|
|
||||||||||
Německé pětici bylo dáno vystoupit z průměrnosti a když ne přímo zazářit, tak zaujmout určitě. Koho, jak a nakolik je to, oč tu běží. Na jedné straně není co řešit, pořád ten stejný instrumentální rock se vším, co k němu patří, a to včetně bolavých míst (čti stereotypů). Na straně druhé je třeba uznat, že už na pár let starém debutu A Long Lost Silence (2018) byla slyšet chuť pracovat s vlivy odjinud, což nyní vyústilo v zajímavé aranže.
Nahrávka je zahalena do fluidního zvukového hávu a dobré rozložení nástrojů v mixu spolu s citlivou produkcí zaručují osvěžující poslechový zážitek. Uslyšíte basu drnčet, hajtku syčet i přesně artikulující kytary. Tvrdším partiím by neškodila trocha průraznosti navrch, jejíž nedostatek tu vyvažuje gradace. Energie určitě neschází poslední Even In The Darkest Place… s největší koncentrací hlasitosti a zkreslených kytar. Při poslechu celého jedenáctera skladeb, které si mimochodem žádá plnou hodinu vašeho času, budete narážet nejen na originální nápady, ale i kreativní práci s odkazem mnoha spřízněných kapel, jmenujme třeba This Will Destroy You nebo Maserati.
Baskytarista Andreas Richau nabourává ve třech skladbách jednotvárnost typickou pro instrumentální post-rockové kapely svým vokálem. Nejlépe asi v sedmé Elpis a deváté Be Brave, Fragile Heart. Jako třešinka na dortu je hostující cello v páté Dark Clouds Behind, Bright Skies Ahead a desáté skladbě Appearance Of Earth, které má na svědomí Akito Goto. Nechybí ani práce se samply a všudypřítomný klávesový opar.
Napsat dobré post-rockové album, které nenudí od první minuty, je těžší úkol, než by se na první dobrou mohlo zdát. Podle promo materiálů se kapela cítí být na stejné vlně jako Russian Circles a Sigur Rós, což celkem dobře ilustruje rozdíl mezi subjektivním pocitem a objektivní skutečností, která má blíže ke God Is An Astronaut bez energie nebo Explosions In The Sky ochuzených o originalitu. Je třeba tlumit nepřiměřená očekávání a na rovinu si říct, že druhá studiová deska For What May I Hope? For What Must We Hope? je vkusně napsané a dobře instrumentálně i technicky zvládnuté dílo. Tím to zřejmě také končí. Na příští setkání bych prosil ještě více té osobitosti a energie.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Napalm Records
Vydáno:Prosinec 2021
Žánr:Post-rock
Jan Lüftner - bicí
David Christmann - kytara
Markus Dold - kytara
Jonas Obermüller - klávesy
Andreas Richau - baskytara, zpěv
Host:
Akito Goto - cello
1. ...The Storm Will Set The Sails
2. Within The Tides
3. Magnolia
4. Like The Earth Orbits Sun
5. Dark Clouds Behind, Bright Skies Ahead
6. Refugium
7. Elpis
8. Fear Keeps Pace With Hope
9. Be Brave, Fragile Heart
10. Appearance Of Earth
11. Even In The Darkest Place...
Sólstafir
Endless Twilight of Codependent Love
Wolves in the Throne Room
Celestite
Playgrounded
The Death of Death
Sargeist
Unbound
Therion
Leviathan
Spreading Dread
Sanatorium
Anthrax
For All Kings
Monads
IVIIV
Aura Noir
Aura Noire
Dead Melodies / Zenjungle
Anthropocene
Guano Apes
Bel Air
Crippled Black Phoenix prostřednictvím svého vydavatele zveřejnili další song z chystané desky Banefyre, a to skladbu s názvem Bonefire. Zájemci slyšt...
9.8.2022Brněnská kapela Ybca zveřejnila druhý videoklip náležící desce Voholte je!!!, a to ke skladbě Čórkaři ze štatlu - vizte ZDE. Pokud jde o věci příští, ...
8.8.2022V rámci v titulce uvedeného tour představí svou novou muziku kapely Vanguard (CZ, modern death metal) a April Weeps (SK, melodic gothic metal), rozpis...
8.8.2022Nová deska Heiden pojmenovaná jako Andzjel vyjde 11. listopadu 2022 na labelu Magick Disk Musick, a to jako CD v provedení super jewel case, jako čern...
4.8.2022Ve dnech 19. a 20. srpna proběhne v areálu Výstaviště Zahrady Čech v Litoměřicích 10. ročník festivalu Death Coffee Party, který jako hlavní tahouny n...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.