|
|
||||||||||
Ačkoliv se členové kapely na scéně už nějaký ten rok pohybují a mají za sebou různá angažmá, floridská čtveřice Wharflurch patří mezi nová jména. Do pohybu se dala teprve v roce 2019 a Psychedelic Realms Ov Hell je završením první kapitoly existence a prvním velkým albem kapely. Stylově Wharflurch čerpají ze zhoubných deathmetalových zátok, kterým zdatně sekunduje pomalé doomové tempo, plus řada psychedelických a taky syntetických momentů. Takový houbičkově bažinatý death metal, který jde docela věrně zasadit do husté floridské zeleně. Podporující halucinace a přenos někam mimo naši planetu, za což mohou časté sci-fi futuristické klávesy.
Kapela složila krátký, hutný a variabilní materiál, který zní ztrouchnivěle i technicky zajímavě. Debut s dráždivě barevným obalem a ještě dráždivějším vybarvením své bandcampové stránky. Ve společnosti Wharflurch se rozhýbou nepříliš oblíbení obyvatelé bažin a zrovna tak ti, kteří žijí v našich představách a nemají pozemskou úroveň. Pak je to hotové vizuální dopuštění vyvěrající ze spleti hustých riffů prasáckého death/doomu, kde mají smrt i atmosféra stejnou hodnotu.
Ale není to jen pomalé tempo, co rozráží stojaté vody bažinatých zátok. Wharflurch se nebojí přiložit pod kotel a občas jejich hudba výrazně zrychlí. Není tedy pravidlem, že se jen topíme v iluzích a těžce se nám dýchá. Je to o kombinaci a proměnách, o tom jak vytáhnout z nastaveného soundu maximum. Aby se kapela hrdě zařadila mezi surovce, kteří nemají klapky na očích. Kteří na hutný základ natírají různé další kreativní malůvky.
Stylově se Wharflurch pohybují na podobných stezkách jako nedávno recenzovaní Worm (u kterých je znát silnější fascinace kultem Disembowelment), blízko jsou Mortiferum, nebo další veličina Autopsy. Wharflurch si ale ve skutečnosti hledí sami sebe a zvou nás na zhoubný psychedelický vandr v místech, kde je třeba si hlídat záda. Navíc, když někde na konci té zelené džungle nejspíš stojí vesmírná loď připravená vzít nás na úplně jiný trip. Že jste si po cestě nenasbírali slušnou zásobu lysohlávek? No tak to rychle zpátky!
Wharflurch se nebojí experimentovat, to rozhodně. Jejich výraz je symptatický, svěží (víme jak to myslím) a má předpoklady být do budoucna hodně zajímavý. V tomto případě je ale potřeba ještě počkat, co všechno z toho půjde vydolovat. K debutu Psychedelic Realms Ov Hell se stavím s respektem, ale zase to není něco, z čeho bych ležel na lopatkách. Vidím jej spíš jako první odvážný krok, důkaz, že ambice a schopnosti tahle kapela má. Nová deathmetalová krev zpoza oceánu nabírá na síle a taky Wharflurch patří mezi kapely, se kterými se musí počítat.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Gurgling Gore
Vydáno:Září 2021
Žánr:death / doom
John Mamo - zpěv
Myk Colby - kytara, další nástroje
Kur - kytara
Cary Smith - baskytara
Jamie Stewart - vokály (host)
1. Celestial Mycelium
2. Stoned Ape Apocalypse
3. Abandoning Reality
4. Phantasmagorical Fumes
5. Bog Body Boletus
6. Psychedelic Realms ov Hell
Minsk
The Crash and the Draw
Flying Colors
Third Degree
Kino
Picture
Beherit
Engram
Lifelover
Sjukdom
Whiskey Ritual
Kings
Bathsheba
Servus
Myrkur
Mareridt
Månegarm
Månegarm
Funeral Mist
Hekatomb
Gloomy Grim
The Age of Aquarius
V polovině listopadu vyšla druhá deska domácí thrashmetalové kapely 1000bombs, která debutovala deskou Peace Is Dead v roce 2014. Novinka se jmenuje S...
27.11.2023V neděli v Praze zemřel jeden ze stálých členů Killing Joke, kytarista Kevin Walker zvaný Geordie.
27.11.2023Během října vyšlo nové EP domácí deathmetalové kapely Supreme Conception, které obsahuje sice jedinou, ale zato 12-minutovou skladbu The Post-Humanist...
27.11.2023Debutní album Zbojnický tanec bratislavské thrashové kapely Catastrofy vychází v gramodeskové reedici na labelu Papagájův hlasatel. Poslouchat můžete ...
25.11.2023Domácí vydavatelství Dead Maggoty Productions pouští do světa tři nová vydání, čtěte níže:
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.