Frontier Guards - Interface

Frontier GuardsInterface

Ruadek4.1.2015
Zdroj: CD / flac, promo od vydavatele
Posloucháno na: FiiO X3 + Koss Porta Pro
VERDIKT: Svým způsobem zajímavá elektrárna z nedalekých industriálních zón, které by neškodilo více výraznějších skladeb a odstínů.

Sice skoro o dva roky později, ale přece jsme se sešli u alba Interface elektrárny Frontier Guards, za kterou stojí zavedená jména - Martin Pavlík (Beamship, H.E.E.L.) a Tomáš Galle (H.E.E.L.). Tato banda už má na světě aktuálně novinkovou desku, takže jen velmi stručně, přesto poctivě a pod drobnohledem.

FG nenabízejí ostrá tempa EBM, v jejichž mohutných kovových rytmech by omotávali posluchače svými vizemi o beznadějné budoucnosti, utopené v samoúčelných válkách. Nehrají ani zpěvnou verzi tohoto stylu, nepřetékají melodiemi nahodile rozhozenými po umaštěné podlaze. Jejich styl hraje více na pocity a atmosféru, plusem jsou nakonec i zajímavě dosazené zpěvy. Pro příznivce tohoto stylu nabízí kapela dostatečné vyžití v nitru jejich syntetických zvuků a rytmů, vše obalené v temnotě, a to řádně kovové a industriální. Postapokalyptická nálada čeří vlny od první do poslední skladby a klukům se daří udržovat pozornost po celou stopáž - z desky mám opět pocit, že je to příjemné vyznání z lásky k nestárnoucímu EBM.

Kritický pohled na tuto desku je složitější, mnoho kapel z této odnože elektroniky nestojí o výrazné posuny do vod neprobádaných či za každou cenu progresivních. Retro styl a udržování sebe samých v jasně daných mantinelech je cestou, která je cílem. Nejinak je tomu i u FG, kteří se neženou k přílišným experimentům a drží se mezi betony s jistotou sobě vlastní. Deska by mohla dobře posloužit jako soundtrack k počítačové hře (1-st person střílečka jakéhokoli druhu). Za sebe bych každopádně přivítal občasně rychlejší rytmy, zapamatovatelnější motivy, více odlišné skladby. Celá deska působí sice jako jednotný celek, nic z ní však nedokáže vybočit.

Zářné momenty spatřuji v pojetí skladeb Dark Age (efekt na vokálech a atmosféra) a poslední Cum Spiro Spero (konečně rychlejší rytmy, které kapele sedí).  FG svým způsobem potěšili, avšak nijak nerozsekávají, pouze udržují svůj standard, což mi stačí víceméně tak z poloviny. Neškodilo by přidat barvitější odnože palety výraziva, možná dostat do hudby elektronické perkuse na vyšším levelu, zkusit do strojové šedi nalít jiný olej. Zatím mi z toho vychází průměrná strojárna, která ale stojí za poslech.