|
|
||||||||||
Tentokrát nehodlám zbytečně dlouho courat kolem horké kaše a rovnou předesílám, že druhý pokus Mira Szabó o lehké rozčísnutí zaplevelené česko-slovenské zahrádky rozhodně má něco do sebe. Prozatím poslední nahrávka tohoto solitéra sice navazuje přesně tam, kde debutové Path zanechalo svůj finální pokřivený otisk, nicméně jistý posun směrem k dospělejším a poutavějším kompozicím Plus Ultra poněkud stydlivě odhaluje již při úvodních, letmých posleších.
K mé libosti ubyla trocha krkolomných schizofrenních pasáží, které možná zprvu dokázaly nejednoho nepřipraveného odvážlivce slušně vyvézt z míry, ovšem udržet jeho pozornost po několik minut, zažehnout touhu ponořit se hlouběji do útrob stěží přístupných propletenců, donutit, aby poníženě žadonil stále o větší a větší krajíc a neprobudit pocit ztráty orientace vyúsťující v bezvýchodné zmatení, se jim zrovínka dvakrát zdatně nedařilo. Asi největší překážku bránící bezstarostnému rozkvětu, stejně jako v případě Path, vidím v poněkud umělohmotném zvuku bicího automatu, který zejména při ultrarychlých kopákových podkresech zní tak trochu jako zběsilé tlučení deseti klacíky do plastového kyblíku, nicméně v pomalejších, táhlejších pasážích to zas taková trága není.
Pomyslné těžiště Plus Ultra naštěstí leží právě v klidnějších, zasněných a o poznání poutavějších skladbách, které sice nešokují nelogicky poskládanou strukturou nebo překotným střídáním temp za neustálého prokládání různými zvuky, skřeky a pazvuky, avšak disponují s až překvapivě odzbrojujícím citem vystavěnými, neprostupnými, přirozenými a podmanivými plochami, které díky svému monotónnímu naturelu a jednoduchosti tvoří velmi zajímavý protipól ke zmíněným kotrmelcům.
S výjimkou závěrečné, a dle mého názoru nejlepší, Rite To Rise stojí obě tváře 0N0 po většinu doby v jasně vymezeném opozičním postavení. Až ve zmíněné devítiminutové demonstraci celkového Twistedova potenciálu se podařilo nenásilným způsobem a bez zbytečných prodlev při přeřazování rychlostí skloubit klady obou zmíněných poloh. Ano, přesně zde vidím nejsilnější a prozatím ne příliš hojně využívanou zbraň.
Ač jsem to zprvu nijak zvlášť neočekával, musím říci, že i přes stále přetrvávající batolecí komplikace si epko mou pozornost nakonec získalo. Plus Ultra je dalším, byť nepatrným, krokem kupředu, nicméně si myslím, že doba hájení již nenávratně uplynula a od dalšího Twistedova počinu očekávám mnohem víc. Hrsti perel leží rozsypané na chodníku. Stačí se pro ně sehnout…
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
MIS / 22.6.13 23:19odpovědět
NíčE !
Label:vlastní náklad
Vydáno:Červen 2012
Žánr:experimental
Twisted - kytara, programming, hlas
1. The Horrible Trauma Of Birth
2. We Shred Your Dreams
3. How?
4. Plus Ultra
5. Minus/Your Divine Negativity
6. A Rite To Rise (bonus track)
0N0
Path
0N0
Reconstruction and Synthesis
V.O.H.
Světlu vstříc
Code
Mut
Floex & Tom Hodge
A Portrait Of John Doe
Kylesa
Spiral Shadow
Dario Mollo / Tony Martin
The Third Cage
Master's Hammer
Formulæ
Satyrasis
...of the Dead
Wormlust
The Feral Wisdom
Pearl Jam
Lightning Bolt
12. července se v pražské Baladě (na nové adrese Pod Plynojemem 1274/5) odehraje koncert španělské instrumentálně post-rockové/metalové kapely Syberia...
23.6.2022Na 19. srpna je u Season of Mist naplánováno vydání nové desky Heilung, která ponese jméno Drif. A právě z ní byl zveřejněn první singl doprovázený vi...
22.6.2022Nezemští Inferno zveřejnili svůj první oficiální klip. Magické obrázky doprovázející skladbu Ekstasis Of The Continuum z jejich poslední řadovky Parad...
22.6.2022Za elektronickým projektem DWP (Down And Up) stojí Petr Ullmann, producent a hudebník známý svým působením především na pražské synth-popové a EBM scé...
22.6.2022Nové, v pořadí páté dlouhohrající album Origins kapely SAOR, za níž stojí osamělý tvůrce Andy Marshall, je aktuálně komplet k poslechu - klikejte ZDE....
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.