|
|
||||||||||

Tentokrát nehodlám zbytečně dlouho courat kolem horké kaše a rovnou předesílám, že druhý pokus Mira Szabó o lehké rozčísnutí zaplevelené česko-slovenské zahrádky rozhodně má něco do sebe. Prozatím poslední nahrávka tohoto solitéra sice navazuje přesně tam, kde debutové Path zanechalo svůj finální pokřivený otisk, nicméně jistý posun směrem k dospělejším a poutavějším kompozicím Plus Ultra poněkud stydlivě odhaluje již při úvodních, letmých posleších.
K mé libosti ubyla trocha krkolomných schizofrenních pasáží, které možná zprvu dokázaly nejednoho nepřipraveného odvážlivce slušně vyvézt z míry, ovšem udržet jeho pozornost po několik minut, zažehnout touhu ponořit se hlouběji do útrob stěží přístupných propletenců, donutit, aby poníženě žadonil stále o větší a větší krajíc a neprobudit pocit ztráty orientace vyúsťující v bezvýchodné zmatení, se jim zrovínka dvakrát zdatně nedařilo. Asi největší překážku bránící bezstarostnému rozkvětu, stejně jako v případě Path, vidím v poněkud umělohmotném zvuku bicího automatu, který zejména při ultrarychlých kopákových podkresech zní tak trochu jako zběsilé tlučení deseti klacíky do plastového kyblíku, nicméně v pomalejších, táhlejších pasážích to zas taková trága není.
Pomyslné těžiště Plus Ultra naštěstí leží právě v klidnějších, zasněných a o poznání poutavějších skladbách, které sice nešokují nelogicky poskládanou strukturou nebo překotným střídáním temp za neustálého prokládání různými zvuky, skřeky a pazvuky, avšak disponují s až překvapivě odzbrojujícím citem vystavěnými, neprostupnými, přirozenými a podmanivými plochami, které díky svému monotónnímu naturelu a jednoduchosti tvoří velmi zajímavý protipól ke zmíněným kotrmelcům.
S výjimkou závěrečné, a dle mého názoru nejlepší, Rite To Rise stojí obě tváře 0N0 po většinu doby v jasně vymezeném opozičním postavení. Až ve zmíněné devítiminutové demonstraci celkového Twistedova potenciálu se podařilo nenásilným způsobem a bez zbytečných prodlev při přeřazování rychlostí skloubit klady obou zmíněných poloh. Ano, přesně zde vidím nejsilnější a prozatím ne příliš hojně využívanou zbraň.
Ač jsem to zprvu nijak zvlášť neočekával, musím říci, že i přes stále přetrvávající batolecí komplikace si epko mou pozornost nakonec získalo. Plus Ultra je dalším, byť nepatrným, krokem kupředu, nicméně si myslím, že doba hájení již nenávratně uplynula a od dalšího Twistedova počinu očekávám mnohem víc. Hrsti perel leží rozsypané na chodníku. Stačí se pro ně sehnout…
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
MIS / 22.6.13 23:19odpovědět
NíčE !
Label:vlastní náklad
Vydáno:Červen 2012
Žánr:experimental
Twisted - kytara, programming, hlas
1. The Horrible Trauma Of Birth
2. We Shred Your Dreams
3. How?
4. Plus Ultra
5. Minus/Your Divine Negativity
6. A Rite To Rise (bonus track)

0N0
Reconstruction and Synthesis

0N0
Path

Linkin Park
The Hunting Party

Black Star Riders
The Killer Instinct

Star One
Space Metal

Beast Within The Sound
...and vice versa

Dinosaur Jr.
Sweep It Into Space

Nargaroth
Spectral Visions Of Mental Warfare

dISHARMONY
Cloned II

Urbain
A Soul Purged

Eye of Solitude
Godless
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.