Witches Of God - The Blood Of Others

Witches Of GodThe Blood Of Others

Bhut11.3.2014
Zdroj: mp3, 320 kbps
VERDIKT: Kombinace kytarové zručnosti ve stylu raných Lynyrd Skynyrd se svěžím feelingem novodobých Mammoth Mammoth. Je to lahůdka a snadno oblíbitelná záležitost.

Občas člověku stačí ke štěstí velmi málo. Občas dokonce postačí se na chvilku zastavit, nebo i vrátit. K mé spokojenosti stačí se například zastavit u alba The Blood Of Others od kapely Witches Of God.

Ten pocit pohody a blaženosti vytváří hudba, která jakoby zamrzla v čase. Jde totiž o přívětivý stoner rock / metal, jenž se kolébá na vlnách rokenrolu. Vkusně protáčí soukolí let šedesátých a ladně proniká až do období devadesátek, přesto se jednotlivé vlivy o sebe netlučou, nýbrž soudržně dýchají v jisté symbióze. Obecně vzato je tahle muzika dosti vzdušná a dýchající z plných plic. Zároveň je schopna vdechnout kus života a především energie. Ty skladby vás jednoduše dostanou, jsou prosté, obyčejné a přitom tolik živé a líbivé.

Kombinace kytarové zručnosti ve stylu raných Lynyrd Skynyrd se svěžím feelingem novodobých Mammoth Mammoth má opravdu mocné kouzlo. Onen stonerový duch žije a jak vidno, čarodějky jej vyvolaly úspěšně. Ony totiž přesně vědí, kdy se co hodí, kdy má co zpomalit a naopak, kdy je potřeba přišlápnout plyn. Tím pádem nalezneme kontrasty jako je třeba First Love vs Chasing Coffins, přičemž prvně jmenovaná hovoří nespoutanou dravostí a druhá se nese v procítěných tónech smyslné balady.

Dominující prvek jsou kytary. Na tomto nástroji je stavěn základ, což je patrné již od prvních vteřin. Člověka při poslechu jímá cosi nepříjemného. Kapela uvádí, že nástroje byly snímány čistě analogovou metodou, o čemž ostatně vypovídá hrubý zvuk. I ten je ovšem obdařen softwarovým presem. Jisté však je, že tato nahrávka ukrývá povedené skladby a velice svižnou práci; je to lahůdka a snadno oblíbitelná záležitost. Směle do ní.