlenit do kontextu našeho webu, řeknu jedno slovo - kořeny. Bavíme-li se tu o rocku, grunge, výjimečně punku a ve výsledku i metalu, je občas celkem osvěžující vrátit se zpátky proti proudu času úplně na začátek. A tím myslím ještě před The Beatles a Rolling Stones, k americkému rythm and blues a stejně jako v případě této kapely k country and western.
Jenže mluvit v kontextu této kapely čistě o country by bylo nespravedlivě zkratkovité a hlavně zavádějící. The Wood Brothers jednak nenáleží k čistému country, už vůbec ne k současným interpretům tzv. alternativního country, kteří hledají odezvu především u fanoušků s fasádou intelektuála, a pak je jejich muzika mnohem bohatší, pestřejší a co do množství odstínů a vůní nijak ohraničovaná. Najdete v ní vlivy folku, pohodu pravého amerického blues, snad trochu bluegrass a world music, možná i jazzu, ale především poctivého písničkářství, ze kterého cítíte život a jeho neopakovatelné příběhy.

Za tím vším hledejte Olivera Wooda, který zvolil cestu R&B a country kapel a koncertů a života v Atlantě, jeho bratra Chrise Wooda, který propadl jazzu a New Yorku, a nakonec i Jano Rixe, který se coby zdatný multiinstrumentalista připojil ke kapele nejpozději. Tři hudební a výrazně profilované naturely by mohly znamenat tři různé přístupy a neustálý oheň na střeše, ale v tomto případě se podařilo různé dílky skládačky pospojovat, jak jen nejlíp to jen šlo. Výsledek? Muzika schopná pronikat žánrovými hranicemi, oslovovat fanoušky napříč hudebním spektrem a první velký úspěch právě s deskou The Muse (2013).
Deska nová přináší jednak změnu vydavatele, ale hlavně potom citelné sebevědomí, znatelné hned od první skladby, našlápnuté Singin‘ to Strangers. Kapela se v rámci desky opět zcela přirozeně pohybuje mezi rytmicky svižnějšími skladbami na straně jedné (třeba Snake Eyes) a bluesovými baladami s výborným kontrabasovým přednesem na straně druhé (Never and Always či Two Places). Současná síla a pozice tohoto tria ale není zřejmá jen ze skladatelské lehkosti a uvěřitelnosti jejich písní, ale třeba i v neskromné plejádě vynikajících hostujících muzikantů. Úžasně pestrá dechová sekce, kytara, zpěvy - toto všechno se daří skvěle kočírovat, zakomponovat do desky, posunout výraz alba k bohatosti a komplexnosti, a zároveň neztratit pocit komorní a lidsky příjemné atmosféry.
Historii kapely a první desky neznám, takže srovnávat nemůžu. I tak se ale neubráním pocitu, že současní The Wood Brothers jsou silní a dost možná nejsilnější. The Muse byla (je) výborná nahrávka a v mnoha ohledech ji mám raději než album nové, ale ani to mi nepřebije dojem, že tahle kapela stoupá, věří si a deskou Paradise se prezentuje ve výtečné formě a bezvadné pohodě. Z desky je cítit lehkost a hravost, která současně neslevuje z náročnosti muzikantské a ve výsledku i fanouškovské. A tak se mi to líbí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Honey Jar
Vydáno:Říjen 2015
Žánr:country / folk / blues
Chris Wood - basa, zpěv, harmonika
Oliver Wood - kytara, zpěv
Jano Rix - bicí, zpěv, shuitar, perkuse, klávesy
hosté:
Derek Trucks - kytara (3)
Susan Tedeschi - zpěv (3)
Ann McCrary - doprovodný zpěv (10)
Regina McCrary - doprovodný zpěv (10), tamburína (4)
Matt Glassmeyer - tenor a baryton saxofon, buzzaphone, tuba, klarinet (3, 4, 5, 6, 7, 8)
Brian Drye - trombón, eufonium (3, 4, 5, 6, 7, 8)
Kieran Michael Engel Wood - trombón (7)
1. Singin' To Strangers
2. American Heartache
3. Never And Always
4. Snake Eyes
5. Two Places
6. Heartbreak Lullaby
7. Without Desire
8. Raindrop
9. Touch Of Your Hand
10. River Of Sin

Imperial Triumphant
Goldstar

Ministry
Moral Hygiene

Unto Others
Never, Neverland

No Man's Valley
Outside The Dream

Kwade Droes
Met onoprechte deelneming

XIII. Století
Vendetta

Leprous
Aphelion

The Nest
Her True Nature

Fight
War Of Words

Chris Cornell
No One Sings Like You Anymore, Vol. 1

Semai
136199
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.